Gjest fatalattraction Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Har noe som plager meg veldig.. Det er en studiekamerat jeg etter en fuktig kveld på byen rotet litt med. For min del var det i utgangspunktet ingenting mer enn bare litt rot. Det er 1000 grunner til at jeg ikke vil ha noe forhold med denne personen. Det er styg og si det men en av grunnene er rett og slett at jeg ikke synes han er attraktiv. Uansett må vi omgås siden vi går på skolen sammen. Det går rimelig greit.. Problemet er at jeg har disse følelsene.. Jeg er tiltrukket på en sånn rar måte uten å ville det.. Akkurat som om jeg skulle være pedofil.. det er helt sykt og ekkelt. Og jeg må sette en stopp på dette med engang. Noen som har noe forslag hva jeg kan gjøre..Jeg kan ikke begynne med panikkdating heller for å prøve å bli "falle" for noen andre slik at jeg ihvertfall slipper unna han hva skal jeg gjøre? det å godta følelsene er ikke noe alternativ. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 "Skru to hakk til høyre" -fikk jeg veldig lyst til å svare.. Seriøst: Jeg vet ikke hvilke råd du tenkte på -det er ingen mirakuløs metode som kan skru av følelsene til folk... Hadde det fantes så hadde jeg hamstret et kilo skru-knapper ihvertfall;) Nei, men det er vel bare tiden du må ta til hjelp kan jeg tenke meg. Er du tiltrukket av han fordi du vet at han er interessert i deg forresten? Lykke til -det passerer nok hvis du tar tiden til hjelp:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvis du er forelsket i fyren så ser jeg ikke helt poenget. Er du redd for å vise deg med han? Hvorfor? Så ille kan han da ikke være? Har han pukkelrygg eller noe sånt? Jeg ser ikke helt problemet her. Men jeg kan jo svare på spørsmålet ditt om å skru av og på følelser, da det trossalt er noe jeg er jævla god til. Når det gjelder dette så tror jeg ikke at det er noe du kan lære deg, men noe du enten har eller ikke har evnen til. Personlig klarer jeg lett å skru følelser av dersom jeg vil noe med en dame, men ikke vet om hun vil det med meg. Får da ikke følelser før jeg vet at det er noe der. Veldig praktisk. Jeg kan, sad but true, ikke skru dem andre veien; altså skru dem på i forhold til noen hjernen sier man bør satse på, men følelsene er lissom ikke der. I ditt tilfelle, et tilfelle hvor du har følelser for en fyr du ikke vil ha følelser for, så er mitt råd til deg å feie over noen som er deiligere enn fyren du vil ha bort følelsene for. Det funker alltid for meg om jeg vil ha bort følelser for noen. Deilighetskoeffisenten er her viktig, da den du feier over må være deiligere enn den du har følelser for. I ditt tilfelle blir jo ikke det så vanskelig, vil jeg tro Nei, jeg er ikke banal som sier sånt; det funker faktisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvis du er forelsket i fyren så ser jeg ikke helt poenget. Er du redd for å vise deg med han? Hvorfor? Så ille kan han da ikke være? Har han pukkelrygg eller noe sånt? Jeg ser ikke helt problemet her. Men jeg kan jo svare på spørsmålet ditt om å skru av og på følelser, da det trossalt er noe jeg er jævla god til. Når det gjelder dette så tror jeg ikke at det er noe du kan lære deg, men noe du enten har eller ikke har evnen til. Personlig klarer jeg lett å skru følelser av dersom jeg vil noe med en dame, men ikke vet om hun vil det med meg. Får da ikke følelser før jeg vet at det er noe der. Veldig praktisk. Jeg kan, sad but true, ikke skru dem andre veien; altså skru dem på i forhold til noen hjernen sier man bør satse på, men følelsene er lissom ikke der. I ditt tilfelle, et tilfelle hvor du har følelser for en fyr du ikke vil ha følelser for, så er mitt råd til deg å feie over noen som er deiligere enn fyren du vil ha bort følelsene for. Det funker alltid for meg om jeg vil ha bort følelser for noen. Deilighetskoeffisenten er her viktig, da den du feier over må være deiligere enn den du har følelser for. I ditt tilfelle blir jo ikke det så vanskelig, vil jeg tro Nei, jeg er ikke banal som sier sånt; det funker faktisk! "Personlig klarer jeg lett å skru følelser av dersom jeg vil noe med en dame, men ikke vet om hun vil det med meg. Får da ikke følelser før jeg vet at det er noe der. Veldig praktisk." Skal ikke gå inn i en diskusjon om dette, men vil bare kommentere at du nok mener at du kan _hindre_ følelser i å komme, men ikke å _skru de av_. Det er forskjell på de to tingene. Man skrur av følelser når de har kommet:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 "Personlig klarer jeg lett å skru følelser av dersom jeg vil noe med en dame, men ikke vet om hun vil det med meg. Får da ikke følelser før jeg vet at det er noe der. Veldig praktisk." Skal ikke gå inn i en diskusjon om dette, men vil bare kommentere at du nok mener at du kan _hindre_ følelser i å komme, men ikke å _skru de av_. Det er forskjell på de to tingene. Man skrur av følelser når de har kommet:-) Du har helt rett, og det skal jeg ikke si noe imot Jeg _hindrer_ dem i å komme, det var nok langt bedre sagt, ja... Er de først der så er jeg fucked jeg også, men jeg får dem ikke før forholdet er en realitet. Selv om jeg selvsagt også kan være betatt og sånn Når de først er der - i et forhold - og forholdet går til helvete, da har jeg også triks i forhold til å få dem av, og de funker de også. Det er prøvd flere ganger 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Du har helt rett, og det skal jeg ikke si noe imot Jeg _hindrer_ dem i å komme, det var nok langt bedre sagt, ja... Er de først der så er jeg fucked jeg også, men jeg får dem ikke før forholdet er en realitet. Selv om jeg selvsagt også kan være betatt og sånn Når de først er der - i et forhold - og forholdet går til helvete, da har jeg også triks i forhold til å få dem av, og de funker de også. Det er prøvd flere ganger Da er jeg ganske så enig ja:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Da er jeg ganske så enig ja:) Jeg har knapt vært uenig med deg i noe på sexforumet, så det er ingen bombe at jeg også her er enig Men det var dårlig norsk av meg. Det går trossalt ikke ann å skru av noe som aldri har vært der... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 "Det er 1000 grunner til at jeg ikke vil ha noe forhold med denne personen. Det er styg og si det men en av grunnene er rett og slett at jeg ikke synes han er attraktiv"... jøssess, går da selvsagt ut i fra at attraktivheten måles i utseende? da synes jeg nemlig ikke det minste synd på deg. *sette seg tilbake i stolen og gliser* dette betyr bare at du begynner å bli litt voksen lille venn, ikke så avhengig av de ytre preferansene lenger. nå holder det ikke bare at han skal se bra ut, være det søteste på skolen og alt det der, men han må ha litt inni toppen også... synes alltid det er like morosmt når jenter, eller gutter for den saksen skyld, får den aha-levelsen... de blir alltid like skremt over det faktum at de liker en/ei som ikke ser ut som et glansbilde... nei lille frøken... her må du nok bare ta tyrene ved hornene og ta konsekvensen... enten innleder du et forhold til karen, eller så forteller du ham det rett ut, at her er det ingen ting å hente... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Med andre er du interessert (du har fått følelser for han), men du synes ikke han er pen nok for deg. Noe så overfladisk og dumt er det sjelden en hører. Men for hans del bør du dumpe han. Slik at han kan finne noen som liker han for den han er og som klarer å se bortenfor det ytre. Himmel og hav sier bare jeg, og det sier jeg ikke ofte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fatalattraction Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Med andre er du interessert (du har fått følelser for han), men du synes ikke han er pen nok for deg. Noe så overfladisk og dumt er det sjelden en hører. Men for hans del bør du dumpe han. Slik at han kan finne noen som liker han for den han er og som klarer å se bortenfor det ytre. Himmel og hav sier bare jeg, og det sier jeg ikke ofte. her fikk jeg jammen så hatten passet. Ser det ble lagt svært stor vekt på akkurat det jeg sa om utseende..greit nok. jeg ba vel om det. Akkurat nå skal jeg ikke engang fortelle dypere om hvorfor dette ikke går..men heller konsentrere meg om å bare forsvare det med utseende. må si at jeg synes det er rart at noen aldri her har opplevd at faktisk en bare er tiltrukket til noen en ikke bør være tiltrukket av. Etter å ha blitt mer voksen har jeg faktisk funnet endel ting jeg vet må være til stede for at jeg skal få et forhold til å funke , og for meg så er faktisk utseende en av de tingene.. Det må være en jeg er fysisk tiltrukket av.Men det er slettes ikke det viktigste. Det er flere andre grunner også forresten. en gutt som tror Afghanistan er en rød bil..dårlig eksempel..men dere skjønnner.han eier ikke samfunnsinnteresse noe som er ekstremt viktig for meg..Det er en av de tingene jeg liker å prate om.. Hvorfor i det hele tatt gidde å involvere meg mer følelsesmessig i noen som jeg vet jeg ikke kunne ha noe forhold som funket til bare fordi jeg synes det er koselig å bli holdt rundt.. det er nå heller ikke riktig jeg er slettes ikke så overfladisk som jeg blir beskyld for her. jeg bare orker ikke å kaste bort tid på folk som egentlig ikke "har det som trengs" i forhold til å ha et kjærlighetsforhold med meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 her fikk jeg jammen så hatten passet. Ser det ble lagt svært stor vekt på akkurat det jeg sa om utseende..greit nok. jeg ba vel om det. Akkurat nå skal jeg ikke engang fortelle dypere om hvorfor dette ikke går..men heller konsentrere meg om å bare forsvare det med utseende. må si at jeg synes det er rart at noen aldri her har opplevd at faktisk en bare er tiltrukket til noen en ikke bør være tiltrukket av. Etter å ha blitt mer voksen har jeg faktisk funnet endel ting jeg vet må være til stede for at jeg skal få et forhold til å funke , og for meg så er faktisk utseende en av de tingene.. Det må være en jeg er fysisk tiltrukket av.Men det er slettes ikke det viktigste. Det er flere andre grunner også forresten. en gutt som tror Afghanistan er en rød bil..dårlig eksempel..men dere skjønnner.han eier ikke samfunnsinnteresse noe som er ekstremt viktig for meg..Det er en av de tingene jeg liker å prate om.. Hvorfor i det hele tatt gidde å involvere meg mer følelsesmessig i noen som jeg vet jeg ikke kunne ha noe forhold som funket til bare fordi jeg synes det er koselig å bli holdt rundt.. det er nå heller ikke riktig jeg er slettes ikke så overfladisk som jeg blir beskyld for her. jeg bare orker ikke å kaste bort tid på folk som egentlig ikke "har det som trengs" i forhold til å ha et kjærlighetsforhold med meg.. Jeg syns det du skriver virker fornuftig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 her fikk jeg jammen så hatten passet. Ser det ble lagt svært stor vekt på akkurat det jeg sa om utseende..greit nok. jeg ba vel om det. Akkurat nå skal jeg ikke engang fortelle dypere om hvorfor dette ikke går..men heller konsentrere meg om å bare forsvare det med utseende. må si at jeg synes det er rart at noen aldri her har opplevd at faktisk en bare er tiltrukket til noen en ikke bør være tiltrukket av. Etter å ha blitt mer voksen har jeg faktisk funnet endel ting jeg vet må være til stede for at jeg skal få et forhold til å funke , og for meg så er faktisk utseende en av de tingene.. Det må være en jeg er fysisk tiltrukket av.Men det er slettes ikke det viktigste. Det er flere andre grunner også forresten. en gutt som tror Afghanistan er en rød bil..dårlig eksempel..men dere skjønnner.han eier ikke samfunnsinnteresse noe som er ekstremt viktig for meg..Det er en av de tingene jeg liker å prate om.. Hvorfor i det hele tatt gidde å involvere meg mer følelsesmessig i noen som jeg vet jeg ikke kunne ha noe forhold som funket til bare fordi jeg synes det er koselig å bli holdt rundt.. det er nå heller ikke riktig jeg er slettes ikke så overfladisk som jeg blir beskyld for her. jeg bare orker ikke å kaste bort tid på folk som egentlig ikke "har det som trengs" i forhold til å ha et kjærlighetsforhold med meg.. De fleste har nok opplevd å bli tiltrukket av noen de ikke bør være tiltrukket av. Men da gjelder det oftere en alkoholiker, narkoman, kriminell osv. Eller noen som bor i et annet land (store avstander er ikke bra for et forhold). Men å droppe noen fordi "fornuften" sier at personen ikke er pen nok blir bare for dumt. Er du så pen at du ikke vil være sammen med noen som ikke er pen nok? Er du tiltrukket av personen så er du det. Med utseendet og alt. Du bare prøver å bruke "fornuften" og fortelle deg at han ikke er pen nok. Hvorfor er utseendet så viktig? Er det andres reaksjon eller er du så overfladisk at du tror det er viktig? Å ha felles interesser, om det er Afghanistan eller røde biler, er viktig. Men en skal ikke være for lik heller. Men utseendet har lite med om et forhold fungerer eller ikke. Ikke om en er tiltrukket av den andre, noe du tydeligvis er. Blir jeg tiltrukket av en jente så er utseendet med i den pakken. Og jeg har aldri overbevist meg selv om at hun var for stygg for meg og undertrykket mine egne følelser. En kan begynne å lure på om du er 15 år gammel, eller bare umoden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 De fleste har nok opplevd å bli tiltrukket av noen de ikke bør være tiltrukket av. Men da gjelder det oftere en alkoholiker, narkoman, kriminell osv. Eller noen som bor i et annet land (store avstander er ikke bra for et forhold). Men å droppe noen fordi "fornuften" sier at personen ikke er pen nok blir bare for dumt. Er du så pen at du ikke vil være sammen med noen som ikke er pen nok? Er du tiltrukket av personen så er du det. Med utseendet og alt. Du bare prøver å bruke "fornuften" og fortelle deg at han ikke er pen nok. Hvorfor er utseendet så viktig? Er det andres reaksjon eller er du så overfladisk at du tror det er viktig? Å ha felles interesser, om det er Afghanistan eller røde biler, er viktig. Men en skal ikke være for lik heller. Men utseendet har lite med om et forhold fungerer eller ikke. Ikke om en er tiltrukket av den andre, noe du tydeligvis er. Blir jeg tiltrukket av en jente så er utseendet med i den pakken. Og jeg har aldri overbevist meg selv om at hun var for stygg for meg og undertrykket mine egne følelser. En kan begynne å lure på om du er 15 år gammel, eller bare umoden. Halleluja..hun syns ikke fyren er fin,de deler ingen intresser...men hun rota med ham og hun føler litt begjær...Hun må da for guds skyld slippe å gifte seg med fyren..?? Må det være så utrolig komplisert da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-387894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Halleluja..hun syns ikke fyren er fin,de deler ingen intresser...men hun rota med ham og hun føler litt begjær...Hun må da for guds skyld slippe å gifte seg med fyren..?? Må det være så utrolig komplisert da? Den eneste grunnen hun kom med i det opprinnelige innlegget var at han ikke var pen nok. Og at "det å godta følelsene er ikke noe alternativ." Dette blir bare for dumt. Å fornekte sine egne følelser fordi han ikke var pen nok. Og det er ikke begjær det er snakk om her, men kjærlighet. Men hun skal selvfølgelig få gjøre som hun vil. Jeg bare uttrykker min mening om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-388204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Den eneste grunnen hun kom med i det opprinnelige innlegget var at han ikke var pen nok. Og at "det å godta følelsene er ikke noe alternativ." Dette blir bare for dumt. Å fornekte sine egne følelser fordi han ikke var pen nok. Og det er ikke begjær det er snakk om her, men kjærlighet. Men hun skal selvfølgelig få gjøre som hun vil. Jeg bare uttrykker min mening om det. Nei hun hadde en bedre grunn en penehet i innlegget....Dette med felles intresser.... =o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-388221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Den eneste grunnen hun kom med i det opprinnelige innlegget var at han ikke var pen nok. Og at "det å godta følelsene er ikke noe alternativ." Dette blir bare for dumt. Å fornekte sine egne følelser fordi han ikke var pen nok. Og det er ikke begjær det er snakk om her, men kjærlighet. Men hun skal selvfølgelig få gjøre som hun vil. Jeg bare uttrykker min mening om det. Sorry så nå at det var det andre innlegget at hun utdypet problemet..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-388223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Sorry så nå at det var det andre innlegget at hun utdypet problemet..... Det med felles interesser og røde biler var nok noe hun kom med for ikke å virke så dum. Hun innså tydeligvis at hennes første innlegg var langt over kanten og så måtte hun pynte på det. Likevel tror jeg mange forhold fungerer bra uten at en har altfor mange felles interesser. Det er en av grunnene til at man har venner. Og er en for lik blir det kjedelig og en kommer ikke nok bort fra hverandre. En ender opp med å kvele hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-388390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirito Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Den eneste grunnen hun kom med i det opprinnelige innlegget var at han ikke var pen nok. Og at "det å godta følelsene er ikke noe alternativ." Dette blir bare for dumt. Å fornekte sine egne følelser fordi han ikke var pen nok. Og det er ikke begjær det er snakk om her, men kjærlighet. Men hun skal selvfølgelig få gjøre som hun vil. Jeg bare uttrykker min mening om det. Kjærlighet du...pfft. Gå og gjem deg. Det er nok rent begjær (og litt kåthet) skal du se ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76203-hvordan-skru-av-f%C3%B8lelser/#findComment-388932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.