Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er det over ett år siden vi begynte forsøkene på å bli gravid på "naturmetoden", og idag skal jeg på mitt første legebesøk for å begynne å sjekke om noe kan være galt. Jeg er redd for ikke å bli tatt på alvor - er det noen der ute som har tips og råd på hva jeg kan forberede meg på og evt.hva jeg kan gjøre for å BLI tatt på alvor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76215-nybegynner-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest går sikkert bra

Tror ikke du skal være redd for å ikke bli tatt på alvor hvis dere har prøvd ett år.

Ha med oversikter over mens og eggløsning hvis du har notert noe slikt, eller noter det over på en lapp hvis du har det i en kallender etc.

Forklar hvordan du har funnet frem til eggløsningstidspunkt, hvis du har brukt eggløsningstester, målt temp, sjekket slim osv, slik at legen vet om du trenger mer grunnleggende hjelp til å prøve videre på egenhånd.

Andre metoder dere har brukt (om han har vært avholdende i en uke før dere har hatt sex (og hvor hyppig) rundt eggløsning osv) kan dere jo fortelle om når han spør. Viktig at dere gir beskjed om det dere vet og har prøvd, slik at dere kommer videre til ordentlige undersøkelser.

Skal manen din være med og ta prøver? Viktig at dere tester dere samtidig, slik at ikke du må igjennom mange undersøkelser hvis det er hans sædkvalitet som er årsaken.

Hvis dere har prøvet i et år allerede, så skal dere bli tatt på alvor. Sier legen at dere skal vente litt til, så bank i bordet og si at det har dere ikke tid til.

Antakelig blir du satt på en hormonkur først. Kanskje er det bare det som skal til. Hvis ikke, så er det tilbake til lege for mer utredning. Da synes jeg at dere skal be om henvisning til en spesialist (gynekolog). De vet som regel mye mer om dette en fastlegen pleier å gjøre.

Lykke til.

Hilsen

Tror ikke du skal være redd for å ikke bli tatt på alvor hvis dere har prøvd ett år.

Ha med oversikter over mens og eggløsning hvis du har notert noe slikt, eller noter det over på en lapp hvis du har det i en kallender etc.

Forklar hvordan du har funnet frem til eggløsningstidspunkt, hvis du har brukt eggløsningstester, målt temp, sjekket slim osv, slik at legen vet om du trenger mer grunnleggende hjelp til å prøve videre på egenhånd.

Andre metoder dere har brukt (om han har vært avholdende i en uke før dere har hatt sex (og hvor hyppig) rundt eggløsning osv) kan dere jo fortelle om når han spør. Viktig at dere gir beskjed om det dere vet og har prøvd, slik at dere kommer videre til ordentlige undersøkelser.

Skal manen din være med og ta prøver? Viktig at dere tester dere samtidig, slik at ikke du må igjennom mange undersøkelser hvis det er hans sædkvalitet som er årsaken.

Fastlegen min sendte meg rett til spesialist, da jeg har så sjeldent mensen. Så får vi se hva han sier da!

Hilsen lettet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...