Gjest VeldigLeimeg Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Kjæresten (og samboeren min) vil ikke dele! Ikke bøtte eller spade eller sjokolade Nei, det er ikke så ille, men det er litt trist og fryktelig vanskelig! Det handler om penger. Begge jobber, og vi deler alle felles utgifter på to. Nå regningen er betalt sitter jeg igjen med et par hundrelapper og han sitter igjen med omtrent fem tusen. Han drar på på turer, på byn og kjøper klær, og ting og pynter seg. Jeg jobber overtid så mye jeg kan, og prøver å skaffe meg en bedre betalt jobb. Egentlig handler det ikke mest om penger, men jeg tenker at hadde han vært ordentlig glad i meg så hadde han villet dele...? Jeg tror han tenker at han har fortjent det han skaffer seg og visa versa. Han vil nok dele om jeg maser nok, men da er det fordi jeg har grått meg til det, ikke fordi han mener at det er riktig. Jeg vet han er veldig glad i meg og han er alltid generøs når det gjelder presanger og blomster. Men det er sårende når han drar på fjelltur med gutta og jeg sitter hjemme fordi jeg er blakk. Hvordan kan jeg få han til å forstå at dette handler om mer enn penger? Har noen hatt dette problemet å funnet en løsning som fungerer? Vi har vært sammen i seks år og bodd sammen i ett år. Han er mannen i mitt liv og derfor er det jo viktig å finne ut av dette. Vi er begge 29 år og har brukt lang tid på utdannelse. Hvordan gjør dere med økonomien, og er det noe lurt vi kan gjøre? En klem fra Leimeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76277-han-vil-ikke-dele/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Man ser merkelig nok aldri at det problemet gjelder motsatt vei. Altså at den som tjener mest klager over at man ikke har felles økonomi og helt felles pengekasse. Det er dessverre ikke lett for andre å svare deg på hvorfor han er som han er, men han anser vel sine utgiter for betalt når han har delt fellesutgiftene til huset. Han synes vel at de pengene som er igjen, har han jobbet og slitt for, og at det er hans lommepenger. Jeg synes likevel det virker temmelig rått å reise på hytteturer og gå på byen i full forvissning om at kjæresten sitter hjemme pga hun er blakk! Gjør han virkelig det? Da hadde jeg faktisk finansiert turen for begge så man kunne reise sammen. Sånne ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76277-han-vil-ikke-dele/#findComment-387954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aquamann Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Man ser merkelig nok aldri at det problemet gjelder motsatt vei. Altså at den som tjener mest klager over at man ikke har felles økonomi og helt felles pengekasse. Det er dessverre ikke lett for andre å svare deg på hvorfor han er som han er, men han anser vel sine utgiter for betalt når han har delt fellesutgiftene til huset. Han synes vel at de pengene som er igjen, har han jobbet og slitt for, og at det er hans lommepenger. Jeg synes likevel det virker temmelig rått å reise på hytteturer og gå på byen i full forvissning om at kjæresten sitter hjemme pga hun er blakk! Gjør han virkelig det? Da hadde jeg faktisk finansiert turen for begge så man kunne reise sammen. Sånne ting. Beklager å måtte si det, men jeg tror ikke dette er "mannen i ditt liv". Når en har vært sammen i 6 år og begge ser for seg et liv sammen som kjærester og partnere bør det ligge til grunn dypere følelser og forståelse samt respekt for hverandre enn det som er tilfelle her. Hvis alt dette hadde vært på plass hadde han ikke oppført seg slik, med mindre han er ekstremt umoden og barnslig anlagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76277-han-vil-ikke-dele/#findComment-388143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.