Gå til innhold

Potensproblem

Anbefalte innlegg

NUM1365380390

Jeg er 21 år og har den siste tiden hatt problemer med å få den til å stå. Om morgenen har jeg ikke lenger ereksjon, og om dagen ellers får jeg maksimalt en halv ereksjon.

Dette har ikke vært et problem for meg tidligere, så jeg tror kanskje det kan ha noe med måten jeg har onanert på den siste tiden. Siden jeg akkurat hadde fått meg ny kjæreste, og det var lenge siden jeg hadde hatt sex, ville jeg trene meg opp til å bli mer utholdende i senga. Dette gjorde jeg mens jeg onanerte. Metoden, som jeg mener å ha lest om en plass, går ut på å klipe hardt rundt penis idet en er i ferd med å komme. Dette gjentas flere ganger under samme ”rituale”, før en til slutt lar utløsningen komme. Etter å ha gjort dette ca 3-4 ganger de siste 2 ukene, har penis blitt mer og mer slapp.

Ellers er jeg ikke noe særlig nervøs for å ha sex med min nye kjæreste, og vi har snakket om det at jeg har et problem med potensen for tiden. Jeg får den ikke til å stå fullt selv når vi ligger i senga naken og koser. Jeg er skikkelig tiltrukket av og glad i henne, så det er ikke det at jeg ikke har lyst på henne. I tillegg trener jeg nesten hver dag i uka, er i godt humør og har et ganske sundt kosthold (som består av mye vitaminer (B), fisk, frukt og grønnsaker), så jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er denne ”utholdenhetsmetoden” som ikke har fungert helt som den skulle. Jeg har hørt at egg skal være bra for potensen, så jeg har spist et egg om morgenen i det siste, uten at dette har virket.

Hva kan det være som er galt?

Hvor alvorlig tror du/dere dette er?

Hva kan jeg gjøre?

Håper på raskt svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76326-potensproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Vel...egg funker ikke akkurat på den måten.

Jeg trente mange ganger i uken før og begynte å bruke noen piller jeg trodde var harmløse... Det var de altså ikke... De inneholdt store mengder koffein og tynnet ut blodet mitt... Det førte til halv slapp eregert penis... Jeg sluttet så klart med en gang og bruke de og etter bare en ukers tid så gikk dette over.. Du bruker antageligvis ikke noe piller... jeg bare nevnte det siden det minte meg om hva som hente med meg;)

Jeg synes i allefall du bør gå til en lege hvis problemet fortsetter... Dette må jo være veldig frustrerende for deg og jenta di:/ synes syndt på dere...

Den metoden for å øke varigheten i senga virker ikke på den måten.. det er en metode for å få flere orgasmer for gutter.. den hjelper ikke på utholdenheten... Og jeg tror ikke det er årsaken.. kan jeg ikke tenke meg... men jeg veit ikke så klart..

hilsen gutt 21.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76326-potensproblem/#findComment-388017
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Kjære NUM!

Så flott at du prøver å bli mer utholdende! Det kommer sikkert til å gi deg og kjæresten din mange lykkelige stunder. Men det er - som du sier – mulig at metoden du bruker ikke gir den ønskede virkning, heller tvert i mot. Det virker nå som den fungerer mot sin hensikt. Har fått informasjon fra lege at det å stoppe ejakulasjon med klemmemetoden når det er så nært like før, kan gi komplikasjoner siden sæden blir stående i urinrøret i steden for å skytes ut fra kjertler og oppsamlingsrør lenger inn i kroppen.

Kanskje du bare bør legge bort all trening en stund? At du bare koser med deg selv når du har lyst og at du kjæler med kjæresten din uten å tenke på at nå må du få stå og den må vare lenge. Når du har kommet over bivirkningene av klemmemetoden foreslår jeg at du heller prøver å bruke bekkenbunnsmusklene dine (PC-musklene) for å kontrollere ejakulasjonen.

Det gjør du på følgende måte – du får en kortversjon: Vær klar over at det kan ta atskillige måneder å få full kontroll. Du kan trene PC-musklene på samme måte som kvinner lærer å knipe skjedemusklene etter en fødsel. Måten du finner hvilke muskler det er ved å knipe av tissestrålen. Du bør imidlertid ikke knipe av strålen hver gang du skal trene. Når du skjønner hvilke muskler det dreier seg om er det bare å øve. Knipe – slippe – knipe - slippe. Når du har full forståelse over hvilke muskler det er og merker at musklene begynner å bli sterkere er det på tide å trene på knipeøvelser når du onanerer. (Det er mulig du allerede behersker denne teknikken til dette stadiet siden du skriver du har bedre kontroll når du onanerer). Stopp stimulering like før du kjenner det går og knip sammen musklene. Når du føler du behersker musklene er det på tide å bruke dine nyervervede muskler under samleie. Du får samleiet til å vare lenger ved å hoppe av og knipe med musklene (som beskrevet over) når du merker det er like før du ejakulerer. Etter hvert vil du kontrollere så godt at du ikke behøver å trekke deg ut. Du kniper mens du er inni henne og dere tar en kort pause for å roe ned.

Normalt, sunt, kosthold som du beskriver gir et bra utgansgpunkt for god sex. Den viktigste årsaken "kostholdsmessig" til at mange menn sliter med ereksjonen er for mye alkohol.

Kos deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76326-potensproblem/#findComment-389469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...