Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vet det har vært mye diskusjon rundt baby/Lady-comp her inne på forumet før og jeg kan bare fortelle mine erfaringer.

Vi var ufrivillig barnløse i 4 år uten noen påviselig grunn. Jeg hadde eggløsning hver måned, men noen gravditet ble det ikke. I påvente av alle undersøkelsene bestemte vi oss for å prøve babycomp.

Jeg syns den funka veldig greit. Den "skjønte" syklusen min ganske fort og kunne da si når jeg hadde eggløsning. Så da var det enkelt å se når det var mest sannsynlig å bli gravid. Jeg startet med babycompen i mai 2000 og ble gravid i september. Riktignok etter en Pergo kur, men siden jeg hadde regelmessig eggløsning fikk jeg Pergo "bare for å ha prøvd det".

Det mest utrolige var egentlig at babycomp'en fortalte meg at jeg var gravid før jeg tok testen. Da hadde den allerede funnet det ut og ga meg termin og hele pakka. Babycomp terminen var 15. juni 2001 og UL termin ble 16. juni. Så at greia funker er jeg ikke i tvil om.

Så mener kritiske sjeler at dette kan man enkelt gjøre selv ved gammeldags temp. måling. Kan man helt sikkert, men jeg gadd altså ikke sette meg inn i alt det styret med tolking av disse kurvene. Det hele blir vel et økonomisk spørsmål om man er villig til å betale flere tusen for noe som kanskje virker.

Lykke til med forsøkene uansett hva du velger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76395-baby-comp/#findComment-391012
Del på andre sider

Hei!

Vet det har vært mye diskusjon rundt baby/Lady-comp her inne på forumet før og jeg kan bare fortelle mine erfaringer.

Vi var ufrivillig barnløse i 4 år uten noen påviselig grunn. Jeg hadde eggløsning hver måned, men noen gravditet ble det ikke. I påvente av alle undersøkelsene bestemte vi oss for å prøve babycomp.

Jeg syns den funka veldig greit. Den "skjønte" syklusen min ganske fort og kunne da si når jeg hadde eggløsning. Så da var det enkelt å se når det var mest sannsynlig å bli gravid. Jeg startet med babycompen i mai 2000 og ble gravid i september. Riktignok etter en Pergo kur, men siden jeg hadde regelmessig eggløsning fikk jeg Pergo "bare for å ha prøvd det".

Det mest utrolige var egentlig at babycomp'en fortalte meg at jeg var gravid før jeg tok testen. Da hadde den allerede funnet det ut og ga meg termin og hele pakka. Babycomp terminen var 15. juni 2001 og UL termin ble 16. juni. Så at greia funker er jeg ikke i tvil om.

Så mener kritiske sjeler at dette kan man enkelt gjøre selv ved gammeldags temp. måling. Kan man helt sikkert, men jeg gadd altså ikke sette meg inn i alt det styret med tolking av disse kurvene. Det hele blir vel et økonomisk spørsmål om man er villig til å betale flere tusen for noe som kanskje virker.

Lykke til med forsøkene uansett hva du velger.

Takk for svaret.

Ja det er ganske mye penger, men man blir jo helt desperat til slutt!

Jeg har lenge prøvd å ta tempen på vanlig måte og satt meg inn i måten å gjøre det på, men det er ganske håpløst. Nå skal det være sagt at jeg IKKE har regelmessig syklus og antagelig ikke eggløsning "1 gang i mnd"....

Venter på time for å begynne utredning hos spesialist, men hvis han ikke finner ut noe så vurderer jeg det sterkt....må bare overbevise den ikke fult så desperate mannen min om at det er vedt å bruke alle de pengene på den...

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76395-baby-comp/#findComment-392003
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...