tyren75 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Ja, så var det dette med trygdekontiret igjen. Jeg blir ikke helt klok på hvordan de leser og tolker lover... Men det er sikkert ikke så enkelt. Skal prøve å forklare hva som forvirrer meg. I mars i år var vi gjennom vårt 1. IVF forsøk. Da betalte vi 10.000,- for selve forsøket og 11.405,- i medisiner. totalt 21.405,-. Etter at lovendringene tredde i kraft og vi kun skulle betale 18.000,- for tre forsøk skulle vi nå få refundert det vi hadde betalt over dette beløpet. Vi fikk igjen 3405,- Nå trodde vi at vi hadde betalt alt når vi nå skulle ignag med 2. forsøk i september. Derfor sendte jeg kvitteringne på de nye medisinutgiftene. Så kom det lite hyggelige svaret. Nei, vi fikk ikke dette refundert, fordi vi ikke har kommet opp i 15.000,- Ja, det forstår vi, men vi har jo betalt 18.000,-! Svaret er at forsøk som er tatt før 01.07 skal få igjen alt over 18.000,- men forsøk etter dette må begynne på nytt med egenandelen til 15.000,- !!!! til medisiner. JEG SKJØNNER INGENTING! Jeg har sendt en klage på vedtaket, men er redd den ikke blir tatt til følge. Hva gjør jeg videre. Som toppen på kransekaka sa de at vi egentlig ikke hadde krav på å få dekket bo- og reiseutgiftene, når vi måtte betale medisinene selv. Men dette har vi heldigvis fått. Dette ble langt, men jeg må bare få ut litt frustrasjon. Men dette er noe som irriterer meg voldsomt. Noe som er mer gledelig er at jeg har testet en svak, svak strek i dag på rugedag 13! Kanskje det er håp? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76462-frustrert-over-trygdekontorvedtak-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hei Slik jeg ser det så regner både du og trygdekontoret feil (til fordel for deg). Slik blir regnestykket: For poliklinisk behandling er egenandelen 3.000. Dere har betalt ved det første forsøket 10.000. Dere skal ha igjen 7.000 for dette + det dere eventuelt betalte for forsøk nr. 2. For medisiner er egenandelen 15.000. Dere hadde betalt 11.405. Dvs. at ved neste forsøk skulle egenandelen bli på kr. 3.595. Alt over det beløpet skal dere ha igjen. Reiseutgifter har dere også krav på med en egenandel på kr. 90 en vei. Presenter dette regnestykket for trygdekontoret og fortell dem at det er slik Helsedepartementet har bestemt at det skal være. (Jeg sitter med brevet fra dem ved siden av meg, og det er ikke tvil.) Det kan være litt forvirrende når de sier 18.000 for inntil tre forsøk. Det beste hadde vært hvis de konsekvent sa 3.000 for poliklinisk behandling og 15.000 for medisiner i egenandel for inntil tre forsøk. Det er slik det virker i praksis. Forresten, en ting til. Ikke la dem forsøke seg med forskjellig praksis før og etter 1.7.02. Bullshit! Det er lik praksis for alle fra og med 1.1.02. Dette kan jeg nå. Lykke til og ikke gi dere. Vi vant fram i dag. ) Forresten en strek er en strek og sånn er det med den saken. Gratulerer. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76462-frustrert-over-trygdekontorvedtak-langt/#findComment-389129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninak Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Heisann! Skjønner godt du er frustrert! Jeg ble faktisk irritert når jeg leste om hvordan du er blitt behandlet! Utifra mine kunnskaper i forhold til dette skulle dere hatt igjen 7000,- fra trygdekontoret! Dette fordi at du ikke skal betale mer enn 3000,- i egenandel ved poliklinisk behandling. Dere betalte 10.000,- De medisinske utgiftene opp til "taket" på 15.000,- må en dekke selv. Utover 15.000 dekkes av trygdekontoret. Var selv til behandling i juni -02, og vi fikk refundert pengene uten problemer. Vi hadde hatt isci, noe som kostet 15.520, og vi fikk refundert 12.520,- I brevet fra trygdekontoret fikk vi også beskjed om at dersom det ble nødvendig med flere forsøk, så måtte vi betale en egenandel på medisiner på kr. 5.848,- før trygdekontoret dekker det overskytende beløp. Så din historie er bare helt fantastisk! Dette går ikke an! Ikke gi dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76462-frustrert-over-trygdekontorvedtak-langt/#findComment-389443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobla1365380358 Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 hei tyren75 ville bare gratulere deg med 2 blå....en strek er en strek testet selv svakt positivt på dag 13 (c; når det gjelder vår alles store frustrasjon, trygdekontoret, så har ninak og yogi gitt kjempefine svar igjen, gratulerer og lykke til videre (c; klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76462-frustrert-over-trygdekontorvedtak-langt/#findComment-390074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren75 Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 hei tyren75 ville bare gratulere deg med 2 blå....en strek er en strek testet selv svakt positivt på dag 13 (c; når det gjelder vår alles store frustrasjon, trygdekontoret, så har ninak og yogi gitt kjempefine svar igjen, gratulerer og lykke til videre (c; klem fra Hei og takk for svar. Yogi, du har helt rett i regnestykket ditt, og det er vel slik jeg tar trodd det skulle være. Får bare håpe at paragrafrytterne vil tenke det samme. Det er det som er problemet. Det neste er at det er forskjellige trygdekontor som sitter og behandler legemiddelsaker og reiseutgifter. Når disse seg i mellom er uenige, blir det vanskelig for oss som er brukere å stå midt i mellom dem, for så å fortelle dem hva vi vet. Dessuten: Jeg har testet en gang til på dag 14, og fikk to klare blå streker. Men jeg tør ikkr slippe jubelen løs før den endelige blodrpøven som jeg skal ta på tirsdag. Håper alt holder seg på plass! Til Bobla: GRATULERER du også! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76462-frustrert-over-trygdekontorvedtak-langt/#findComment-390574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.