Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hexagon

Hei!

Siden jeg er gutt bør jeg egentlig holde meg unna svar på dette temaet.

-men etter det jeg har hørt får man ikke mensen av det, pluss for mitt kjønn:).

Men, hvor sunt er det egentlig å ikke ha mensen i det hele tatt?Tror ikke det er riktig å tukle med syklusen deres..

Dama mi går på en p-pille som heter Yasmin,og den funker helt flott!Eneste merket av 3 eller 4 hun ikke fikk bivirkninger av...

Men ta det jeg sier med en klype salt,er ikke akk. en ekspert på området...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76467-spr%C3%B8yten/#findComment-389253
Del på andre sider

Har brukt sprøyten i en lengre periode og hadde ingen bi-virkninger i det hele tatt. Mistet mensen allerede måneden etter jeg satte den første gang.

Den inneholder ett hormon mindre enn pilla og er derfor ikke så "farlig". Og så har jeg faktisk hørt at den er mer sikker enn pilla.

Det koster ca 80 kr for en sprøyte, og den settes hos helsesøster eller legekontor - og du må kanskje betale en liten sum for å få satt den.

Har gode erfaringer med sprøyta - mye billigere enn annet prevensjonsmiddel. Og du slipper utgifter til bind og diverse.

Men, det er mine erfaringer, har hørt at noen har hatt veldig negative erfaringer - som f.eks blødninger hver dag et halvt år og sånn...

Snakk med legen din om det, h*n vet sikkert om det er bra for deg eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76467-spr%C3%B8yten/#findComment-389281
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Hei!

Siden jeg er gutt bør jeg egentlig holde meg unna svar på dette temaet.

-men etter det jeg har hørt får man ikke mensen av det, pluss for mitt kjønn:).

Men, hvor sunt er det egentlig å ikke ha mensen i det hele tatt?Tror ikke det er riktig å tukle med syklusen deres..

Dama mi går på en p-pille som heter Yasmin,og den funker helt flott!Eneste merket av 3 eller 4 hun ikke fikk bivirkninger av...

Men ta det jeg sier med en klype salt,er ikke akk. en ekspert på området...

For å si det slik, tar du p-piller eller andre hormonbaserte prevensjonsmidler, så HAR du allerede "tuklet med naturen".

Å ikke ha mensen når man går på p-piller er ikke farlig. Dr Moen her på DOL sa faktisk at det kan være bra å hoppe over menstruasjon.

----------------------------

Mine erfaringer med p-sprøyte; ELENDIGE. Fungerte fint de 3 første månedene, ingen mens. Men så fikk jeg blødninger hver eneste dag. Det varte i over en månede, og da var jeg drittlei. Gikk tilbake til p-pillen.

Er mye mer fornøyd med pillen. Også fordi jeg kan bestemme syklusen min. Med p-sprøyte kan man få mensen når som helst.

Men det er jo folk som er fornøyde med sprøyten...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76467-spr%C3%B8yten/#findComment-389316
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...