Gå til innhold

Liten vits om farskap og fødselssmerter

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Smertegrenser

Familieforøkelse.....

En lege hadde funnet opp en maskin, som kunne trådløst overføre smertene under fødselen til barnets far. Et ektepar tok imot tilbudet om å prøve maskinen.

Legen satte overførselen til 25% av smertene til barnets far, men mannen kjente ingenting.

Det synes legen var underlig, så den ble satt opp til 50%, men mannen kunne fremdeles ikke merke noe. Konen derimot hadde det helt fint.

Så kunne de jo like så godt overføre alle smertene til faren, og fødselen gikk fint.

Om kvelden da mannen komme hjem, lå postbudet død foran inngangsdøren.

Fortsetter under...

Har du ikke hørt at menn ville dødd av smertene ved en fødsel? Sånn sett er vi kvinner mye sterkere...

For noe tull. Mannen min har gjennomlevd smerter de færreste kan forestille seg, og det i en lang periode(flere måneder). Jeg har aldri vært i den ringeste nærheten av noe slikt til tross for at jeg har født 6 ganger.

De som hevder at fødselssmerter er verre enn alt annet har aldri opplevd _virkelige_ smerter. Hvordan en takler smerter er individuelt og har null med kjønn å gjøre.

Annonse

Har du ikke hørt at menn ville dødd av smertene ved en fødsel? Sånn sett er vi kvinner mye sterkere...

Da tåler de ikke stort ;) Hehe...

Det er forskjellige typer smerter da. Jeg var på sykehuset for et par-tre uker siden, og undersøkelsen jeg måtte gjennom der mente sykepleieren var for tøff for de fleste menn. Det tror jeg på, for etter tre fødsler, er denne undersøkelsen det vondeste jeg noen gang har opplevd. Store tøffe mannfolk var plutselig ikke så tøffe i trynet lenger, sa hun :)

For noe tull. Mannen min har gjennomlevd smerter de færreste kan forestille seg, og det i en lang periode(flere måneder). Jeg har aldri vært i den ringeste nærheten av noe slikt til tross for at jeg har født 6 ganger.

De som hevder at fødselssmerter er verre enn alt annet har aldri opplevd _virkelige_ smerter. Hvordan en takler smerter er individuelt og har null med kjønn å gjøre.

Det er ikke jeg som finner på, jeg bare siterer.

Hårsår?

Da tåler de ikke stort ;) Hehe...

Det er forskjellige typer smerter da. Jeg var på sykehuset for et par-tre uker siden, og undersøkelsen jeg måtte gjennom der mente sykepleieren var for tøff for de fleste menn. Det tror jeg på, for etter tre fødsler, er denne undersøkelsen det vondeste jeg noen gang har opplevd. Store tøffe mannfolk var plutselig ikke så tøffe i trynet lenger, sa hun :)

Jeg har aldri født selv, så jeg må si jeg ikke aner.. men det finner jeg vel ut en gang jeg også!

Hva slags smerter var det da? (litt nysgjerrig bare, ikke kverluerende)

Nei, jeg gleder meg til å få barn. Men jeg tror ikke noe på at selve fødselen er smertefull. Tror alle mødre har en konspirasjon om å fortelle jenter at det ikke er vondt.. *s*

Det er jo vondt, Men ikke uutholdelig. Jeg har opplevd vondere ting :)

Men selvsagt... vi kvinner er tøffere enn toget, sant? Hehe...

Annonse

Det er ikke jeg som finner på, jeg bare siterer.

Hårsår?

Hårsår? Hvorfor skulle jeg være hårsår i denne forbindelse? Synes bare det alltid blir sagt så utrolig mye BS om hvordan kvinner og menn _er_.

Forøvrig hadde han smertene i forbindelse med at han hadde kreft og i derfor mange _store_ operasjoner og i etterkant av det kraftig nevralgi. Smertene var så sterke at han helt faktisk ikke fikk sove i det hele tatt før etter flere uker da de greide å finne smertestillende midler/doser som virket.

Hårsår? Hvorfor skulle jeg være hårsår i denne forbindelse? Synes bare det alltid blir sagt så utrolig mye BS om hvordan kvinner og menn _er_.

Forøvrig hadde han smertene i forbindelse med at han hadde kreft og i derfor mange _store_ operasjoner og i etterkant av det kraftig nevralgi. Smertene var så sterke at han helt faktisk ikke fikk sove i det hele tatt før etter flere uker da de greide å finne smertestillende midler/doser som virket.

Beklager det med mannen din. Håper han er frisk igjen. Jeg har også en nærme meg som har hatt det - og desverre dødd av det. Han sa det var som kniver som stakk hele tiden. Så jeg tror deg på den...

Jeg vet ikke hvordan kvinner og menn er, jeg bare snakker. Og tenker etterpå. Men her er bare halvparten seriøst. Annet er litt tull, litt gøy og litt gjentagelser av rare ting jeg har hørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...