Gå til innhold

Farsbidrag

Anbefalte innlegg

ccc1365380393
Skrevet

Etter dårlig service fra mitt lokale trygdekontor prøver jeg her...

Vi flyttet i fra hverandre og har et felles barn.. Barnet mitt betyr alt for meg og jeg har sønnen min så mye jeg kan.. Derfor mener moren til barnet at det er feil at ho skal trekke meg for 11% av bruttolønna.... Ho vil ha minste farsbidraget, ca. 1180 kroner... Men siden ho går på overgangsstønad trekker trygdekontoret automatisk 11% av lønna... men vi kunne inngå en avtale, og den avtale skulle bidrgsfogden avgjøre... enten ja eller nei.. men hvilken rammer må vi holde oss på ??? Ho mottar 8300,- kroner pr. mnd. i stønad.. det var og en vesentlig grunn de la til rette når de skulle avgjøre avtalen våres... Hjelp meg her.. trygdekontoret i min by er bak mål... Ingen hjelp, og siden jeg er mann virker det ut som jeg er 0 verdt hos "damene på trygdekontoret".

Er liksom skikket til en ting.. betale...

• 3 år senere...
Skrevet

det er faste regler i bidragsloven når moren har trygd og ikke vil eller kan jobbe.

duere kunne jo ha barnet annen vær uke så kunne hun jobbe, først da kan dere gjøre privat avtale.

Når du muligens har høy lønn så blir bidraget på en måte lagt inn i trygda hun får, enklere sagt så får hun hele bidraget og mindre trygd. Summen blir den samme

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...