Gå til innhold

Tannlegeskrekk, tannregulering, kan noen fortelle?

Anbefalte innlegg

Gjest sååååå klar!

Nå har jeg endelig bestemt meg for å få tannregulering, i en alder av 26 år.. Har hatt sånn tannlegeskrekk at reguleing ikke har vært aktuelt før nå.

Har jo litt hull nå og vet jeg må trekke noen tenner før tannreguleringen kan begynne.

Er det noen som kan anbefale tannleger (gjerne med lystgass) og kjeveortopeder som er flinke med folk med tannlegeskrekk i Stavanger-området?

Dere som har hatt tannregulering i voksen alder, hvordan har dere opplevd det?

Har dere noen gode råd å komme med?

Tar i mot alle råd og betraktninger, nå er jeg kjempemotivert til å gjøre dette, og tennene er såpass skjeive at det hemmer meg sosialt.

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til noen tannleger i ditt område, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Men, jeg kjenner til tannlegeskrekk! Har selv hatt tannlegeskrekk i en årrekke, og dette medførte at jeg ikke gikk til tannlegen på 12 år! Tenkte selvsagt på alt som måtte gjøres, og på hvor vondt det ville gjøre. Akk, så feil kan man ta! Nå har endelig tatt mot til meg, og har vært hos tannlegen to ganger (fikk tips om tannlege her på Doktor online!). Selvsagt hadde jeg noen hull, og noen tenner må kanskje trekkes, men takket være en fantastisk tannlege, gruer jeg meg ikke i det hele tatt! Tvert i mot! Jeg gleder meg til endelig å få skikk på tennene, og få tilbake den friske ånden jeg en gang hadde! Som du vet koser bakteriene seg i hullene, og dette kan medføre dårlig ånde. Jo flere hull, dess større sannsynlighet for drlig ånde. Og tannråte…? Da er det enda verre….

Tannlegen jeg nå har, har stor forståelse for skrekken min, og prater meg gjennom det han gjør. Dessuten får jeg jo bedøvelse, så jeg kjenner absolutt ingenting! Det som er ubehagelig, er lyden av borret…. Men, han tilbyr musikk om jeg ønsker det, så da så… Selv har jeg ikke slått til på det. Tror det kan være greit å venne seg til å gå til tannlegen uten å bli nærmest satt helt ut av spill. For meg har det faktisk medført at jeg ikke lenger har tannlegeskrekk! Min skrekk var et resultat av en svært ubehagelig skoletannlege, og min egen uvitenhet senere. Det er mye tannlegene i dag kan gjøre for å lette din situasjon. Og du, du er ikke alene om tannlegeskrekken din!

Snakk med tannlegen om din tannlegeskrekk, og du vil garantert møte stor forståelse og god hjelp! Håper du får tips om en ok tannlege i Stavanger!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...