Gå til innhold

Sjalusi - Noe dævelskap som vi bør ta på alvor!

Anbefalte innlegg

Sjalusi, av alle grader, og i alle former, er noe ordentlig dævelskap!

Det verste jeg ser/hører, er folk som sier at "litt sjalusi skader ikke", når de samtidig vet at mennesker dreper hverandre i sjalusi!

Den ufattelige Kongsvinger-tragedien, hvor en mann drepte sin kone som ønsket å avslutte ekteskapet, deres to barn, og seg selv, burde få noen og enhver til å slutte å "smålegalisere" sjalusien.

Denne familien var såkalte "orntlie" folk, ingen "søppelfolk", og mannen hadde ikke opptrådt med vold eller dævelskap FØR dette.

Folk som tror at sjalusi er "naturlig", gir jeg f**n ikke mye for....

Selv om de færreste lar sin sjalusi få slike utløp, så klarer de å skape et helvete for den de lever med, uansett!

Fortsetter under...

Yes - bur dem inne for tankene deres!

Usannsynlig sleivete bemerkning...

Tanker er totalt ufarlige, man problemet er at svært få lar det bli med tanker, men legger seg til en sjalusiadferd som plager livet av den andre.

Mitt poeng, er å få folk til å forstå at dette svineriet er noe døvelskap i ALLE graderinger.. selv om det ikke alltid får SÅ store konsekvenser som denne tragedien jeg nevnte.

Det jeg misliker sterkt, er en holdning som legaliserer sjalusi og primitiv egoisme og eiertrang.

Gjest QuePasta

Usannsynlig sleivete bemerkning...

Tanker er totalt ufarlige, man problemet er at svært få lar det bli med tanker, men legger seg til en sjalusiadferd som plager livet av den andre.

Mitt poeng, er å få folk til å forstå at dette svineriet er noe døvelskap i ALLE graderinger.. selv om det ikke alltid får SÅ store konsekvenser som denne tragedien jeg nevnte.

Det jeg misliker sterkt, er en holdning som legaliserer sjalusi og primitiv egoisme og eiertrang.

" svært få lar det bli med tanker, men legger seg til en sjalusiadferd som plager livet av den andre."

"Svært få". Jaha. Og dette har du kommet fram til helt på egen hånd?

" svært få lar det bli med tanker, men legger seg til en sjalusiadferd som plager livet av den andre."

"Svært få". Jaha. Og dette har du kommet fram til helt på egen hånd?

Poenget mitt er at vi bør slutte med å legalisere aller former for, og grader av, sjalu adferd/opptreden.

Hva er for slags moral i at man skal akseptere "litt" sjalusi?

Annonse

Gjest QuePasta

Poenget mitt er at vi bør slutte med å legalisere aller former for, og grader av, sjalu adferd/opptreden.

Hva er for slags moral i at man skal akseptere "litt" sjalusi?

Alternativet er jo å forby det, da! Men det var jo bare "sleivete"...

Alle er sjalu, i større eller mindre grad. Det er menneskelig.

Poenget er at de færreste lar sjalusien styre livet sitt.

Litt sjalusi er naturlig og bra. Alternativet er at vi gir blanke i hverandre. Sjalusi får oss til å yte litt ekstra.

Det meste er ikke bra dersom det kommer ut av kontroll. Litt alkohol går bra, for mye går ikke bra. Osv. Det samme gjelder sjalusi.

Litt sjalusi er naturlig og bra. Alternativet er at vi gir blanke i hverandre. Sjalusi får oss til å yte litt ekstra.

Det meste er ikke bra dersom det kommer ut av kontroll. Litt alkohol går bra, for mye går ikke bra. Osv. Det samme gjelder sjalusi.

Ikke alle er sjalu. Overgeneraliseringer.. når skal du lære, petter smart? :)

Gjest QuePasta

Så vi kan nå konkludere med at ovenstående svar var alt du klarte å prestere rundt et alvorlig tema?

Jeg tror vi dropper å diskutere meg som person.

Men ellers er gradsforskjeller her. Sykelig sjalusi er ikke godt for noen.

Men hvordan vet du at det var sjalusi som var utløsende i kongsvingersaken?

Jeg tror vi dropper å diskutere meg som person.

Men ellers er gradsforskjeller her. Sykelig sjalusi er ikke godt for noen.

Men hvordan vet du at det var sjalusi som var utløsende i kongsvingersaken?

Nå løfter du seriøsiteten litt... Med din innsats hittil i tråden, så har du i grunnen bedt om en diskusjon om din person...

Motivet for den tragiske handlingen er bekreftet offentlig av politiet som konklusjon vedr motiv, publisert via riksmedia og lokalpressen.

Annonse

Sjalusi er basert på egoisme og eiertrang, kom ikke å fortell meg at det er menneskelig og naturlig.

Gjest QuePasta

Nå løfter du seriøsiteten litt... Med din innsats hittil i tråden, så har du i grunnen bedt om en diskusjon om din person...

Motivet for den tragiske handlingen er bekreftet offentlig av politiet som konklusjon vedr motiv, publisert via riksmedia og lokalpressen.

"Motivet for den tragiske handlingen er bekreftet offentlig av politiet som konklusjon vedr motiv, publisert via riksmedia og lokalpressen. "

Jeg har lest at det var samlivsbrudd som var årsak. Det trenger ikke ha noe med sjalusi å gjøre.

Sjalusi er en form for sykdom mener jeg. En psykisk lidelse....

Ikke no godt og ha og ikke no godt for andre og leve med.

Kanksje forkusert for lite på alvoret sjalusi kan ha og hva som kan gjøres for og gjøre den sjalue frisk.

Sjalusi er i forskjellige grader

Det er først når du ikke har kontroll på følelsene dine at sjalusien har tatt overhånd og kan kalles en sykdom

Ellers syntes jeg sjalusi er en god greie å ha

Som f eks. når typen min er borte en helg etc.og jeg får et savn og en bitteliten bekymring for at han kanskje gjør noe jeg ikke ville ha likt:)

Det forteller meg at jeg fortsatt er glad i han

"Motivet for den tragiske handlingen er bekreftet offentlig av politiet som konklusjon vedr motiv, publisert via riksmedia og lokalpressen. "

Jeg har lest at det var samlivsbrudd som var årsak. Det trenger ikke ha noe med sjalusi å gjøre.

Må teskje til? Politiet sa: "Paret var inne i et samlivsbrudd, og det konkluderes med at sjalusi var motivet".

Må jeg vrenge ut all lokalkunnskap jeg har for å få deg til å skjønne?

Sjalusi er i forskjellige grader

Det er først når du ikke har kontroll på følelsene dine at sjalusien har tatt overhånd og kan kalles en sykdom

Ellers syntes jeg sjalusi er en god greie å ha

Som f eks. når typen min er borte en helg etc.og jeg får et savn og en bitteliten bekymring for at han kanskje gjør noe jeg ikke ville ha likt:)

Det forteller meg at jeg fortsatt er glad i han

Din oppførsel er like syk som "høyere grader" av sjalusi.

Egoisme og eiertrang har ingenting med et godt forhold å gjøre.

Kjærlighte handler om å gi, ikke å ta.

Din oppførsel er like syk som "høyere grader" av sjalusi.

Egoisme og eiertrang har ingenting med et godt forhold å gjøre.

Kjærlighte handler om å gi, ikke å ta.

kjærlighet handler om å gi og ta med respekt for seg selv og den andre parten

Det er ikke snakk om å ta fra partneren friheten til å gjøre hva han/hun vil, men å kjenne at man har følelser

Kall meg hva du vil, men jeg liker den følelsen som et snev av sjalusi gir meg;=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...