Gå til innhold

Har fått diagnosen endometriose!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Har vært igjennom 2 prøverørsforsøk uten resultat. Maigaard-klinikken mener jeg har så fine egg og eggstokker, samt fin slimhinne i livmor at de skulle klare å få meg gravid sa de. Men dette var da de kun trodde jeg hadde en tett eggleder. Noe jeg fikk påvist på røntgen for et år siden.

Har nå nettopp kommet hjem fra Haugesund Sykehus etter gjennomgått laparoskopi. Resultatet var at høyre eggleder var ikke tett, den var åpen og fin, men den venstre var tett nå. I tillegg sa legen at jeg hadde endometriose! Det var det som var årsaken til at den tette eggleder "skiftet" side. Han skrapte av litt av endometriosen og stakk samtidig hull på en cyste på venstre eggleder.

Jeg fikk med meg resept på nesepray som skal i 4 måneder. Dette er samme spray som brukes i nedreguleringsperioden. Hjelp. Jeg blir jo gal av denne sprayen, samtidig så får jeg ikke sove, den gjør meg så urolig i kroppen. Men skal bare ta to spray til dagen og så fikk jeg hormontabletter (Progynova) 2 mg som jeg skulle ta samtidig. Disse skulle forhåpentligvis dempe bivirkningene fra Synarelasprayen.

Legen sa jeg ikke kunne bli gravid mens jeg gikk på denne behandlingen. Men at jeg ville være ferdigbehandlet etterpå.

Mine spørsmål er som følger:

Vil jeg være kvitt hele endometriosen da, og dermed ha normale graviditetsjanser uten å måtte ha IVF? Eller vil sjansene mine være redusert pga. dette.

Hvordan vil utsiktene med endometriose være? Er det store sjanser for at den vil komme tilbake etter behandling. Jeg trodde det var en slags "evigvarende" tilstand som en ikke blir kvitt.

Hadde vært godt med litt informasjon om endometriose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76939-har-f%C3%A5tt-diagnosen-endometriose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...