Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag var jeg hos gynekologen ang barn nr 2. Det er litt over 2 år siden gullet vårt ble født og jeg er klar som bare det for en til. Jeg har PCO.

Behandling etter fødsel har vært: Et halv år uten noe, så et halvt år med Diane for å hvile eggstokkene (iflg legen). I aug 01 sluttet jeg med Diane og startet med Glucophage. I feb 02 tok jeg min første Pergotimekur. Jeg har tatt 3 kurer i vår med stadig stigende dose. Etter siste kur med 3 tabletter pr dag fikk jeg mens, ikke etter de andre.

Etter at disse kurene var avsluttet har jeg fått mens 2 ganger av meg selv. Jeg går fortsatt på Glucophage.

Nå er det 7-8 uker siden sist mens. Timen hos gyn viste at jeg ikke har PCO lenger! Det var noe "grums" på eggstokkene, men ikke nok til å kalle det PCO. Han mente at siden jeg ikke hadde gått mer enn 1 år og 2 mnd uten p-piller, ville de ikke gjøre noe "drastisk" før det var gått 2 år!!

Jeg ble frustrert, for å si det mildt. Uten div legemidler har jeg ikke mens så langt året er!

Nå endte det likevel med at jeg skal forsøke Pergotimekur med 4 tabl daglig. Har noen erfaring med så høy dose? Gjorde det underverker, slik at det er verdt det?

Hadde håpa på sprøyter eller noe sånt nå jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76961-h%C3%B8y-dose-pergotime-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,

dette syns jeg hørtes rart ut, at du skal gå to ÅR før de gidder å gjøre noe?!?!

Dette syns jeg ikke du skal finne deg i. Har de tatt målinger om du i det hele tatt har eggløsning? Blodprøver for å se hormonnivået? Ikke at jeg på noen måte er ekspert, men kun å se på eggstokkene syns jeg høres for tynt ut når du har så sjeldne/uregelmessige menser. Og i tillegg forsøker å få til nr. 2.

Har ingen erfaringer med så høye Pergo-doser, men for meg høres det nesten litt for mye ut? Burde du ikke fått målt hormonnivået utover syklusen for å se om du i det hele tatt responderer på medisinene?

Masse mer spørsmål enn svar - noe du sikkert håpte på. Mitt råd er å få en mer grundig utredning! Det er ikke alle gynekologer som har like god erfaring på pcos og infertilitet. Det er sikkert noen her som kan anbefale noen hvis du ønsker det.

Lykke til,

Heisann,

dette syns jeg hørtes rart ut, at du skal gå to ÅR før de gidder å gjøre noe?!?!

Dette syns jeg ikke du skal finne deg i. Har de tatt målinger om du i det hele tatt har eggløsning? Blodprøver for å se hormonnivået? Ikke at jeg på noen måte er ekspert, men kun å se på eggstokkene syns jeg høres for tynt ut når du har så sjeldne/uregelmessige menser. Og i tillegg forsøker å få til nr. 2.

Har ingen erfaringer med så høye Pergo-doser, men for meg høres det nesten litt for mye ut? Burde du ikke fått målt hormonnivået utover syklusen for å se om du i det hele tatt responderer på medisinene?

Masse mer spørsmål enn svar - noe du sikkert håpte på. Mitt råd er å få en mer grundig utredning! Det er ikke alle gynekologer som har like god erfaring på pcos og infertilitet. Det er sikkert noen her som kan anbefale noen hvis du ønsker det.

Lykke til,

Takk for svar. Ja, jeg savner min gamle gynekolog. Vi hadde en fin dialog. Det er nok ikke så lett å bytte lege, ikke så mange å velge mellom her omkring.

Jeg får forsøke denne "hestekuren" så får jeg se hva som skjer. Skal klage noe voldsomt hvis jeg blir satt på vent til neste år!

Ifølge FUB så er man ufrivillig barnløs etter å ha vært prøvere i et år uten å ha oppnådd graviditet.

Denne tidsdefinisjonen har jeg sett flere steder.

Om man er over 35 så er det 6 måneder man skal ha vært prøvere.

Noen leger vil ikke henvise deg før etter 1,5 år, men det er de strengeste, så 2 år høres HELT feil ut i mine ører!!

Vi har vært prøvere i 13 måneder, og ble idag henvist til utredning.

Stå På krava!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...