Gå til innhold

Hva skal man si til en eks man møter etter mange år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva du MÅ si? Ingenting. Hva du KAN si? Alt mulig rart, hva du gjør nå, hva du har gjort i tiden etter han, hva du skal gjøre, hva du syns om den nye Mini-Morrisen.

Er det en grunn til at du spør dette?

Altså:

Hva kan man si?

Og hva skal man si?

Hva du MÅ si? Ingenting. Hva du KAN si? Alt mulig rart, hva du gjør nå, hva du har gjort i tiden etter han, hva du skal gjøre, hva du syns om den nye Mini-Morrisen.

Er det en grunn til at du spør dette?

Selvsagt er det en grunn til at jeg spør.

Hva er den grunnen da..? En eks er da en helt vanlig person. Siden dere skal ta en øl så antar jeg at dere fortsatt er venner.

Vi har ikke møttes på mange år, og kan derfor ikke defineres som venner. Heller ikke uvenner. Jeg har det bra som jeg har det, men vet med meg selv at det var bare tilfeldigheter at det ikke ble eksen. Så jeg tenker, skal jeg prøve å ikke røpe dette? Skal man i det hele tatt tørre å nevne ordet savner, selv om det er en riktig betegnelse.Greier man å behandle dette som en nogenlunde objektiv uttalelse? Årsaken til at det ble slutt var min umodenhet, men det har eksen kanskje forstått i ettertid. Dog ga jeg en del urettferdidge grunner som jeg gjerne skulle avkrefte ved dette møtet. Det er lenge siden, og kanskje er det best å bare snakke om nåtiden og la det være med det.

Mykle skrev jo engang at "kjærligheten er en ensom ting".

Gjest papirtiger

Vi har ikke møttes på mange år, og kan derfor ikke defineres som venner. Heller ikke uvenner. Jeg har det bra som jeg har det, men vet med meg selv at det var bare tilfeldigheter at det ikke ble eksen. Så jeg tenker, skal jeg prøve å ikke røpe dette? Skal man i det hele tatt tørre å nevne ordet savner, selv om det er en riktig betegnelse.Greier man å behandle dette som en nogenlunde objektiv uttalelse? Årsaken til at det ble slutt var min umodenhet, men det har eksen kanskje forstått i ettertid. Dog ga jeg en del urettferdidge grunner som jeg gjerne skulle avkrefte ved dette møtet. Det er lenge siden, og kanskje er det best å bare snakke om nåtiden og la det være med det.

Mykle skrev jo engang at "kjærligheten er en ensom ting".

Dette er vanskelig. Ikke bus ut med at du savner han veldig, vil ha han tilbake eller noe liknende. Se ting an.

Hvis du har lyst å bli sammen han igjen, så trenger ikke det å skje første kveld.

Men du bør tenke i gjennom hva du vil, om det er han du vil ha. Og hvordan du vil takle eventuelt skuffelse hvis han har en dame.

Personlig ville jeg holdt meg unne sensitive emner. Det kan man ta senere, hvis det passer. Kan jo hende at du ikke liker fyren engang...

Lykke til.

Dette er vanskelig. Ikke bus ut med at du savner han veldig, vil ha han tilbake eller noe liknende. Se ting an.

Hvis du har lyst å bli sammen han igjen, så trenger ikke det å skje første kveld.

Men du bør tenke i gjennom hva du vil, om det er han du vil ha. Og hvordan du vil takle eventuelt skuffelse hvis han har en dame.

Personlig ville jeg holdt meg unne sensitive emner. Det kan man ta senere, hvis det passer. Kan jo hende at du ikke liker fyren engang...

Lykke til.

Jeg har skrevet såpass nøytralt at du tror jeg er kvinne. Jeg er mann, og jeg vil ikke ha henne tilbake. Og jeg forstår dette er sensitive emner. Men jeg greier ikke helt å se hensikten i hvorfor man sier ting i en sånn sammenheng heller, eller hvorfor man ikke skal si ting.I bunn og grunn er jeg lei meg for at det gikk som det gikk, men akter ikke å prøve å gjøre noe med det.

Og helt egentlig, så er jeg noe usikker på hva jeg har gitt meg ut på.

Gjest papirtiger

Jeg har skrevet såpass nøytralt at du tror jeg er kvinne. Jeg er mann, og jeg vil ikke ha henne tilbake. Og jeg forstår dette er sensitive emner. Men jeg greier ikke helt å se hensikten i hvorfor man sier ting i en sånn sammenheng heller, eller hvorfor man ikke skal si ting.I bunn og grunn er jeg lei meg for at det gikk som det gikk, men akter ikke å prøve å gjøre noe med det.

Og helt egentlig, så er jeg noe usikker på hva jeg har gitt meg ut på.

Bare småprat om stort og smått, gi henne en klem og se henne igjen om 6 år :)

Enkelt og greit.

Annonse

Du skriver: "husker navnet. Og forbinder noe med det."

...eh..

Ditt eget navn, eller hans navn???

;-)

Med vennlig hilsen

Så, så, Sør, det gjelder hans navn. Den dagen kommer nok da jeg glemmer mitt eget, men jeg er ikke der _riktig_ ennå.

Trur eg. ;-)

Man prater og har det hyggelig, det går helt fint det. Istedetfor å prate hele kvelden om gamle dager, prat om hva som har skjedd etter at dere var sammen osv.

Begge er på et annet sted i livet nå. Mange har automatisk noen sperrer mot å snakke om "alt" med gamlekjærester. Poenget med å møtes er at fortiden har en slags verdi i seg selv, en forklaringsverdi kanskje, på hvordan ting ble som de ble. Utover det bør man ikke legge noe mer i sånne møter. Man kan løse opp i misforståelser, men vær klar over at det kan utløse innestengte følelser hos begge. At det ble som det ble er alltid tilfeldigheter, ikke dvel så mye ved det..

Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...