Gå til innhold

Klump på testikkel

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret5

Hei.

Jeg er 21 år, og har nylig oppdaget en klump på den høyre testikkelen min. Klumpen har ikke vært der før, og er temmelig øm. Det gjør somregel bare vondt når jeg tar på den. Klumpen sitter høyt oppe på baksiden av testikkelen. Noen som har peiling på om dette kan være noe annet enn testikkelkreft? Jeg har hørt at testikkelen blir hard og ruglete hvis en får testikkelkreft, men mine testikler kjennes helt normale ut. All hjelp tas imot med takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77015-klump-p%C3%A5-testikkel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er sannsynligvis ikke testikkelkreft, men du bør uansett oppsøke lege. Hvis kulen sitter bak, og høyt oppe, kan det tyde på at bitestiklene er årsaken til problemet. Mulig betennelse? Kreftsvulster er vanligvis ikke ømme ved berøring.

Som sagt, oppsøk lege.

Gjest bekymret5

Utfra hvor den sitter, og hvordan den kjennes, høres det ut som en av bi-testiklene.

Kjenn litt på deg selv, så bør du finne en på samme sted (som også er myk og øm) på den andre testikkelen også.

Nei, jeg har den bare på høyre siden. Det er jeg sikker på. Men det kan jo være en betennelse, som Retz mente det kunne være. Ikke vet jeg.

Nei, jeg har den bare på høyre siden. Det er jeg sikker på. Men det kan jo være en betennelse, som Retz mente det kunne være. Ikke vet jeg.

Hei igjen.

Litt farlig å gi seg ut på dette for oss vanlige dolere, men da jeg ser du ikke ønsker svar fra legene her, skal jeg prøve å berolige deg ytterligere:

1. Kreftkuler på testiklene er _som regel_ lokalisert foran, ikke bak.

2. Som jeg sa tidligere, kreftsvulster er vanligvis ikke ømme ved berøring.

3. Testikkelkreft - det finnes flere typer - har en veldig god prognose. Selv ved spredning er helbredelsesprosenten svært høy.

Så, logg ut av dol og bestill legetime. ;-) Er det betennelse i bitestikkelen vil du uansett trenge behandling.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...