Markmus Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg har skjelden og uregelmessige mensturasjoner.Etter å ha fått en nydelig datter etter 3. Pergotimestimulering ville vi nå prøve på nytt. Bestilte derfor time hos gyn. som hjalp oss sist. Da jeg var der hadde jeg hatt sammenhengende mens i 5 uker. Fikk derfor Primolut for å bli ferdig med blødninger. Så skulle jeg vente 4 uker for å begynne på Perlutex og videre på Pergotime. Legen min håpet at jeg ikke fikk mens før de 4 ukene, for han mente det var lurt at jeg fikk tatt Perlutexen. Vel alt bra så langt. Blødningene stoppet etter 3 dager med Primolut og da stoppet jeg å ta de. Men nå 5 dager etter, har jeg fått mens igjen! Er det fordi jeg ikke fullførte Primolutten? Bør jeg derfor fortsette med resten? Eller kan dette være riktig og jeg kan starte opp med Pergotime? Håper du skjønner hva jeg beskriver her. Er så engstelig/flau for at jeg kan ha gjort noe galt, så derforfor spør jeg her før jeg ringer min egen lege. Håper på ett snarlig svar. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77033-har-jeg-rotet-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Ja, du har rotet litt. Dine sjeldne menstruasjoner tyder på manglende eggløsning, og da produserer du ikke progesteron som kontrollerer livmorslimhinnen og regulerer blødningen. Det tar vanligvis 12-14 dager for å få effekt av primolut som erstatter progesteron. Etter man stopper med primolut vil det normalt komme blødning etter noen dager som du har erfart. Jeg foreslår følgende: Du teller 15 dager frem fra start av siste blødning. Det blir 30.oktober?? Så tar du Primolut (en tablett om dagen er nok) i 12 dager. Etter noen dager kommer en blødning. Fra 5.dagen etter start av denne blødningen begynner du med pergotime. Ha samleie 2-3 ganger per uke. Lykke til, vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77033-har-jeg-rotet-til/#findComment-395278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.