Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var gjennom uthenting i går og fikk ut fem egg!!

Det er jeg veldig fornøyd med, og håper nå bare de var modne og fine til å utvikle seg videre.

Har aldri før blitt så dårlig etter egguthenting før som jeg ble denne gangen.

Rommet og verden gikk helt rundt for meg når jeg skulle reise hjem og jeg begynte å kaste opp i bilen på vei hjem. Siden brakk jeg meg i ett kjør til langt på natt og var så kvalm og hadde en intens hodepine.

Var ikke fritt for at jeg tenkte, dette er siste gang, da nei.

Og det håper jeg jo at det er.

Selv idag er jeg svimmel, småkvalm og fryktelig trøtt, og har murringer i eggstokkene.

Har andre opplevd tilsvarende etter egguthenting?

Ettersom dette var min femte egguthenting, ble jeg tatt litt på senga av å bli så dårlig. Har vel sluppet billig unna tidligere...

Ja,ja...det er ingen ting å klage over, jeg er fit for fight igjen og vil gjerne få et par små E. tilbake i magen i morgen.xxxx

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77185-egguthenting-overst%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jotakk Tildemor, jeg har vært der jeg også. Første gang jeg opplevde det kom jeg ikke lenger enn til resepsjonen på KK før jeg måtte sette meg ned med hodet mellom beina. Jeg holdt på å besvime så dårlig ble jeg. Jeg var slapp og uvel på vei til Flesland og under innflygingen til Sola holdt det på å gå helt galt. Da satt jeg med spypose klar mens jeg skjelvene klamret meg fast til mannen. Da følte jeg at alt blod forsvant fra hodet og jeg var på nippet til å besvime igjen. (Sidemannen trodde sikkert at jeg hadde flyskrekk eller noe der jeg satt og smågrein.)

I fjor vår tok jeg forholdsregler og prøvde å spise litt mer før jeg stod opp av senga. Da greide jeg å holde meg sånn noenlunde oppegående til jeg tilslutt i en tåkedis fikk kastet meg ned på en stol på busstasjonen i Bergen før jeg nesten besvimte igjen. En cola hjalp godt, og det gikk bedre etterhvert etter flere timer med søvn.

I januar sa jeg i fra før uttaket om hvordan jeg reagerer på morfinen og da fikk jeg Afipran stikkpille etterpå mot kvalme. Det hjalp veldig godt, og jeg var kun trøtt. Du vet, vi får mye fin morfin på Haukeland, men prisen å betale for det kan være at en blir dårlig lenge etterpå.

Lykke til med de små Tildemor. Du skal kanskje ringe bioingeniørene snart for å spørre om hvordan det står til? Håper at det blir det siste forsøket for dere.

Hilsen

Gjest håpfull

GRATULERER med dine fem egg!!!

Jeg hadde også fem egg i forrige (første) forsøk. Har satt sprøyter en stund og skal på første ultralyd nå på fredag. Håper det er litt flere egg denne gangen for dosen min er økt gaanske mye.

Ved forrige egguttak ble jeg fryktelig kvalm mens det foregikk og jeg syntes det gjorde utrolig vondt. Etterpå sov jeg en times tid og var i ganske bra form på veien hjem.

Det er jo kjempefint at du hadde fem fine egg, så vi må vel tåle disse smertene - selv om jeg gruer meg veldig til neste uthenting. Hurra for våre flotte egg og måtte de spire som bare det!!

Lykke til videre;)

hei Tildemor:-)

Det var jo flott at du fikk fem egg, det er vel mye til deg å være *s*

Jeg hadde et forsøk på Haukeland hvor jeg var mye likt det du beskriver + at jeg hadde veldig vondt på ene siden. Det viste seg at jeg hadde en indre blødning, antar det betyr at det blør rundt eggstokken - og det var vondt lenge.

Det er eneste gang jeg har blitt dårlig under uthentingen, svimmel, kvalm, kaldsvettet og hadde det mindre bra.

Hvis det ikke gir seg, så be legen se etter blod i bukhulen når du skal ha tilbake settingen.

Krysser fingrene for de supre eggene dine - og for at du ser resultatet om 9 måneder :-)

mvh

Annonse

hei Tildemor:-)

Det var jo flott at du fikk fem egg, det er vel mye til deg å være *s*

Jeg hadde et forsøk på Haukeland hvor jeg var mye likt det du beskriver + at jeg hadde veldig vondt på ene siden. Det viste seg at jeg hadde en indre blødning, antar det betyr at det blør rundt eggstokken - og det var vondt lenge.

Det er eneste gang jeg har blitt dårlig under uthentingen, svimmel, kvalm, kaldsvettet og hadde det mindre bra.

Hvis det ikke gir seg, så be legen se etter blod i bukhulen når du skal ha tilbake settingen.

Krysser fingrene for de supre eggene dine - og for at du ser resultatet om 9 måneder :-)

mvh

Hei du!!

Ser du er her inne nå, koselig å se deg igjen!

Husker godt det forsøket ditt hvor du hadde så vondt. Men kan de se på ultralyd om det er væske i bukhulen?

Jeg har ikke smerter, men er så merkelig svimmel og kvalm, og fryktelig oppblåst i magen.

Det blir spennende i morgen.

Går det bra med deg da? Han vokser vel rekordfort nå, veslemann?

Klem,

Jotakk Tildemor, jeg har vært der jeg også. Første gang jeg opplevde det kom jeg ikke lenger enn til resepsjonen på KK før jeg måtte sette meg ned med hodet mellom beina. Jeg holdt på å besvime så dårlig ble jeg. Jeg var slapp og uvel på vei til Flesland og under innflygingen til Sola holdt det på å gå helt galt. Da satt jeg med spypose klar mens jeg skjelvene klamret meg fast til mannen. Da følte jeg at alt blod forsvant fra hodet og jeg var på nippet til å besvime igjen. (Sidemannen trodde sikkert at jeg hadde flyskrekk eller noe der jeg satt og smågrein.)

I fjor vår tok jeg forholdsregler og prøvde å spise litt mer før jeg stod opp av senga. Da greide jeg å holde meg sånn noenlunde oppegående til jeg tilslutt i en tåkedis fikk kastet meg ned på en stol på busstasjonen i Bergen før jeg nesten besvimte igjen. En cola hjalp godt, og det gikk bedre etterhvert etter flere timer med søvn.

I januar sa jeg i fra før uttaket om hvordan jeg reagerer på morfinen og da fikk jeg Afipran stikkpille etterpå mot kvalme. Det hjalp veldig godt, og jeg var kun trøtt. Du vet, vi får mye fin morfin på Haukeland, men prisen å betale for det kan være at en blir dårlig lenge etterpå.

Lykke til med de små Tildemor. Du skal kanskje ringe bioingeniørene snart for å spørre om hvordan det står til? Håper at det blir det siste forsøket for dere.

Hilsen

Ja, jeg kjenner meg igjen nå.

Har sluppet billig unna tidligere jeg....

Heldigvis hadde jeg afipran liggende som stikkpiller hjemme og fikk tatt en sånn og lagt meg.

I følge bioingeniørene var det tre små egg som var befruktet idag. Så imorgen blir det innsetting av to forhåpentligvis flotte egg. Deretter inntar mor horisontalen et par tre dager.

Måtte toåringen vår holde seg frisk i disse forkjølelsestider...... Sist forsøk fikk hun vannkopper og det ble verken hvile eller ro.

Men, men.... sitter de fast så går det vel bra åkkesom.

Mvh

Huffa meg da Tildemor... Hørtes ikke noe godt ut nei...

Men 5 egg da gitt!!! :-) Det var jo bra! Så da satser vi på at det blir flotte resultater ut av dette!!

*klem, klem fra til deg fra meg*

Hei! :-)

Takk, takk....

Følger jo spent med deg/dere også, vet du, og gleder meg til neste forsøk. Jeg er med på sidelinja og heier da!!

Når blir det, regner dere med?

Tenk at de snart er treåringer, disse to jentene våre? Det er snart fire år siden vi chatta på internett daglig og ikk levde for annet enn å få barn!!!

Lykke til begge to i neste sving!

Klem,

Jeg hadde også fem egg i forrige (første) forsøk. Har satt sprøyter en stund og skal på første ultralyd nå på fredag. Håper det er litt flere egg denne gangen for dosen min er økt gaanske mye.

Ved forrige egguttak ble jeg fryktelig kvalm mens det foregikk og jeg syntes det gjorde utrolig vondt. Etterpå sov jeg en times tid og var i ganske bra form på veien hjem.

Det er jo kjempefint at du hadde fem fine egg, så vi må vel tåle disse smertene - selv om jeg gruer meg veldig til neste uthenting. Hurra for våre flotte egg og måtte de spire som bare det!!

Lykke til videre;)

Takk skal du ha!!

Og lykke til på ultralyd på fredag!! Håper det er mange fine egg, selv om det jo ikke er antallet som teller mest!

Tvi, tvi fra

Lykke til videre;)

Hvor stor dose tar du nå? Og hvilket slag tar du? Lykke til med egguttak.

Annonse

Hilsen

Den morfinen du fikk var det tabletter? Jeg fikk 3 typer tabletter og jeg vet det var smertestillende og beroliggende men vet ikke om det var morfin i det.

Det er så skremmende å lese om at dere har blitt så syke,er redd jeg blir det selv.Uttaket mitt gikk fint og ble ikke syk eller kvalm,det er jeg glad for.

Lykke til

Den morfinen du fikk var det tabletter? Jeg fikk 3 typer tabletter og jeg vet det var smertestillende og beroliggende men vet ikke om det var morfin i det.

Det er så skremmende å lese om at dere har blitt så syke,er redd jeg blir det selv.Uttaket mitt gikk fint og ble ikke syk eller kvalm,det er jeg glad for.

Lykke til

Hei cemi

Det er forskjell på medisinering på de forskjellige sykehus. Haukeland gir bl.a. morfin med ei sprøyte i låret. En blir litt rar av den, og jeg tror de ansatte har hatt mange morsomme episoder med "rusa" pasienter som virrer rundt med hvite kjortler og lange strømper som bare siger nedover. Jeg husker i hvert fall ei som sto å flirte godt av meg som var helt happy etter uttaket. :o)

Når en vet at en blir dårlig etterpå, så er det bare å be om en stikkpille som hjelper mot kvalmen. I tillegg så er det godt å få sove i mange timer etterpå. Ingen vits i å stresse den dagen nei.

Cemi, nå må du ikke begynne å grue deg igjen. Du har vært igjennom dette en gang og du vet at det går helt fint. Ok? :o)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...