isbe Skrevet 19. juli 2000 Del Skrevet 19. juli 2000 Jeg fødte et barn for 8 mnd siden. Under svangerskapet gikk jeg opp ca 15 kg - lå på min normalvekt før svangerskapet og var slank. Nå har jeg lagt på meg ytterligere 8 kg!! Er ikke dette veldig mye og helt unormalt? Jeg ammer og går turer ute 1-4 timer pr dag, ellers har jeg et normalt kosthold med ca 4-5 grove brødskiver pr dag + middag. Drikker mye vann, og lite annet. Jeg begynte på Conludag i januar, og Orfiril også i januar. Går dessuten på Trileptal. Dersom det er en bivirkning av medisin/minipille - kan jeg da forvente å gå ned uten å slutte med medisinen, eller kommer jeg til å fortsette å gå opp?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/772-vekt%C3%B8kning-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doktor Online, Redaksjonen Skrevet 20. juli 2000 Del Skrevet 20. juli 2000 Kjære vektøkning etter fødsel. Det er helt vanlig å gå relativt mye opp i vekt under svangerskapet.Som regel går man så ned i vekt etterhvert,men mange har problemer med dette.Det høres ut som om du holder deg i aktivitet og at du spiser sundt.Det er riktig at minipillen(Conludag)og medisinene mot Epilepsi(Orfiril og Trileptal)kan gi vektøkning.Jeg tror du over tid med riktig kosthold dvs.hyppige(4-6) måltider bestående av sunn mat(frukt,grønnsaker,fisk,kalkun,kylling,ris)vil gå ned i vekt.Jeg anbefaler allikevel at du oppsøker lege først og fremst for å få målt stoffskifte,men også blodsukkeret og hvis man skulle trekke det langt cortisonnivået i blodet kl.08 og kl.20.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/772-vekt%C3%B8kning-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-2715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.