Gå til innhold

Kan jeg melde kjæresten min som min samboer

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som er asylsøker eller politisk flyktning. Vi planlegger å gifte oss, men må vente til jeg blir skilt (er bare separert). Kan jeg melde han som min samboer så han ikke risikerer og bli nektet oppholdstillatelse og sendt ut av landet?

Fortsetter under...

Utfra det jeg løst vet om regelverket kan du ikke melde han som samboer med mindre dere har bodd sammen i minst 2 år.

Dersom han blir sendt ut, må du gå den lange veien om UDI og la han søke om gjenforening med deg for å gifte seg.

Gjest Pricilla

Man kan melde seg som samboere så fort man flytter sammen til folkeregisteret. Men tror ikke det er så enkelt når han ikke er norsk statsborger...

Er du sikker på at du ikke hopper i noe du ikke helt vt hva er? Vil han gifte seg fordi han elsker deg, eller fordi han vil bli i Norge? Vet om en del skrekkeksempler der det sistnevnte har vært grunnen. Så vær sikker før du evt. gjør noe dukanskje vil angre på..

Hei skr,

Dere blir samboere "automatisk" hvis dere har samme adresse i folkeregisteret.

Dog tror jeg ikke det "nytter" (mtp oppholdstillatelse) så mye, før dere har vært samboere i to år (og det er jo lengre enn det vil ta deg å skille deg og å gifte dere).

Med vennlig hilsen

Man kan melde seg som samboere så fort man flytter sammen til folkeregisteret. Men tror ikke det er så enkelt når han ikke er norsk statsborger...

Er du sikker på at du ikke hopper i noe du ikke helt vt hva er? Vil han gifte seg fordi han elsker deg, eller fordi han vil bli i Norge? Vet om en del skrekkeksempler der det sistnevnte har vært grunnen. Så vær sikker før du evt. gjør noe dukanskje vil angre på..

Hva for noen skrekkeksemplarer kjenner du til? Er det noe galt i at jeg vil hjelpe han med å bli i Norge? Problemene kommer ofte av misforståelser og ulike kulterelle oppfatninger. Jeg vil først og fremst at han ikke blir sendt tilbake til hjemlandet sitt fordi jeg elsker han. Han må velge selv om han blir hos meg eller ikke

Lottemor1365380387

Hva for noen skrekkeksemplarer kjenner du til? Er det noe galt i at jeg vil hjelpe han med å bli i Norge? Problemene kommer ofte av misforståelser og ulike kulterelle oppfatninger. Jeg vil først og fremst at han ikke blir sendt tilbake til hjemlandet sitt fordi jeg elsker han. Han må velge selv om han blir hos meg eller ikke

Hei Skr.

Du skal gifte deg av kjærlighet ikke for å hjelpe.

Tror du vil angre på å gifte deg av en slik grunn.

Du skal føle deg elsket og da skriver du ikke at han blir hvis han vil.

Gift deg når du finner gjensidig kjærlighet.

Lykke til.

Med Vennlig Hilsen

Annonse

Utfra det jeg løst vet om regelverket kan du ikke melde han som samboer med mindre dere har bodd sammen i minst 2 år.

Dersom han blir sendt ut, må du gå den lange veien om UDI og la han søke om gjenforening med deg for å gifte seg.

dere kan hoppe i det og gifte dere men det er ikke 100 % sikkert at han får bli fordet..

Han kan bli sendt hjem og må da søke om familie gjenforening..

Vet ikke åssen det er når du ikke er skilt ennå men ring UDI og hør der..

Holder på med det samme etter at min venninne giftet seg

De ble gift i Mai og han hadde turistvisum,dette gikk ut i Juni og han har søkt om arbeid og oppholdstillatelse,de har akkurat flyttet sammen men vet ikke hva som vil skje

Udi er ganske så trege med søknader nå

Dette var alt jeg visste

Hei Skr.

Du skal gifte deg av kjærlighet ikke for å hjelpe.

Tror du vil angre på å gifte deg av en slik grunn.

Du skal føle deg elsket og da skriver du ikke at han blir hvis han vil.

Gift deg når du finner gjensidig kjærlighet.

Lykke til.

Med Vennlig Hilsen

Jeg gifter meg av kjærlighet. Jeg føler meg elsket og jeg elsker tilbake. Jeg prøver bare å være realistisk i forhold til de problemene som kan oppstå. Det å elske er også å ville det beste for den du elsker. Jeg gifter meg med han fordi han er en varm og omsorgsfull mann. Han fortjener et godt liv og jeg håper det blir sammen med meg. Jeg har gått igjennom skilsmisse og vet hva brutte forhåpninger er. Jeg vet hva det er å elske for så å oppdage at det går ikke fordi to mennesker kan være så forskjellige. Det går ikke på kultur men andre ting. Nå har jeg et håp la meg få lov å ha det håpet.

Lottemor1365380387

Jeg gifter meg av kjærlighet. Jeg føler meg elsket og jeg elsker tilbake. Jeg prøver bare å være realistisk i forhold til de problemene som kan oppstå. Det å elske er også å ville det beste for den du elsker. Jeg gifter meg med han fordi han er en varm og omsorgsfull mann. Han fortjener et godt liv og jeg håper det blir sammen med meg. Jeg har gått igjennom skilsmisse og vet hva brutte forhåpninger er. Jeg vet hva det er å elske for så å oppdage at det går ikke fordi to mennesker kan være så forskjellige. Det går ikke på kultur men andre ting. Nå har jeg et håp la meg få lov å ha det håpet.

Hei Skr

Jeg håper ikke du trodde at jeg ville svartmale noe for deg.

Mulig jeg missforsto ditt innlegg,trodde du mente at du var usikker på om han ønsket å bli hos deg eller ikke.

Så lenge dere elsker hvernandre så ønsker jeg lykke til og håper det ordner seg for deg/dere:)

Med Vennlig Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...