Gå til innhold

Får plager etter sex!

Anbefalte innlegg

Gjest kzoJente20

Ofte, etter sex, får jeg vondt når jeg tisser og må i tillegg tisse hele tiden. Det er urinveisinfeksjons lignende og utrolig irriterende! Nå har jeg blitt "redd" for å ha sex, for jeg vet disse plagene ofte oppstår etterpå.

Er det bare meg, eller?

Og hva kan egentlig gjøres for å motvirke slike plager?

Hilsen en frustrert jente, 20år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77399-f%C3%A5r-plager-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

tviler på det.. litt rart kanskje å få det et par ganger i måneden, da?

Hei

Jeg har det samme "problemet". Dvs. det går over etterhvert, med trening ;-) ellers så merker jeg det spesielt dersom mannen er større.

Dersom det gjør vondt å tisse ellers så ville jeg kontaktet lege.

Om det bare skjer etter sex så vil jeg tro det går over etterhvert.

Gjest kzoJente20

Hei

Jeg har det samme "problemet". Dvs. det går over etterhvert, med trening ;-) ellers så merker jeg det spesielt dersom mannen er større.

virkelig?! går det over etter mange ganger? jeg har hatt sex i snart et år, men det er først de siste ukene/månedene hvor det har virkelig vært ekkelt og ubehagelig etterpå. fikk beskjed av legen å bruke glidemiddel, men det hjelper ikke noe særlig.

Gabrielle1365380393

Jeg ville tippet paa urinveisinfeksjon. Desverre. Jeg husker at min mor i en lengre periode var plaget med u.i. VELDIG ofte. Jeg husker ogsaa at en studie-vennine var veldig ofte plaget av det.

Annonse

Gjest lis@bet

Hva med blærekatarr? Vet ikke forskjellen på det og urinveisinfeksjon, men ei venninne av meg får ofte blærekatarr flere ganger i måneden. Hun knasker tranebærkapsler og synes det hjelper.

Kapslene fås kjøpt i helsekostforretning, hvis du lurte på det :-)

Det har jeg også opplevd!!

Og jeg har ikke hatt en urinveisinfeksjon i hele mitt liv..

Etter at det skjedde flere ganger etter heftige netter med sex spurte jeg en venninne. Hun sa at det var vanlig at man kunne få det etter sex.

Jeg har bøttet nedpå med appelsinjuice for å få urinen sur og etter et par dager og liter med juice har problemet vært borte (tips fra noen som var plaget med urinveisinfeksjoner).

Det funker ihvertfall for meg:)

Jeg får lett urinveisinfeksjon etter sex.

Husk å gå på toalettet.

Dersom du lett får infeksjon, kan det være lurt å ta tranebærpiller forebyggende.

Du kjøper dem på helsekosten.

Pass også på å dekke til rumpa med en ekstra ullgenser rundt livet, lang jakke eller stillongs når det er kaldt.

Hei

Vondt å tisse er pga stimulering ved urinrøret. Ikke noe å gå til lege for, tror jeg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...