Gjest håpfull Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Vi har startet på vårt andre ICSI forsøk på volvat i Oslo. Har et spørsmål angående type forsøk. Forrige gang hadde jeg fem egg. Tre av disse ble befruktet med ivf, og sluttet underveis å dele seg så de gikk dessverre i søpla. De to andre ble befruktet med icsi og delte seg slik de skulle. Det var bare no dritt at de ikke festet seg! Forsøket vi nå er i gang med ønsker fortsatt legene å bruke begge befruktningsmetoder, noe som vi ikke er helt enige i... Jeg skal til første ultralyd i morgen så jeg skal spørre om dette da - men jeg lurer på om noen av dere har erfaring angående dette?? Vi betaler tross alt en formue,og eggene er det jo ikke akkurat godt å få ut. Det hadde vært så flott å visst at man har noen egg i fryseren i tilfelle dette forsøket ikke går rette veien. Er takknemlig for innspill fra dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77480-icsi-eller-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bobla 6+4 Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 hei håpfull jeg må si meg enig med deg, du betaler tross alt mange penger for dette forsøket, og derfor bør du ha litt å si.... en annen ting er at de er ekspertisen, og skal visstnok vite best.. forskjellen mellom de to beh. er jo ikke så veldig stor, men den er der. ved ivf så er det jo en naturlig utvelgelse, ved at den sterkeste sæd cellen vinner, men ved icsi er det den sæd cellen som ser friskest ut i bio-ingienørens synspunkt, og risikoen for at det er noe som ikke stemmer er litt større, det er også det med at det kan overføres dårlig sæd-kvalitet til et evnt. guttebarn, (hvis det skulle være et av deres problem med å få barn) kanskje du bare ble mer forvirret??? det kan være smart å kanskje spørre hvorfor eggene får forskjellig behandling... og så er det jo et sterkt argument at kun icsi-eggene overlevde!!! jeg mener bestemt at dere må få lov til å bestemme hvilken beh. dere vil ha.... lykke til!!! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77480-icsi-eller-ivf/#findComment-397506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smia Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Jeg mener at dere ikke har noe å tape med å bruke ICSI på alle.....!! Jeg vet om flere som bruker ICSI selv om sædkvaliteten har vært bra. Er det problemer med befruktning eller deling (som dere har påvist), har jeg følt meg tryggest med ICSI. Dere har jo ikke dårligere sjanse for at det skal lykkes med ICSI kontra IVF, så dette må dere tenke på. Vær litt kritiske når dere spør legen.......!! Håper det ordner seg til det beste for dere. Sitter selv her å ruger....Er på dag 10 etter 3.ICSI forsøk. Spenningen i kroppen er å ta og føle på....Jeg har forresten bestemt meg for at det skal bli positivt resultat denne gangen, så jeg vet jo egentlig svaret......(sa jeg så tøfft....) Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77480-icsi-eller-ivf/#findComment-397623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.