Gjest Tischa Skrevet 19. juli 2000 Del Skrevet 19. juli 2000 Jeg fikk heteslag/besvimelse på Kypros lørdag kveld og lå på sykehus med drypp i 2 døgn. Har siden vært plaget av svimmelhet, hodepine og kvalme. Hvor lenge kan jeg anta å være plaget?? Fra før har min fastlege fastslått at jeg har lavt jernlager, litt lavt blodtrykk og er utslitt etter 9 mnd nattevåk med baby. Da jeg oppsøkte lege (min er på ferie) i dag, sa han at jeg ikke feilte noen ting og at det sikkert var et "virus"..Hva skal jeg tro?? (skrev nettopp et innlegg som forsvant - sorry hvis dette kommer dobbelt) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/777-heteslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doktor Online, Redaksjonen Skrevet 20. juli 2000 Del Skrevet 20. juli 2000 Kjære heteslag. Under hetebølgen fikk du sannsynligvis for lite væske i deg.Dette ble behandlet med at du fikk væske rett inn i årene(drypp som i denne sammenhengen betyr intravenøs væskebehandling).Hvis du fra før var sliten,hadde lave jernlagre og litt lavt blodtrykk,var du spesielt disponert for dette.Det at du fremdeles ikke føler deg helt i slag synes jeg er naturlig.Du burde imidlertid i løpet av noen få dager føle deg i bedre form.Hvis tilstanden din vedvarer,endres eller forverres må du igjen oppsøke lege.Lave jernlagre hos kvinner skyldes som regel kraftige menstruasjonsblødninger.Etter å ha kontrollert at det ikke er blod i avføringen behandles dette med jerntabletter el.jernsprøyter.Hvis blodtrykket er litt lavt,er det viktig at væskeinntaket økes.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/777-heteslag/#findComment-2714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.