Gå til innhold

Prøverør i nat. syklus - vær så snill å svar meg!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Vi vurderer å prøve prøverør i naturlig syklus på RK.

Vær så snill, alle som har prøvd det eller som vet noe om det, svar meg!

Kanskje det finnes noen som har blitt gravid, eller som kan svare på hvordan egguttaket er i forhold til vanlig prøverør og ellers ting jeg bør vite.

Veldig takknemlig for svar!!!

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg kan dessverre ikke svare deg 100% korrekt, men jeg skal prøve å tenke litt høyt;

Først av alt, så må du bruke eggløsningstester, for å påvise eggløsning. Derretter må du vel på ultralyd, for å sjekke eggposer, samt å se om livmorslimhinna di har den ønskede tykkelse. (det blir så og si nesten samme prosedyre som jeg gikk gjennom for noen uker siden, da jeg var til fryseforsøk.)

jeg fikk eggløsningssprøyte i forkant av innsettinga, og jeg går ut i fra at dette er noe også du må gjøre for å modne eggene dine optimalt til uthenting. Prosedyren for uthenting er vel den samme som ved vanlig ivf/icsi.

Etter innsetting får du nok også progestan stikkpillere, men sikkert halve dosen, i forhold til vanlig ivf/icsi.Eller tilbud om pregnyl injeksjon på dag 3-6 og 9 i rugeperioden. Jeg valgte progestan, men siden de tilbyr pregnyl, så er det sikkert like bra.

Slik situasjonen ser ut nå, så er jeg faktisk blitt gravid etter fryseforsøket, jeg tjuvtesta på fredag, og fikk to blå!!!

Skulle egentlig ikke teste før mandag.... Så langt er alt vel, så det blir spennende i tiden fremover.

Lykke til!

Har ikke selv erfaring med denne type forsøk, men jeg skal prøve å fortelle deg det jeg har hørt/lest :-)

Dersom din eggkvalitet normalt sett er bra, og at din befruktningsprosent er høy , så er naturlig syklus like bra, og kanskje bedre enn vanlig forsøk.

Det kan hende de ikke får ut egg, siden du kun har 1-3,4 mulige, siden du ikke er stimulert på forhånd, men som regel får de ut egg. Videre så kan det hende at de få eggene som er tatt ut ikke blir befruktet, eller har dårlig kvalitet, så kanskje det ikke blir innsetting - dette er også en høyere risiko for enn ved stimulert forsøk. Men du betaler jo kun for det som blir gjort på RK - de har en human prispolitikk der :-))

Det positive er jo at egg som ikke er stimulert på forhånd oftere er av bedre kvalitet, og kanskje klima i livmor etc. er bedre rustet til å ta i mot det befruktede egget, siden du ikke har blitt nedregulert.

Du må også gå oftere til kontroller for å kunne bestemme uttak.

Og selve uttakket kan bli litt mer kompliserte siden eggene er mindre og færre.

Så det er mange faktorer, men konklusjonen fra min side er at dersom du får ut egg og de lar seg befrukte og deler seg normalt, så tror jeg naturlig syklus kan gi littegrann bedre sjanser enn ellers.

Litt rotete, men håper du fikk litt info :-))

Masse lykke til fra

Hei

Vi vurderer også forsøk på naturlig syklus. I mellomtida har vi begge gått til homeopat, men er usikker på hvor virkningsfullt det har vært. Det vet vi vel ikke før vi prøver et forsøk.

Ulempen med forsøk på nat.syklus er at du høyst sansynlig kun får ut ett egg (det ene naturlige produserte).Sjansen for tilbakesetting, blir da mindre.

På den andre siden mener de at et naturlig produsert egg er av bedre kvalitet.

Summa sumarum, større sjanse for ingen tilbakesetting, MEN om det blir innsetting er sjansen større for at det blir barn av det.

Lykke til!

Gjest Ikke undertegnet

Hei!

Jeg har gjort det, og skal forsøke å bidra med mitt.

Skriv en søknad til RK. Det går som regel fort å få svar.

Jeg hadde de nødvendige bl.pr.svar vedlagt. Men det får du jo beskjed om hva de trenger.

I fellesskap planlegger dere tidspunkt for uttak. En sykepleier ringer og snakker med deg. De er forresten veldig hyggelige der!

Nå vet jo ikke jeg om du har en masse erfaring fra ivf fra før, så det er mulig det blir for mye her...?

Du får ultralyd og de tar de nødvendige prøver av deg der for å finne eggløsningstidsp.

Du tar en eggløsningssprøyte 2 dager før uttak. Møter opp på morran den aktuelle dagen, får litt smertestillende. Jeg hadde aldri gjort det før, men synes ikke uttaket var vondt.

Det sprengte litt, men var fort og greit gjort.

Min samboer leverte sin del.

Dagen etter befruktet de egget.

5 dager etter ble det satt inn.

Gikk fort og greit. Måtte ligge en halv time etter.Tok profasi-sprøyter i etterkant.

Søndag og torsda i 6 uker, for

å støtte opp om det gule legemet som skal produsere progesteron.

Jeg tror som de andre at dette

er en bedre måte å gjøre det på.

Det er ingen stimulering, og egget av bedre kvalitet.

Jeg er i alle fall såre fornøyd.Det gikk bra, og jeg er i dag i uke 13.

Kan virkelig anbefale deg å prøve dette.

Ønsker deg lykke til med ditt valg. Håper dette hjalp deg litt. bare spør hvis det er noe

mer du lurer på.

Vennlig hilsen ei lykkelig ei..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...