nonamor Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Min samboer og jeg har vært sammen i litt over ett år. På dette året er det ei jente, som forøvrig er sammen med en kamerat av oss, som stadig tar kontakt. Hun ble kjent med min samboer et par uker før meg. Men jeg føler at hun ikke respekterer meg. Når hun har problemer er det alltid min samboer hun ringer. En gang vi var på fest, så var det "nesten" så de kysset hverandre. Det har de sagt begge to, men de bare ler av det, for de hadde jo ikke noen hensikt med det. Hun ville gjøre kjæresten sin sjalu en gang så hun satte seg på fanget til min smboer og gnukket og gnei. Det er mer til, men jeg orker ikke å skrive det her. Med til historien hører med at hun og typen har store problemer nå. Jeg og typen krangler rett som det er på grunn av hennes påfunn. Han mener at jeg må skjønne at han er glad i meg og ikke henne. Han gjør faktisk ingen ting for å oppmuntre henne, og han lar væra å ta kontakt med henne for min skyld. Men denne jenta som jeg også har litt kontakt med, hun respekterer ikke meg...synes jeg. Hvordan tror du at du ville ha reagert? Er det jeg som overreagerer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg fatter ikke at du krangler med kjæresten din om dette - jeg mener, du sier jo selv at han ikke oppmuntrer henne. Har du et problem med denne jenta og hennes oppførsel så er det da vitterlig henne du burde snakke med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-402892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nonamor Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg fatter ikke at du krangler med kjæresten din om dette - jeg mener, du sier jo selv at han ikke oppmuntrer henne. Har du et problem med denne jenta og hennes oppførsel så er det da vitterlig henne du burde snakke med. Ja, det er jeg enig i, at det er henne jeg burde prate med. Men hun og typen har som sagt store problemer, og dette har ført til at hun er veldig dårlig.Derfor har jeg ikke sagt noe til henne...ennå. Men egentlig så synes jeg det er min samboer som burde si ifra til henne, at hun krysser en linje. Gjør ikke han det, så gjør jeg det. Grunnen til at jeg har kranglet med typen er fordi at; Selv om han ikke tar kontakt med henne som han har lovt, så legger han det frem slik at det for meg høres ut som om at det er dødsviktig å ha kontakt med henne. (Skjønte dere den, eller ble det veldig innviklet skrevet?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-402905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei nonamor. Hva skal man gjøre? Ta kontakt med henne kanskje. Spør henne om hun er ute etter å ødelegge forholdet mellom dere. Hun er, slik jeg ser det, ute etter å ødelegge sitt forhold når hun opptrer slik som hun gjør. Det må da være bedre at hun slår opp med kjæresten sin istede for å ødelegge andre forhold også. Jeg blir så irritert når jeg ser folk som oppfører seg slik. Du skriver at hun vil gjøre typen sjalu. Hvorfor? For at hun skulle føle at han setter pris på henne? For å få en krangel? Det er respektløst over for han, deg og mannen din. Neste gang de spøker med at de nesten ha kysset så kan du jo si at du synes ikke det er noen spøk. Du ler ikke av det. Det er så lett å sitte på denne siden og si hva andre skal gjøre. Du får kjenne på deg selv hva du synes er akseptabel reaksjon. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-402921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja, det er jeg enig i, at det er henne jeg burde prate med. Men hun og typen har som sagt store problemer, og dette har ført til at hun er veldig dårlig.Derfor har jeg ikke sagt noe til henne...ennå. Men egentlig så synes jeg det er min samboer som burde si ifra til henne, at hun krysser en linje. Gjør ikke han det, så gjør jeg det. Grunnen til at jeg har kranglet med typen er fordi at; Selv om han ikke tar kontakt med henne som han har lovt, så legger han det frem slik at det for meg høres ut som om at det er dødsviktig å ha kontakt med henne. (Skjønte dere den, eller ble det veldig innviklet skrevet?) Hei. Du mener at han forsvarer at hun ringer? "Du må da skjønne at når hun ringer så er det viktig at...osv.osv" Det er helt sikkert viktig, men hvis hun har problemer så bør hun kontakte fagpersoner som kan hjelpe henne. Og ikke din mann, hvis ikke han er psykolog da. Det er kanskje det mannen din kan si for å faktisk hjelpe henne. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-402939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nonamor Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei. Du mener at han forsvarer at hun ringer? "Du må da skjønne at når hun ringer så er det viktig at...osv.osv" Det er helt sikkert viktig, men hvis hun har problemer så bør hun kontakte fagpersoner som kan hjelpe henne. Og ikke din mann, hvis ikke han er psykolog da. Det er kanskje det mannen din kan si for å faktisk hjelpe henne. Hilsen Nei, han er ikke psykolog. Hun er hos legen sin jevnlig, han har oppfordret henne til å ha med seg noen å prate med,når hun går tur. Gjett hvem hun sa at hun kunne tenke seg å ha med..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-402947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nei, han er ikke psykolog. Hun er hos legen sin jevnlig, han har oppfordret henne til å ha med seg noen å prate med,når hun går tur. Gjett hvem hun sa at hun kunne tenke seg å ha med..... Hei igjen. Det er helt utrolig. Da er det nok mannen din som bør sette ned foten. Kan det være det at hun rett og slett er forelsket i mannen din, som er så god til å lytte og så forståelsesfull? Kan hun kanskje ha tolket han feil? Hvis hun har problemer så må man nok trå varsomt. Og mannen din er kanskje den som kan forklare situasjonen for henne. Før det går alt for langt. Hvis hun vil at han skal være med til legen så mener hun nok at de to har en dypere forbindelse enn kun vennskap. Det er ikke så veldig lurt at hun skal fortsette å tro på dette hvis det ikke stemmer. Det hjelper henne ikke å bygge livet sitt på en illusjon som kommer til å bli revet fra henne når hun er litt bedre. Han skulle vel ha forklart at de kun er venner og ingenting annet. Før han blir dratt inn i noe som han ikke har kontroll over. Det er en skikkelig vanskelig situasjon dette. Og vi lar frustrasjonene gå ut over våre nærmeste. Nei, det er slett ingen enkel nøtt å knekke. Håper at du finner en løsning. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-403029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nei, han er ikke psykolog. Hun er hos legen sin jevnlig, han har oppfordret henne til å ha med seg noen å prate med,når hun går tur. Gjett hvem hun sa at hun kunne tenke seg å ha med..... Hei igjen. Jeg leste ikke godt nok. Jeg trodde at hun ville ha han med seg til legen. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-403037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja, det er jeg enig i, at det er henne jeg burde prate med. Men hun og typen har som sagt store problemer, og dette har ført til at hun er veldig dårlig.Derfor har jeg ikke sagt noe til henne...ennå. Men egentlig så synes jeg det er min samboer som burde si ifra til henne, at hun krysser en linje. Gjør ikke han det, så gjør jeg det. Grunnen til at jeg har kranglet med typen er fordi at; Selv om han ikke tar kontakt med henne som han har lovt, så legger han det frem slik at det for meg høres ut som om at det er dødsviktig å ha kontakt med henne. (Skjønte dere den, eller ble det veldig innviklet skrevet?) Jeg forstår at du er sjalu, men jeg kan ikke se annet enn at du bare må forklare han hvordan du føler det -.og du får høre med han hvorfor det er viktig for han å stille opp for henne - også må han selv få ta beslutningen om hva han vil gjøre videre. Det blir litt dustete at du skal inn å fortelle han hvem han skal møte, hvem han skal hjelpe, hvem han skal snakke med i telefonen. Samboeren din har jo ikke, så langt jeg kan se, gjort noe galt. På dette stadiet er problemet i hodet ditt - og selv om det føles reelt og plagsomt for deg, så kan det hende at i denne situasjonen er det du som må bøye deg. Men jeg synes så absolutt du skal gi uttrykk for hvordan du ser på situasjonen - å da mener jeg fortelle, ikke klandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-403741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nonamor Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg forstår at du er sjalu, men jeg kan ikke se annet enn at du bare må forklare han hvordan du føler det -.og du får høre med han hvorfor det er viktig for han å stille opp for henne - også må han selv få ta beslutningen om hva han vil gjøre videre. Det blir litt dustete at du skal inn å fortelle han hvem han skal møte, hvem han skal hjelpe, hvem han skal snakke med i telefonen. Samboeren din har jo ikke, så langt jeg kan se, gjort noe galt. På dette stadiet er problemet i hodet ditt - og selv om det føles reelt og plagsomt for deg, så kan det hende at i denne situasjonen er det du som må bøye deg. Men jeg synes så absolutt du skal gi uttrykk for hvordan du ser på situasjonen - å da mener jeg fortelle, ikke klandre. Helt enig: "Det blir litt dustete at du skal inn å fortelle han hvem han skal møte, hvem han skal hjelpe, hvem han skal snakke med i telefonen. Samboeren din har jo ikke, så langt jeg kan se, gjort noe galt" Litt uenig: . "På dette stadiet er problemet i hodet ditt - og selv om det føles reelt og plagsomt for deg, så kan det hende at i denne situasjonen er det du som må bøye deg." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-403752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Helt enig: "Det blir litt dustete at du skal inn å fortelle han hvem han skal møte, hvem han skal hjelpe, hvem han skal snakke med i telefonen. Samboeren din har jo ikke, så langt jeg kan se, gjort noe galt" Litt uenig: . "På dette stadiet er problemet i hodet ditt - og selv om det føles reelt og plagsomt for deg, så kan det hende at i denne situasjonen er det du som må bøye deg." Det kan hende, men jeg kan jo umulig vite, for jeg er jo ikke i situasjonen. Ergo, jeg ser jo at jeg kan ta feil så det synger. Men han kan vel sikkert snakkes med, han fyren din? Og hun dama - hvis hun blir altfor slitsom og invaderer livet deres fullstendig, så får du be henne finne en annen psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-403758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nonamor Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Det kan hende, men jeg kan jo umulig vite, for jeg er jo ikke i situasjonen. Ergo, jeg ser jo at jeg kan ta feil så det synger. Men han kan vel sikkert snakkes med, han fyren din? Og hun dama - hvis hun blir altfor slitsom og invaderer livet deres fullstendig, så får du be henne finne en annen psykolog. Takk for tipset ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78110-ville-dere-ha-reagert/#findComment-403784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.