Gå til innhold

Ho har ikke LYST på sex

Anbefalte innlegg

kota1365380399

Finest det noe her i landet eller i utlandet som øker sex-lysten til min kone vi har prøvet det meste av leketøy men det hjelper ikke så meget ho har lyst en gang kvar 2-3 mnd. men eg har lyst på sex en til to ganger i uka og dette tar hart på forholdet vårt for sex og den nærheten en har da er meget viktig for meg og forholdet mitt til den eg lever sammen med. ho har også bedt meg sjekke på internett for ho har det ikke bra heller når ho forstår at eg har større sex behov en henne på forhond takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78128-ho-har-ikke-lyst-p%C3%A5-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste i et ukeblad at det finnes et kosttilskudd basert på ingefær som gir økt sexlyst. Det brukes mot kvalme, men har økt sexlyst som en behagelig bivirkning. Tror det heter noe med ginger (er ikke det ingefær på engelsk?). Spør i en helsekostbutikk etter et naturmiddel mot kvalme som inneholder ingefær. Det er jo ikke så artig å spørre etter noe som øker sexlysten sånn over disk.

Det er jo et forsøk verdt, iallfall.

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Ulik sexdriv kan være et stort problem, slik det virker som det har blitt for dere. Det er vanskelig å gi gode råd fra såpass knapp informasjon. Det kunne for eksempel vært nyttig å visst om hun alltid hatt lite lyst eller det nylig skjedd noe spesielt som kan gjøre at lysten sitter lenger inne. Har det skjedd noe spesielt, bør dere drøfte hva som kan gjøres ut fra hva som skjedde. Tar hun medikamenter, f.eks. lykkepiller, p-piller, hjertemedisiner e.l. som kan ha betydning for lyst. Gjør hun det kan hun be fastlegen om alternativer.

Dessverre finnes det ikke noe vidundermiddel som øker kvinners lyst. Noen hevder å få hjelp fra f.eks. Viacreme eller lignende produkter, men slike midler tør jeg ikke gå god for. Jeg har prøvd Viacreme selv og har fått andre kvinner til å prøve, uten at noen av oss merket økt lyst eller bedre orgasmer. Andre hevder å bli mer kåte om de tar ginseng eller produkter som inneholder ginko-biloba. Et par glass vin kombinert med romantisk stemning og erotisk spenning i luften, kan i de fleste tilfeller også virke positivt. Alkohol i små mengder frigjør testosteron, som også er positivt for kvinners lyst.

Kanskje dere bør ta en samtale om hvordan dere kan øke spenningen dere imellom. Ofte forsvinner lysten fordi følelsene for kjæresten blir mer og mer de samme som vi har overfor søsken. Da kan det være et godt tips å prøve å finne tilbake kjæresten og de følelsene og den spenningen som var der i begynnelsen av forholdet.

Lykke til!

Jeg har selv vært i samme situasjon som din kone etter at jeg fikk barn. Etter to år med fortvilelse gikk jeg til homeopat som virkelig kunne hjelpe oss. Det tok litt tid, men etter 3-4 måneder med forskjellige piller har hun endelig lykkes å finne det som er rett for meg. Dette er virkelig verdt å prøve! Men husk å ha tolmodighet. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...