Gjest leopold98 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har vært sammen med en gutt i tre måneder. Etter sist gang vi hadde sex fikk jeg soppinfeksjon i skjeden. Jeg tok i bruk en kombinasjonspakning med Canesten og er nå kvitt det. Men kjæresten min kom til meg og sa han klødde på tissen. Det første som slo meg var at jeg har smittet han, for det er jo mulig. Det er jo også antageligvis det som har skjedd, så han fikk med seg Canesten salven for å prøve den. Det som er er at jeg tror ikke han er helt overbevist. Han har hatt Clamydia for noen år siden, og lurte på om det var noe som kunne komme tilbake? Han lurte også på om jeg kunne ha noe liggende latent som kunne smitte han? Jeg tror ikke det. Dette er en litt pinlig situasjon i begynnelsen av et forhold hvor man ikke helt kjenner hverandre. Ingen av oss har hatt andre partnere de siste tre månedene. Hvis kløen hans forsvinner (han har ingen andre symtomer, det har vart en uke, litt på og av) med Canesten salven, trenger han gå til lege da? Jeg ville satt pris på et svar som partneren min kunne lese. Et svar som forklarte at soppinfeksjon ikke er en kjønnssykdom, og hvorfor vi jenter kan få det. Det som løste ut soppinfeksjonen hos meg denne gang var bakterieoverføring fra bak, og penetrering på for tørr skjede før jeg var ordentlig klar. Dette er ting jeg prater med han om,men jeg trenger et svar fra noen proffe, slik at partneren min ikke tror at jeg bare finner på ting :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78134-soppinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kløe på penis tyder på sopp, klamydia gir evt smerter ved vannlatning. Det er alltid lurt å sjekke seg ved partnerbytte. Utfra beskrivelsen tyder det på at begge har sopp. Det er ikke en kjønnssykdom, men noe alle kan få. Hvis Canesten er effektivt er det ikke grunn til ekstra sjekk, men klamydiasjekk anbefales som anført. Man vet ikke hvorfra en soppinfeksjon kommer, men det er veldig vanlig både med og uten seksualliv. Noen kvinner får lettere sopp omkring menstruasjon, de som har sukkersyke får det lettere. Jeg håper din partner kan roe seg ned med dette svaret, vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78134-soppinfeksjon/#findComment-404021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.