Gå til innhold

Fått pengene fra trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Gjest beate74

Jippi! For to uker siden sendte jeg skriftlig søknad om refusjon av den polikliniske delen av IVF-forsøk fra i mars i år. Etter å har lest litt av hvert på dette forumet regnet jeg med at dette ville ta tid og at det kannskje ble forlanget at medisinegenandelen ble betalt først, slik noen her fått krav om.

Men nei. Etter i underkant av to uker var pengene der på kontoen. Ikke alle trygdekontor er like vanskelig!

Trur jeg skal spenderer sydentur på meg og gubben en av de nærmeste ukene.

Det er litt sårt at alle forsøk misslykkes. Nå har alle vennene våres små barn unntatt vi. Jeg skal ikke klage, men det merkes. Dere som ikke har barn kan jo........slik kan en gjøre når en ikke har barn....masse kommentarer hele tiden. Sikkert ubevisst, men det stikker. Så av og til får jeg lyst å gjøre ting som nettopp passer for folk som ikke har små barn.

Flere av mine venninner klager sånn på hvor vanskelig det er å ha små barn, mannen gjør ingenting ol. Huff så ille tenker jeg i sarkasme.

Får vel tenke på det positive med ikke å ha egne barn, sove lenge i helgene, slippe å stresse til barnehagen, ikke noe nattvåk eller tonnevis med skittentøy. Nei. Man skal vite å sette pris på det man har. Jeg er ihvertfall utrulig glad i min mann. Akkurat som han er, selv om det er han som ikke kan få barn. jeg er også glad for det vi har sammen i livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78211-f%C3%A5tt-pengene-fra-trygdekontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Flott at du fikk penger så fort:-) Jeg hadde samme sak som deg her tidligere, fikk pengene tilslutt jeg også etter en klagerunde.

Høres deilig ut med en sydentur nå, vi brukte også pengene på det! Har 4 forsøk bak meg, men fortsatt ingen barn. Tenker også som deg at jeg skal gjøre slike ting som de med barn ikke kan. Høres ut som du og mannen din har det fint sammen, og det er ihvertfall viktig.

Lykke til videre.

Hei!

Flott at du fikk penger så fort:-) Jeg hadde samme sak som deg her tidligere, fikk pengene tilslutt jeg også etter en klagerunde.

Høres deilig ut med en sydentur nå, vi brukte også pengene på det! Har 4 forsøk bak meg, men fortsatt ingen barn. Tenker også som deg at jeg skal gjøre slike ting som de med barn ikke kan. Høres ut som du og mannen din har det fint sammen, og det er ihvertfall viktig.

Lykke til videre.

Fint at det ordnet seg så kjapt, beate74! Vi fikk også pengene kjapt - og drog rett til Syden. Det gjorde godt for kropp og sjel!

Hilsen

Gjest veronica74

Hei!

Er også i den situasjonen at så og si alle mine venninner har eller skal ha barn. I tillegg jobber jeg i barnehage og har endel tantebarn.

Det er ikke alltid lett å høre foreldre som snakker om hvor lei de er og hvor gjerne de skulle hatt en uke "fri" osv. når det jeg og min mann ønsker aller mest nå er et barn.

Jeg synes du skal kose deg i syden og fortsette å tenke positivt. Du virker som en kjempeflott jente. Fortsett å pleie forholdet og ta vare på hverandre. Sammen vil dere lykkes, uansett hvordan.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...