Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle dele informasjonen jeg fikk fra HD med dere :-)

Bruk av frosne embryo:

Et forsøk defineres som en teknisk fullført behandling med uthenting og tilbakesetting av egg i kvinnens livmor. Ved egguttak vil flere kunne bli befruktet, og noen vil kunne fryses ned til senere bruk.

Senere bruk av slike frosne egg, vil være å anse som en del av en teknisk fullført behandling, med andre ord som en del av "et forsøk" som definert i egenbetalingsordningen. Innsetting av frosne egg blir etter dette ikke å anse som nytt forsøk.

Par som av medisinske grunner må nytte frosne egg vil da kunne komme inn under ordningen med redusert egenbetaling for assistert befruktning. Dette vil også medføre at færre befruktede egg blir destruert.

undertegnet Heidi Langaas, avd.direktør i helsedep.

Dette var bare kjempegode nyheter! Så jenter, benytt dere av de frosne!!!

Selv er jeg blitt gravid etter innsetting av 2 frosne. (hadde innsetting 7 oktober, så jeg er temmelig "nygravid" - og synes det er helt fantastisk at det går an!)

Klem fra Ninak

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78269-til-dere-som-skal-ha-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...