tkl Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har hatt en sex venn nå i et år. Han er ti år eldre enn meg(37 år). Han ville kun ha sex, jeg har med tiden ville hatt et forhold. Er blitt utrolig glad i han vi har hatt det kjempe fint sammen, og alderen mellom oss har aldri vært noe hinder. For en mnd siden kom han og sa vi måtte slutte, det fungerte ikke mellom oss, aldresforskjellen var for stor. Jeg måpte.. Og sa det var trist. Det gikk en kveld, så kom han tilbake. Da var jeg sikker på han kom for å bli, men nei.. Fikk en sms om at det ikke ble mer kos på oss, han hadde ligget med ei anna. Ei på sin egen alder. Jeg spurte kun hvorfor, aldersforskjellen! Han har blitt dumpet av forloveden sin tidligere som var 8 år yngre enn han. Ble sint, vil ikke bli stemplet for å være som hun. Han ønsker å finne seg en dame på sin alder og skaffe seg fam. Helt greit det, men tror han virkelig at han vil finne den perfekte dama, bare hun er på hans alder? Tydligvis.. Men jeg tror han vil bli skuffet. Kammeratene hans er på min alder, oppførselen hans er ikke tilsvarende til en på han alder. Ikke vet jeg.. Vi snakket sammen her en dag og vi tenkte litt på kanskje og satse på et forhold eller bare kutte tvert. Han ville tenke på det. Han fikk to dager, klarte ikke vente lenger på svar. Han sa han trodde han ville gå videre alen fra nå av. Jeg takket for det fine vi hadde hatt sammen og sa jeg var veldig glad i han. Da svarer han selv takk for et kjempe fint år jeg er glad i deg også. vi snakkes vel en gang.. Det var det.. Ønsker noen synspunkter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Først: det er alltid leit å høre om folk som blir "dumpet". Dernest: jeg tror ikke at man automatisk finner drømmemannen og/eller drømme kvinnen bare man velger seg en som er eldre (eller yngre). Som du sier: alder bør være underordnet - selv om alder nok kan være e n faktor som kan forklare at det muligvis blir litt avstand mellom folk. Det er ikke uvanlig at kvinner "dumper" menn som er yngre - eller unngår å komme sammen med dem - selv om "kjemien" ellers stemmer. Dessverre legger samfunnet (dvs. den dominerende kultur)visse premisser for hvordan "idealparet" skal se ut. Vi kan gjerne snakke om ulike arketyper - disse kan selvsagt variere fra en kultur til en annen. Jeg kan derfor ikke tenke meg at "alder" alene var det springende punkt. Var det virkelig det, synes jeg - med all respekt - at denne mannen fremstår som noe overfladisk. Jeg har dessverre ikke så mange råd å gi. Men tenk deg inn i hans situasjon. Du er på hans alder og sammen med en som er tilsvarende yngre. Kan du da tenke deg litt inn i hans situasjon? Om du ikke kan det, er du kanskje en romantiker som fortjener en som kan elske deg slik du er. Beste hilsen! M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-404921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Først: det er alltid leit å høre om folk som blir "dumpet". Dernest: jeg tror ikke at man automatisk finner drømmemannen og/eller drømme kvinnen bare man velger seg en som er eldre (eller yngre). Som du sier: alder bør være underordnet - selv om alder nok kan være e n faktor som kan forklare at det muligvis blir litt avstand mellom folk. Det er ikke uvanlig at kvinner "dumper" menn som er yngre - eller unngår å komme sammen med dem - selv om "kjemien" ellers stemmer. Dessverre legger samfunnet (dvs. den dominerende kultur)visse premisser for hvordan "idealparet" skal se ut. Vi kan gjerne snakke om ulike arketyper - disse kan selvsagt variere fra en kultur til en annen. Jeg kan derfor ikke tenke meg at "alder" alene var det springende punkt. Var det virkelig det, synes jeg - med all respekt - at denne mannen fremstår som noe overfladisk. Jeg har dessverre ikke så mange råd å gi. Men tenk deg inn i hans situasjon. Du er på hans alder og sammen med en som er tilsvarende yngre. Kan du da tenke deg litt inn i hans situasjon? Om du ikke kan det, er du kanskje en romantiker som fortjener en som kan elske deg slik du er. Beste hilsen! M. Wow du imponerer stadig vekk!! *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tkl Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Wow du imponerer stadig vekk!! *s* hei, forsto deg ikke helt. Imponerer stadig vekk???? Hva imponerer jeg med da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tkl Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Først: det er alltid leit å høre om folk som blir "dumpet". Dernest: jeg tror ikke at man automatisk finner drømmemannen og/eller drømme kvinnen bare man velger seg en som er eldre (eller yngre). Som du sier: alder bør være underordnet - selv om alder nok kan være e n faktor som kan forklare at det muligvis blir litt avstand mellom folk. Det er ikke uvanlig at kvinner "dumper" menn som er yngre - eller unngår å komme sammen med dem - selv om "kjemien" ellers stemmer. Dessverre legger samfunnet (dvs. den dominerende kultur)visse premisser for hvordan "idealparet" skal se ut. Vi kan gjerne snakke om ulike arketyper - disse kan selvsagt variere fra en kultur til en annen. Jeg kan derfor ikke tenke meg at "alder" alene var det springende punkt. Var det virkelig det, synes jeg - med all respekt - at denne mannen fremstår som noe overfladisk. Jeg har dessverre ikke så mange råd å gi. Men tenk deg inn i hans situasjon. Du er på hans alder og sammen med en som er tilsvarende yngre. Kan du da tenke deg litt inn i hans situasjon? Om du ikke kan det, er du kanskje en romantiker som fortjener en som kan elske deg slik du er. Beste hilsen! M. Hei, jeg forstår hans stå sted på en måte. men du jeg er jo trossalt yngre og har også et stå sted med at han er mye gamlere enn meg. Uansett synes jeg begrunningen om aldersforskjell er bare tull. Vi har gjort allt mulig sammen, og ikke en eneste gang har faktisk noen av oss tenkt over de ti årene som skiller oss. Vi snakket om det her hin dagen. Men jeg respekterer valget hans men synes begrunningen var litt tynn. Jeg håper inderlig han finner seg en kjekk dame som han vil få det tryggt og godt sammen med. han er egentlig en kjempe kar! Vil ikke ha en som ikke er sikker på om han vil ha meg, det blir bare slit i lengden. Vi må være realistiske og se virkligheten også opp i forelskelsen. Så det er helt ok. Føler jeg slapper bedre av nå når den usikkerheten om han kommer eller ikke kommer på besøk i kveld er borte. Noen sa til meg her en dag, hva gjør du om han får tenkt seg om og virkelig vil ha deg tilbake? Huff, den tanken vil jeg ikke tenke før om den ev. er gjeldende. Tror neppe den blir det! Ha en fin dag ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei tkl. Hvis han "dumpet" deg fordi han er redd for at du skal finne en annen, yngre, senere (slik som eksdama?), så har du rett i at han ikke kommer til å bli lykkeligere. Det er forferdelig trist at han kanskje ikke tør å ha et forhold til deg av redsel for å brenne seg igjen. Men istedet velger en annen som han kanskje ikke føler så dypt for. Og det er lettere å skylde på aldersforskjellen enn å si at jeg elsker deg så høyt, men jeg tør ikke å gi deg hjertet mitt for da knuser du det kanskje. Det kan hende at jeg er helt ute på viddene her. Jeg er i grunnen enig med signaturen "mislykket" i det han skriver her. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuspet Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 hei, forsto deg ikke helt. Imponerer stadig vekk???? Hva imponerer jeg med da? Psst... Carlina svarte nok Mislykket og ikke deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlina Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 hei, forsto deg ikke helt. Imponerer stadig vekk???? Hva imponerer jeg med da? He he den var til "misslykket"Han skriver knakende godt innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Wow du imponerer stadig vekk!! *s* Vel... "imponere" er jo litt tvetydig, da. Imponerer, men i hvilken henseende da? M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei, jeg forstår hans stå sted på en måte. men du jeg er jo trossalt yngre og har også et stå sted med at han er mye gamlere enn meg. Uansett synes jeg begrunningen om aldersforskjell er bare tull. Vi har gjort allt mulig sammen, og ikke en eneste gang har faktisk noen av oss tenkt over de ti årene som skiller oss. Vi snakket om det her hin dagen. Men jeg respekterer valget hans men synes begrunningen var litt tynn. Jeg håper inderlig han finner seg en kjekk dame som han vil få det tryggt og godt sammen med. han er egentlig en kjempe kar! Vil ikke ha en som ikke er sikker på om han vil ha meg, det blir bare slit i lengden. Vi må være realistiske og se virkligheten også opp i forelskelsen. Så det er helt ok. Føler jeg slapper bedre av nå når den usikkerheten om han kommer eller ikke kommer på besøk i kveld er borte. Noen sa til meg her en dag, hva gjør du om han får tenkt seg om og virkelig vil ha deg tilbake? Huff, den tanken vil jeg ikke tenke før om den ev. er gjeldende. Tror neppe den blir det! Ha en fin dag ;o) Enig. Dere har vært deres "ståsted". Hans valg kan være mer eller mindre godt begrunnet. Uansett kan du fokusere på det fine dere har sammen. Og gå videre. Spør du deg selv, vil du kanskje slå fast at til tross for det smertelige bruddet, så ville du vel ikke vært ham foruten? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-405917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tkl Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei, jeg forstår hans stå sted på en måte. men du jeg er jo trossalt yngre og har også et stå sted med at han er mye gamlere enn meg. Uansett synes jeg begrunningen om aldersforskjell er bare tull. Vi har gjort allt mulig sammen, og ikke en eneste gang har faktisk noen av oss tenkt over de ti årene som skiller oss. Vi snakket om det her hin dagen. Men jeg respekterer valget hans men synes begrunningen var litt tynn. Jeg håper inderlig han finner seg en kjekk dame som han vil få det tryggt og godt sammen med. han er egentlig en kjempe kar! Vil ikke ha en som ikke er sikker på om han vil ha meg, det blir bare slit i lengden. Vi må være realistiske og se virkligheten også opp i forelskelsen. Så det er helt ok. Føler jeg slapper bedre av nå når den usikkerheten om han kommer eller ikke kommer på besøk i kveld er borte. Noen sa til meg her en dag, hva gjør du om han får tenkt seg om og virkelig vil ha deg tilbake? Huff, den tanken vil jeg ikke tenke før om den ev. er gjeldende. Tror neppe den blir det! Ha en fin dag ;o) Takker for synspunkt! Godt å få styrket avgjørelsen min, med å takke han for det fine vi har hat sammen og gå hver vår vei, med hans aldersforskjell som begrunning ) Jeg er faktisk overrasket over hvor glad og lettet jeg føler meg om dagen, var tydligvis litt belastende å kun ha han delvis i livet. Neste gang blir det alt eller ingenting, en lærer så lenge en lever. Men jeg ville ikke vært kompisen min foruten. Ha en fin kveld dere alle:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-406461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentepus Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Først: det er alltid leit å høre om folk som blir "dumpet". Dernest: jeg tror ikke at man automatisk finner drømmemannen og/eller drømme kvinnen bare man velger seg en som er eldre (eller yngre). Som du sier: alder bør være underordnet - selv om alder nok kan være e n faktor som kan forklare at det muligvis blir litt avstand mellom folk. Det er ikke uvanlig at kvinner "dumper" menn som er yngre - eller unngår å komme sammen med dem - selv om "kjemien" ellers stemmer. Dessverre legger samfunnet (dvs. den dominerende kultur)visse premisser for hvordan "idealparet" skal se ut. Vi kan gjerne snakke om ulike arketyper - disse kan selvsagt variere fra en kultur til en annen. Jeg kan derfor ikke tenke meg at "alder" alene var det springende punkt. Var det virkelig det, synes jeg - med all respekt - at denne mannen fremstår som noe overfladisk. Jeg har dessverre ikke så mange råd å gi. Men tenk deg inn i hans situasjon. Du er på hans alder og sammen med en som er tilsvarende yngre. Kan du da tenke deg litt inn i hans situasjon? Om du ikke kan det, er du kanskje en romantiker som fortjener en som kan elske deg slik du er. Beste hilsen! M. Hei, ditt svar var så godt formulert, faktisk noe av det bedre jeg har lest på lenge. Din innsikt og forståelse varmer. Ville bare takke, og ønske deg en flott dag! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-411392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei, ditt svar var så godt formulert, faktisk noe av det bedre jeg har lest på lenge. Din innsikt og forståelse varmer. Ville bare takke, og ønske deg en flott dag! hilsen ...tusen takk! Det var fine ord! Jeg vifter litt med halen, litt kry skyter jeg rygg... og slikker poten fornøyd. *...fra en bakgårdskatt til en annen...* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78345-hva-vil-han-egentlig/#findComment-411797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.