cemi Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg går rett på.... De eneste som vet at vi må ha IVF er moren til samboeren min,han røpet seg da moren sa noe forferdelig dumt og det han sa passet godt inn.Jeg var ikke glad for at han sa det,men får ikke gjort noe med det nå.Moren hans har også fortalt det til sine to døtre som jeg er veldig lei meg for.Jeg trekker meg unna disse menneskene da det gjør vondt.Samboer skal snakke med moren sin om hva hun bør si og ikke før det blir krangler osv.Det er veldig vanskelig å forholde seg til dem når de vet dette og nå driv den ene søstera og prøver å bli gravid også.Alt hadde vært bra om ikke de visste alt om oss. Da vi hadde vårt første forsøk måtte han fortelle formannen sin hva vi skulle siden det ble endel fravær etterhvert.Snakket med pappa i helgen og da han hadde fått drukket litt kom det:"har dere tenkt på barn, har hørt litt om det der" det kom som døra i trynet på meg.Det var så fælt.Samboer og pappa jobber på det samme sted,men samboer spurte om han kunne holde på det og ikke si det videre,tror han ble spurt om taushetsplikt også men husker ikke.Vi må undersøke om han har det.Det er helt utrolig hvor slike ting detter ut,det er så dårlig gjort.Vi nektet på det pappa sa,vil ha det hemmelig jeg da men det ser ikke ut som om det går.Så vi har bestemt å holde helt kjeft nå til det går og jeg blir gravid. Bobla: Jeg håper å følge ditt spor.Det var slik at du testet neg. første gangen også? Prøver å følge med deg,det er spennende.Gleeeder meg så på dine vegne,og håper det går den veien med meg neste gang også,forhåpentligvis før jul. Jeg måtte bare få ut litt frustrasjoner. Klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bobla 7+2 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 hei cemi skjønner veldig godt at du vil holde det litt for deg selv til du tester positivt.synes det er veldig trist at de nærmeste ikke respekterer deres ønske om å holde det for seg selv.det er skikkelig vondt når det man ønsker ikke blir respektert. vi har hele tiden måtte være åpne med vår familie, da vi tok icsi-forsøk og vi MÅTTE spørre familien om en del sp.mål i forbindelse med kromosomprøvene i forkant. selv om de vet er det bare min mor og far som vet at vi er gravide, hvis ul går bra skal vi fortelle svigers også...resten av familien, dvs. søsken og tanter onkler osv. får vente til vi kommer over 12 uke. jeg håper så inderlig ar det klaffer for dere neste gang cemi...det var så trist når det ikke gikk denne gangen...hadde jo vært kjempegøy og følge hverandre til termin regner med å se en lykke- melding fra deg rett før jul..det hadde vært litt av en julegave det!!!! masse blått støv og varme tanker går din veg (c; klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-404901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitina Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Kjenner følelsen. Den er vond. Vi skulle heller ikke fortelle noe til noen. Dette var privat. Men så fortalte mannen min det til sin mor som fortalte det til hans far som fortalte det til min svoger osv osv. Så nå sitter en av de som er dømt for seksuelle overgrep mot meg i barndommen og vet også dette om meg. Jeg må si jeg ikke orker tenke på det. Ikke bare har han tatt kroppen min, men også fått servert sjela mi på et søvlfat. Huff, at ikke folk kan tie!. Lykke til i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-405120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zikkzakk Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg skjønner at dette var et sjokk for deg, og det er enkelt for meg å si at det beste kanskje er å fortelle om det selv. Det var imidlertid det jeg opplevde etter at jeg i flere år hadde forsøkt å skjule at vi ikke klarte å få barn den naturlige veien. Jeg fortalte det først til noen nære venninner, deretter til familien og arbeidsplassen. Jeg har BARE opplevd positive tilbakemeldinger og det er enkelt å få fri hver gang det er en UL eller blodprøve som må tas. Jeg håper for deres del at dere klarer å snakke åpent om dette etter hvert, for det er fryktelig å måtte passe på hva man sier hele tiden. Det er en ekstra belastning oppi alt sammen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-405132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
biabia Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei Cemi! Vi har heller ikke kommmet ut av skapet når det gjelder barnløsheten og forstår at du ikke har lyst til og dele dette med alle. Når det gjelder han formanen på din manns arbeidsplass har han selvfølgelig taushetsplikt. Jeg ville ha tatt dette opp med ham for å forsikre meg om at noe sånt ikke skjer igjen. Man er ikke et lederansvar verdig når man gjør slike grove overtramp. Når det gjelder pappaen din ville jeg ha sagt det som det er nå. Han er sikkert kjempe skuffet som har fått høre dette på jobben, men det er det ikke noe å få gjort noe med. Jeg synes dette med hva man skal si når man må ha fri fra jobb er det vanskeligste med hele forsøket. Det er det som jeg synes er mest stressende. Har ikke begynt med sprøytene enda... Kan hende at jeg synes det er værre... Er det lenge til du skal i gang med forsøk nummer to? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-405478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cemi Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Hei Cemi! Vi har heller ikke kommmet ut av skapet når det gjelder barnløsheten og forstår at du ikke har lyst til og dele dette med alle. Når det gjelder han formanen på din manns arbeidsplass har han selvfølgelig taushetsplikt. Jeg ville ha tatt dette opp med ham for å forsikre meg om at noe sånt ikke skjer igjen. Man er ikke et lederansvar verdig når man gjør slike grove overtramp. Når det gjelder pappaen din ville jeg ha sagt det som det er nå. Han er sikkert kjempe skuffet som har fått høre dette på jobben, men det er det ikke noe å få gjort noe med. Jeg synes dette med hva man skal si når man må ha fri fra jobb er det vanskeligste med hele forsøket. Det er det som jeg synes er mest stressende. Har ikke begynt med sprøytene enda... Kan hende at jeg synes det er værre... Er det lenge til du skal i gang med forsøk nummer to? Jeg bruker primolut nå og er ferdig i helga,da kommer mens nr 2 etter misslykket forsøk og så går det 14 dager til neste primolut og når mensen kommer da skal jeg ringe den inn,jeg håper jeg rekker et forsøk før jul. Tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-408198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cemi Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 Kjenner følelsen. Den er vond. Vi skulle heller ikke fortelle noe til noen. Dette var privat. Men så fortalte mannen min det til sin mor som fortalte det til hans far som fortalte det til min svoger osv osv. Så nå sitter en av de som er dømt for seksuelle overgrep mot meg i barndommen og vet også dette om meg. Jeg må si jeg ikke orker tenke på det. Ikke bare har han tatt kroppen min, men også fått servert sjela mi på et søvlfat. Huff, at ikke folk kan tie!. Lykke til i alle fall. Kan tenke meg at du er skuffet og lei deg,dette er jo en privatsak og folk kan jo ikke bare si slike ting om andre til alle.Og det er dårlig gjort at den mannen fikk vite det også,da hadde jeg vært sint også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-408202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cemi Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2002 hei cemi skjønner veldig godt at du vil holde det litt for deg selv til du tester positivt.synes det er veldig trist at de nærmeste ikke respekterer deres ønske om å holde det for seg selv.det er skikkelig vondt når det man ønsker ikke blir respektert. vi har hele tiden måtte være åpne med vår familie, da vi tok icsi-forsøk og vi MÅTTE spørre familien om en del sp.mål i forbindelse med kromosomprøvene i forkant. selv om de vet er det bare min mor og far som vet at vi er gravide, hvis ul går bra skal vi fortelle svigers også...resten av familien, dvs. søsken og tanter onkler osv. får vente til vi kommer over 12 uke. jeg håper så inderlig ar det klaffer for dere neste gang cemi...det var så trist når det ikke gikk denne gangen...hadde jo vært kjempegøy og følge hverandre til termin regner med å se en lykke- melding fra deg rett før jul..det hadde vært litt av en julegave det!!!! masse blått støv og varme tanker går din veg (c; klem fra Det er rart og tenke på hvor fort tiden raser av sted og du er alt over 7 uker,dette er morro.Gleder meg til å komme etter. Lykke til med den voksede mage 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78346-sjokkopplevelse-noe-til-bobla-ogs%C3%A5/#findComment-408206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.