Gjest k33 Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jeg skal gjøre et siste forsøk (lite velvalgt nick du har...): Jeg sier ikke at han skal godta det hun gjør, eller at han skal gi opp. Det jeg mener, er at han må slutte å ruge over det, og pønske på hevn. Det forsurer nemlig kun hans egen tilværelse, og bringer ham ikke på noen måte nærmere bedre kontakt med barnet. Han må bli ferdig med henne - mentalt - som eks-kjæreste. Og det motsatte av kjærlighet er som kjent ikke hat. Han skal kunne se seg selv i øynene. Sønnen også. Forøvrig har nå min samboers sønn i lengre tid ønsket å flytte til oss. Jeg ser ikke bort fra at det skyldes "straight" oppførsel fra min samboers side, mens moren gjør alt hun kan for å få barnet på "sin side". Hei.Leser med interesse alle disse inlegg og ser at det "begynner"bra.Men fra å gå fra damens negative handlinger går det over til ikke bare å ha samvær med barnet men også hevn. Da blir det ene lik det andre spør du meg. Jeg har sett mange lignende tilfeller og mitt personlige råd er å : gå alle riktige veier, send gaver og kort på bursdag,jul.Ta vare på alle papirer du får i prosessen. Å gjøre det riktig kan vel ofte ta lengre tid en å gjøre det på en skitten måte. Men vi må huske på at barna en dag vil vokse litt opp og da vil mor få problemer med tidligere handlinger. Far kan da med bevis si at han alltid har elsket barnet sitt og han i alle år har gjort alt han kan for samværet med barnet.Langt frem,ja,kanskje,men jeg tror det er viktig å kunne vise "hvite"sider til barnet sitt den dag de skjønner det. Til de som er i samme situasjon som mor vil jeg få si : det fungerer faktisk å tenke på barnas beste. Jeg ble selv alene for flere år siden med to barn på 3 1/2 år og 3 1/2 måned. Pappan og jeg ble etterhvert veldig uvenner og jeg gruet meg til søvnløshet en uke før hvert samvær. Men for meg har alltid barna kommet først. Far har hatt dem fast hver 14.dag, i sommerferier og annenhver jul/nyttår. Resultatet er at jeg i dag vel 6 år etterpå har to trygge og fornøyde barn som elsker både sin far og meg. Far og jeg er over krigerperioden,samtaler om jule/bursdagsgaver og jonglerer oss imellom om samværet om han ikke kan en gang eller jeg trenger et par dager ekstra. Det å se på barna mine i dag, og vite at de aldri vil anklage og spørre meg om HVORFOR, det er en takk og glede i seg. Så til alle egoister, hann eller hunnkjønn, skjerp dere! Vi har ingen rett til å "styre"barnas liv på den måten. Den dag vi blir foreldre er vi fratatt retten til å være egoistiske. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-408720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andor Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Mulighetane er mange: Ring og avbestill snøbrøyting, telefon, straum og eventuelle oljeleveransar til huset hennes.Meld flytting for henne til folkeregisteret (f.eks. til Snåsa!) Betal jævelungar i nabolaget for å punktere bildekka og kaste inn rutene hennes. Betal andre jævelungar for å sjikanere henne med e-post og sms. Bestill masse postordregreier til henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-408904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forbannet & oppgitt Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei. Du skriver: "Har han faktisk mye mer utover "vanlig" ordning." Har du det, eller mener du at hun sier det? *gruble* Ja, jeg har han faktisk mer en "vanlig" ordning (dersom "vanlig" ordning innebærer én gang i uken, annenhver helg, halve jula, halve påsken + 14 dager om sommeren). I tillegg til dette har jeg hatt han 2 EKSTRA uker i sommer + 1 uke i høst (høstferie). Jeg leverer han aldri samme dag som jeg har han eller på søndager. Han tilbringer min. 10 netter i mnd. hos meg. Er selvfølgelig kjempeglad for at han er hos meg all denne tiden, men det er all dævelskapen fra hans mors side jeg har fått nok av. F.eks: "Mister" ting jeg har kjøpt til han, holder ikke avtaler, motsier seg selv, anklager meg for alt mulig tenkelig, krever mere barnebidrag + ønsker at jeg skal se sønnen min ENDA mer !?! Men da får hun dæven døtte meg se å hjelpe til med å legge ting bedre til rette for vårt barn slik at dette kan bli mulig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-410986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest k33 Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ja, jeg har han faktisk mer en "vanlig" ordning (dersom "vanlig" ordning innebærer én gang i uken, annenhver helg, halve jula, halve påsken + 14 dager om sommeren). I tillegg til dette har jeg hatt han 2 EKSTRA uker i sommer + 1 uke i høst (høstferie). Jeg leverer han aldri samme dag som jeg har han eller på søndager. Han tilbringer min. 10 netter i mnd. hos meg. Er selvfølgelig kjempeglad for at han er hos meg all denne tiden, men det er all dævelskapen fra hans mors side jeg har fått nok av. F.eks: "Mister" ting jeg har kjøpt til han, holder ikke avtaler, motsier seg selv, anklager meg for alt mulig tenkelig, krever mere barnebidrag + ønsker at jeg skal se sønnen min ENDA mer !?! Men da får hun dæven døtte meg se å hjelpe til med å legge ting bedre til rette for vårt barn slik at dette kan bli mulig... Du virker som en god far. Mitt personlige råd er at du prøver å overse anklagene hun gir deg, ikke la henne tirre deg opp. Ha sønnen din som nå. Barnebidrag er ikke noe hun bør mase på deg for, da får hun gå på trygdekontoret. Tar hun ikke vare på gavene til sønnen din så behold tingene hos deg, litt trist at han ikke kan få ha dem med hjem, men så er han heldigvis såpass mye tid hos deg alikavel. Hold ut og ikke la henne spolere samvær eller humør, det kan være langt å gå, men mange ganger gir dette seg etter en tid. Til da...kos deg med den lille. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-411011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forbannet & oppgitt Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei.Leser med interesse alle disse inlegg og ser at det "begynner"bra.Men fra å gå fra damens negative handlinger går det over til ikke bare å ha samvær med barnet men også hevn. Da blir det ene lik det andre spør du meg. Jeg har sett mange lignende tilfeller og mitt personlige råd er å : gå alle riktige veier, send gaver og kort på bursdag,jul.Ta vare på alle papirer du får i prosessen. Å gjøre det riktig kan vel ofte ta lengre tid en å gjøre det på en skitten måte. Men vi må huske på at barna en dag vil vokse litt opp og da vil mor få problemer med tidligere handlinger. Far kan da med bevis si at han alltid har elsket barnet sitt og han i alle år har gjort alt han kan for samværet med barnet.Langt frem,ja,kanskje,men jeg tror det er viktig å kunne vise "hvite"sider til barnet sitt den dag de skjønner det. Til de som er i samme situasjon som mor vil jeg få si : det fungerer faktisk å tenke på barnas beste. Jeg ble selv alene for flere år siden med to barn på 3 1/2 år og 3 1/2 måned. Pappan og jeg ble etterhvert veldig uvenner og jeg gruet meg til søvnløshet en uke før hvert samvær. Men for meg har alltid barna kommet først. Far har hatt dem fast hver 14.dag, i sommerferier og annenhver jul/nyttår. Resultatet er at jeg i dag vel 6 år etterpå har to trygge og fornøyde barn som elsker både sin far og meg. Far og jeg er over krigerperioden,samtaler om jule/bursdagsgaver og jonglerer oss imellom om samværet om han ikke kan en gang eller jeg trenger et par dager ekstra. Det å se på barna mine i dag, og vite at de aldri vil anklage og spørre meg om HVORFOR, det er en takk og glede i seg. Så til alle egoister, hann eller hunnkjønn, skjerp dere! Vi har ingen rett til å "styre"barnas liv på den måten. Den dag vi blir foreldre er vi fratatt retten til å være egoistiske. Lykke til! Hei "Den dag vi blir foreldre er vi fratatt retten til å være egoistiske" var utrolig bra sagt!!! Hadde bare alle skjønt det !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-411025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
allanon Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei, jeg er far til en gutt på 10 år. Han har bodd fast hos meg det siste året. For to uker siden ble det tatt ut stevning mot hans mor for å rettsfeste boforhold og samvær. Det jeg har opplevd er at uansett hva du har lyst til å gjøre mot mora...ikke gjør det! Det vil bli brukt i mot deg senere, spesielt med tanke på å gå rettens vei. Svelg noen kameler, la eks være eks. Du får så lite glede av å hevne deg allikevel. Det jeg opplevde ved å heller svelge unna, var at guttungen har full tillit til meg og stiller heller mange spørsmål om sin mor. ( Jeg har virkelig ting jeg kunne ha brukt, men har tjent på å ikke bruke det ). Hvis du tenker på å gå til sak så koster det vanvittig mye penger, du bør ha gode og håndfaste bevis på at han har det bedre hos deg enn hos mor, retten dømmer aldri 50/50 deling av samvær/omsorg. Jeg håper ting ordner seg, jeg vet hvordan du har det, men allikevel kos deg med sønn din og husk å oppfør deg. Ikke snakk dritt om mora hans men vær allikevel ærlig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-411425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Vel, du kan jo si at du vil gå til retten og forlange å å foreldreretten over sønnen din alene, siden hun saboterer og ødelegger. I det minste kan du få en eller annen person innen den rette offentlige etat til å skrive et varselbrev til henne, vel? Dere HAR vel en skriftlig samværsavtale? Da er det jo lett å bevise at hun har brutt den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-413245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Enig med klysa. Søk om 100 %, eller i det minste 50 %. 50 % er genialt. Da får hun ikke bidragene sine, eller noe. En jeg kjenner har en håpløs eks kone. Hun er student og har lite penger, mens han tjenTE veldig mye penger. Det han gjorde når de ble skilt, fordi hun knulla rundt, var å slutte i sin meget godt betalte jobb, få seg en meget dårlig betalt jobb slik at hun ikke får en bråkdel av hva hun TRODDE hun ville få i bidrag, og så jobber han svart ved siden av, sånn at hans økonomi ikke blir dårligere som følge av denne dårlig betalte jobben. DET kaller jeg god hevn! Vet du hva, SDD, jeg blir helt dårlig i magen av å lese sånt. Det er da ikke moren som rammes hardest her! Det er barna! Det er barna BARNEBIDRAGET er til!! Og han kompisen din godter seg storlig over å ha snytt sine egne unger for mat og klær!? Jeg spyr av sånne "mannfolk", jeg. De fortjener ikke betegnelsen "mann", men helle en ynkelig pusling. *rister sørgmodig på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-413255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Vet du hva, SDD, jeg blir helt dårlig i magen av å lese sånt. Det er da ikke moren som rammes hardest her! Det er barna! Det er barna BARNEBIDRAGET er til!! Og han kompisen din godter seg storlig over å ha snytt sine egne unger for mat og klær!? Jeg spyr av sånne "mannfolk", jeg. De fortjener ikke betegnelsen "mann", men helle en ynkelig pusling. *rister sørgmodig på hodet* Du har tydligvis ikke lest det jeg har skrevet under her. Han har for tiden ungene like mye som moren, og ungene får alt de trenger, og mer til. Moren får derimot ikke muligheten til å fylle hver helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-413374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Du har tydligvis ikke lest det jeg har skrevet under her. Han har for tiden ungene like mye som moren, og ungene får alt de trenger, og mer til. Moren får derimot ikke muligheten til å fylle hver helg. Nei, jeg pleier ikke å lese en hel tråd hver gang før jeg jeg gir et pip fra meg. Det er ofte så mye pissprat nedover, og dessuten vil jeg gjerne svare selv FØR jeg leser andres og risikerer at min mening blir "farget" av deres. Men jeg har lest det nå da, så kompisen din rykket litt oppover mannlighetsskalaen igjen:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78477-sanksjoner-mot-eks/page/2/#findComment-413421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.