Gjest per70 Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei Er det her som har prøvd naturmedisin med positiv virkning ?.Nærmer oss vårt tredje forsøket og tenkte kanskje vi skulle prøve med naturmedisin .Er noen som har noen meninger om det ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthea Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ja, det har jeg. Før 2. ivf forsøk tok jeg akupunkturbehandling. Jeg tror det gjorde utslaget, ble gravid. Jeg har diagnosen endometriose. Etter fødsel kom smertene tilbake. Jeg bestemte meg for å prøve homøpati. Etter 5 mnd. med homøpatmedisiner ble jeg gravid igjen, og denne gang på vanlig vis. Noen har god effekt av alternativ behandling, andre ikke. Men jeg tror det er forsøket verdt å prøve. Lykke til videre. hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-406497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsims Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg har synspunkter på dette. Bruk kun medisin og behandling der behandleren kan vise til vitenskaplig dokumentert effekt for _deres_ tilfelle. Ikke la disse _svindlerne_ som kaller seg homeopater, refleksologer og hva vet jeg gjøre seg rike på deres bekostning. For hva det er verdt, min kone har brukt 10.000-vis av kroner på "alternativ behandling", uten annen effekt enn å gjøre oss fattigere, forholdet vårt dårligere, og så langt jeg kan se, hennes tilstand værre. Det er en grunn til at disse behandlerne ikke kan vise til vitenskapelig dokumenterte resultater. Noen få står frem og sier det hjalp dem, men dette forteller ikke noe om alle de det _ikke_ hjalp. Ikke la disse svindlerne tjene seg rike på deres fortvilelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-406955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firefem Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg har synspunkter på dette. Bruk kun medisin og behandling der behandleren kan vise til vitenskaplig dokumentert effekt for _deres_ tilfelle. Ikke la disse _svindlerne_ som kaller seg homeopater, refleksologer og hva vet jeg gjøre seg rike på deres bekostning. For hva det er verdt, min kone har brukt 10.000-vis av kroner på "alternativ behandling", uten annen effekt enn å gjøre oss fattigere, forholdet vårt dårligere, og så langt jeg kan se, hennes tilstand værre. Det er en grunn til at disse behandlerne ikke kan vise til vitenskapelig dokumenterte resultater. Noen få står frem og sier det hjalp dem, men dette forteller ikke noe om alle de det _ikke_ hjalp. Ikke la disse svindlerne tjene seg rike på deres fortvilelse. Enig med deg der!Leste at en som kaller seg Hanne M nå tar 480 kroner for en time som varer fra 45-60 minutter.Det er helt sykt,på grensen til svindel ja!Tror langt billigere,kansje gratise metoder, kan hjelpe like mye!For selv om Hanne M & co har greid og hjelpe noen, så finnes det grenser for hvor mye hun skal tjene på det.Griskhet er et annet ord! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-407820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Enig med deg der!Leste at en som kaller seg Hanne M nå tar 480 kroner for en time som varer fra 45-60 minutter.Det er helt sykt,på grensen til svindel ja!Tror langt billigere,kansje gratise metoder, kan hjelpe like mye!For selv om Hanne M & co har greid og hjelpe noen, så finnes det grenser for hvor mye hun skal tjene på det.Griskhet er et annet ord! Har noen her det opprinnelige navnet hennes?Bare lurer på hvem denne damen egentlig er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-407826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille My Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Enig med deg der!Leste at en som kaller seg Hanne M nå tar 480 kroner for en time som varer fra 45-60 minutter.Det er helt sykt,på grensen til svindel ja!Tror langt billigere,kansje gratise metoder, kan hjelpe like mye!For selv om Hanne M & co har greid og hjelpe noen, så finnes det grenser for hvor mye hun skal tjene på det.Griskhet er et annet ord! Har navnet til Hanne M ja, for jeg er en av de som har lykkes ved hjelp av henne. Søk i forumet på gamle innlegg og jeg regner med dere vil finne mye, men har ikke sett et negativt ord om henne. Det er ikke grunn til å sverte henne for hun gjør en utrolig bra jobb! Når skolemedisinen ikke hjelper blir ikke legene kalt for svindlere. Noen tåler ikke visse medisiner, noen får ikke virkning av naturmedisin - hva er forskjellen? At skolemedisinerne får dekket endel av regninga slik at vi "bare" må betale 120,- når vi er hos legen. Skulle likt å vite hvor mye vi måtte betale om legene ikke fikk noe dekket av trygda jeg.... Hvor mye betaler du for full behandling hos tannlegen? Ikke bare en titt altså, men behandling - litt boring og slikt. Er han svindler eller grisk? Det er jo faktisk behandling man får hos natur-medisinske behandlere. Selv om det finnes svindlere innen alle yrker så finnes det mange ærlige også! Til og med alternativ behandlere! Det er utdanning til homøopater, akupunktører, soneterapeuter, refleksologer, kineseologer, og mange fler. Driver skolene med svindel også? Har ikke sett på dette regnestykket selv, men hva koster en arbeider i timen? Timelønn, arbeidsgiveravgift, forsikring, lokaler, arbeidsklær, verktøy, overtid og alt annet som skal regnes med. De som driver selvstendig næringsdrivende må i tillegg ha nok til overs at de kan leve av det. Som sagt har jeg ikke sett på tallene, bare tenkt litt over det idet jeg skriver her.... Vi gikk ikke til alternativ behandler for at de skulle fikse våre problemer. Vi gikk dit i håp om at det kunne hjelpe og at ingenting skulle være uprøvd. Vi var klar over at ikke alle reagerer som forventet av naturmedisin, men man går til det man vil helt frivillig. Det hadde da virkelig vært verd pengene om det hadde lyktes? Dessverre så finnes det helt sikkert svindlere også innen naturmedisin. Men ikke døm Hanne M før dere engang vet navnet hennes. Kall det flaks, svindel eller hva dere vil men av de 10-12 første var vi 8 som lyktes. For meg er det god nok referanse til å prøve det igjen om det skulle bli behov! Er du redd for å havne i hendene på en svindler så velger du å la være å gå til noe du ikke har kjennskap til. Det gjør at endel ting ikke blir prøvd, men man må velge selv hvilke sjanser man vil ta - faren for at den ene er svindler eller kanskje å finne en behandling som kan passe for seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firefem Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Har navnet til Hanne M ja, for jeg er en av de som har lykkes ved hjelp av henne. Søk i forumet på gamle innlegg og jeg regner med dere vil finne mye, men har ikke sett et negativt ord om henne. Det er ikke grunn til å sverte henne for hun gjør en utrolig bra jobb! Når skolemedisinen ikke hjelper blir ikke legene kalt for svindlere. Noen tåler ikke visse medisiner, noen får ikke virkning av naturmedisin - hva er forskjellen? At skolemedisinerne får dekket endel av regninga slik at vi "bare" må betale 120,- når vi er hos legen. Skulle likt å vite hvor mye vi måtte betale om legene ikke fikk noe dekket av trygda jeg.... Hvor mye betaler du for full behandling hos tannlegen? Ikke bare en titt altså, men behandling - litt boring og slikt. Er han svindler eller grisk? Det er jo faktisk behandling man får hos natur-medisinske behandlere. Selv om det finnes svindlere innen alle yrker så finnes det mange ærlige også! Til og med alternativ behandlere! Det er utdanning til homøopater, akupunktører, soneterapeuter, refleksologer, kineseologer, og mange fler. Driver skolene med svindel også? Har ikke sett på dette regnestykket selv, men hva koster en arbeider i timen? Timelønn, arbeidsgiveravgift, forsikring, lokaler, arbeidsklær, verktøy, overtid og alt annet som skal regnes med. De som driver selvstendig næringsdrivende må i tillegg ha nok til overs at de kan leve av det. Som sagt har jeg ikke sett på tallene, bare tenkt litt over det idet jeg skriver her.... Vi gikk ikke til alternativ behandler for at de skulle fikse våre problemer. Vi gikk dit i håp om at det kunne hjelpe og at ingenting skulle være uprøvd. Vi var klar over at ikke alle reagerer som forventet av naturmedisin, men man går til det man vil helt frivillig. Det hadde da virkelig vært verd pengene om det hadde lyktes? Dessverre så finnes det helt sikkert svindlere også innen naturmedisin. Men ikke døm Hanne M før dere engang vet navnet hennes. Kall det flaks, svindel eller hva dere vil men av de 10-12 første var vi 8 som lyktes. For meg er det god nok referanse til å prøve det igjen om det skulle bli behov! Er du redd for å havne i hendene på en svindler så velger du å la være å gå til noe du ikke har kjennskap til. Det gjør at endel ting ikke blir prøvd, men man må velge selv hvilke sjanser man vil ta - faren for at den ene er svindler eller kanskje å finne en behandling som kan passe for seg. Jo, men 480 for en liten time det er vel litt drøyt når hun jobber alene?Noen pasienter går vel svart også...nei,det vet jeg ikke selvf, men hun kunne halvert prisen så folk ikke ble ruinerte av og gå til henne da.480 blir masse penger om du har en skrapt kasse(som mange flerårsprøvere har!).Var bare det jeg mente! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litenli Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg går i dag til en veldig flink kinesolog - og har stor tro på at det kan hjelpe meg... ikke i forhold til selve forsøket , men i forhold til de tingene som er i ubalanse i min kropp ! Hun har funnet frem til ting hos meg ... for eksempel pga ubalanse i kroppens 'varmerom' (det er tre stykker; et under brystet et under magen og et under underlivet..) så 'stjeler' de to øverste rommene energi og varme fra det nederste slik at livmoren min faktisk er for kald og har fordårlig blodomløp til å kunne ta imot det befruktede egget... eller eggene da... Dette sa en annen alternativ behandler til meg for noen år siden oxo... men den gangen tok jeg meg ikke råd til å fulføre behandlingene ! Det gjør jeg denne gangen... Resultatene gjenstår det selvfølgelig å se Men jeg tror som så... at så lenge det finnes tro på at dette k a n fungere... vel... så skal du ikke se bort i fra at tro kan flytte fjell !! Klem fra en som har stooOOOOoort på gangsmot i dette ivf-forsøket etter 8 år som barnløs ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litenli Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg går i dag til en veldig flink kinesolog - og har stor tro på at det kan hjelpe meg... ikke i forhold til selve forsøket , men i forhold til de tingene som er i ubalanse i min kropp ! Hun har funnet frem til ting hos meg ... for eksempel pga ubalanse i kroppens 'varmerom' (det er tre stykker; et under brystet et under magen og et under underlivet..) så 'stjeler' de to øverste rommene energi og varme fra det nederste slik at livmoren min faktisk er for kald og har fordårlig blodomløp til å kunne ta imot det befruktede egget... eller eggene da... Dette sa en annen alternativ behandler til meg for noen år siden oxo... men den gangen tok jeg meg ikke råd til å fulføre behandlingene ! Det gjør jeg denne gangen... Resultatene gjenstår det selvfølgelig å se Men jeg tror som så... at så lenge det finnes tro på at dette k a n fungere... vel... så skal du ikke se bort i fra at tro kan flytte fjell !! Klem fra en som har stooOOOOoort på gangsmot i dette ivf-forsøket etter 8 år som barnløs ! Glemte en ting.. ...Hun tar 600 ,- for første konsult. og siden tre /firehundre... Første gangen tok det hele to timer og 20 min.. så jeg syns ikke det er noen overpris ! Tvert imot... ) Litenli 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lange dager Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg går i dag til en veldig flink kinesolog - og har stor tro på at det kan hjelpe meg... ikke i forhold til selve forsøket , men i forhold til de tingene som er i ubalanse i min kropp ! Hun har funnet frem til ting hos meg ... for eksempel pga ubalanse i kroppens 'varmerom' (det er tre stykker; et under brystet et under magen og et under underlivet..) så 'stjeler' de to øverste rommene energi og varme fra det nederste slik at livmoren min faktisk er for kald og har fordårlig blodomløp til å kunne ta imot det befruktede egget... eller eggene da... Dette sa en annen alternativ behandler til meg for noen år siden oxo... men den gangen tok jeg meg ikke råd til å fulføre behandlingene ! Det gjør jeg denne gangen... Resultatene gjenstår det selvfølgelig å se Men jeg tror som så... at så lenge det finnes tro på at dette k a n fungere... vel... så skal du ikke se bort i fra at tro kan flytte fjell !! Klem fra en som har stooOOOOoort på gangsmot i dette ivf-forsøket etter 8 år som barnløs ! Dette med kinesologi høres veeeldig spennende ut. Det er verdt et forsøk... HMmmmm dette blir nok mitt neste prosjekt.. Takk for tankevekker! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsims Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Har navnet til Hanne M ja, for jeg er en av de som har lykkes ved hjelp av henne. Søk i forumet på gamle innlegg og jeg regner med dere vil finne mye, men har ikke sett et negativt ord om henne. Det er ikke grunn til å sverte henne for hun gjør en utrolig bra jobb! Når skolemedisinen ikke hjelper blir ikke legene kalt for svindlere. Noen tåler ikke visse medisiner, noen får ikke virkning av naturmedisin - hva er forskjellen? At skolemedisinerne får dekket endel av regninga slik at vi "bare" må betale 120,- når vi er hos legen. Skulle likt å vite hvor mye vi måtte betale om legene ikke fikk noe dekket av trygda jeg.... Hvor mye betaler du for full behandling hos tannlegen? Ikke bare en titt altså, men behandling - litt boring og slikt. Er han svindler eller grisk? Det er jo faktisk behandling man får hos natur-medisinske behandlere. Selv om det finnes svindlere innen alle yrker så finnes det mange ærlige også! Til og med alternativ behandlere! Det er utdanning til homøopater, akupunktører, soneterapeuter, refleksologer, kineseologer, og mange fler. Driver skolene med svindel også? Har ikke sett på dette regnestykket selv, men hva koster en arbeider i timen? Timelønn, arbeidsgiveravgift, forsikring, lokaler, arbeidsklær, verktøy, overtid og alt annet som skal regnes med. De som driver selvstendig næringsdrivende må i tillegg ha nok til overs at de kan leve av det. Som sagt har jeg ikke sett på tallene, bare tenkt litt over det idet jeg skriver her.... Vi gikk ikke til alternativ behandler for at de skulle fikse våre problemer. Vi gikk dit i håp om at det kunne hjelpe og at ingenting skulle være uprøvd. Vi var klar over at ikke alle reagerer som forventet av naturmedisin, men man går til det man vil helt frivillig. Det hadde da virkelig vært verd pengene om det hadde lyktes? Dessverre så finnes det helt sikkert svindlere også innen naturmedisin. Men ikke døm Hanne M før dere engang vet navnet hennes. Kall det flaks, svindel eller hva dere vil men av de 10-12 første var vi 8 som lyktes. For meg er det god nok referanse til å prøve det igjen om det skulle bli behov! Er du redd for å havne i hendene på en svindler så velger du å la være å gå til noe du ikke har kjennskap til. Det gjør at endel ting ikke blir prøvd, men man må velge selv hvilke sjanser man vil ta - faren for at den ene er svindler eller kanskje å finne en behandling som kan passe for seg. Jeg vil ikke diskutere HanneM, det har jeg gjort før. Forskjellen mellom "skolemedisin" og "naturmedisin" (et idiotisk navn) er at leger og sykehus kun kan bruke legemidler som har dokumentert effekt på den sykdommen som plager pasienten. På grunn av denne garantien, betaler det offentlige ofte deler av behandlingen. I "naturmedisin" foreskriver svindlerne medisin stort sett etter eget forgodtbefinnende, uten noe krav om dokumentert effekt. Hva tror du er grunnen til at "naturmedisinerne" velger å ikke dokumentere vitenskaplig effekten av sin egen behandling? Trodde de virkelig på det de gjorde, har de alt å vinne på å skaffe dokumentasjon. Da er det mye enklere å si at "8 av 12" ble hjulpet (som prosentvis er omtrent den suksessraten IVF har etter tre forsøk), uten å undersøke for eksempel hvor lenge de 12 har prøvd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pris Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Glemte en ting.. ...Hun tar 600 ,- for første konsult. og siden tre /firehundre... Første gangen tok det hele to timer og 20 min.. så jeg syns ikke det er noen overpris ! Tvert imot... ) Litenli Ja er man desperat nok, så betaler man nesten hva som helst og låner seg ihjel... Det spørs om prisen kan bli for stor når det skal betales!De prisene du nevnte,har de færreste egentlig råd til.Hvor tar du pengene fra da?Forsaker du alt annet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-408767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille My Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jo, men 480 for en liten time det er vel litt drøyt når hun jobber alene?Noen pasienter går vel svart også...nei,det vet jeg ikke selvf, men hun kunne halvert prisen så folk ikke ble ruinerte av og gå til henne da.480 blir masse penger om du har en skrapt kasse(som mange flerårsprøvere har!).Var bare det jeg mente! Har ikke gravd i Hanne M sine tall og aner ikke hva hennes utgifter er, men jeg får meg ikke til å tro at hun har skrudd prisen opp maks kun for å få ut mer penger. Selvfølgelig, hvis hun skal leve av det og kan velge prisen selv med noen begrensninger - så regner jeg ikke med at hun har lagt seg på selvkost eller såvidt over. Da vi lette etter alternativ behandler lå prisene fra 450,- og oppover. Mange hadde visstnok hørt bra om sin metode og barnløshet men det var ikke mange med erfaring på vårt område - heller ikke mange med interesse for det. Skrapet kasse hadde vi også, så jeg takker og bukker alle jeg kan tenke meg for at vi ikke trengte behandling over lange tider for å klare det - da hadde økonomien stoppet de planene. Vi var så heldige å klare det etter bare noen måneder - før og under forsøk. Ja, det er mye penger for de fleste - for noen altfor mye så det blir uprøvd. Er ikke enig i at det skal være slik, og heller ikke enig i den økte egenbetalingen til forsøk. Men så urettferdig er verden idag og det får vi vanskelig gjort noe med. De som lever av yrket sitt uansett hva det er fortsetter vel med samme pris så lenge de har kunder nok til å leve av det. Behandlingene våre gikk på bekostning av andre ting, og vi ga også opp i en periode fordi vi rett og slett ikke hadde råd. Men om vi ikke hadde lykkes så hadde jeg faktisk følt at det var forsøket verd. Vi prøver så mye rart som ufb'ere så.... hvorfor ikke dette? Når det gjelder dokumentasjonen til naturmedisinere så hadde jeg også håpet på mer av det. Statistikken jeg viser til er egen opptelling av oss som var hos henne og snakket endel utenom også så den er helt ok. Vi var de første som var hos henne og fulgte hverandre nøye. Tror at økonomi har endel å si for dokumentasjonen. Det er ikke like mange naturmedisinere innen hvert felt som leger og heller ikke like mange legemiddelfirmaer som er interessert i å teste ut naturmedisin og derfor er det vel ikke like stor økonomisk mulighet for dem å stille med dokumentasjon. Naturmedisin er enda så lite utbredt i vår del av verden at dokumentasjonen må vente til erfaringen kan si mer enn om de 100 eller 1000 første pasienter. I mellomtiden får vi bare velge hva hver og en av oss vil eller tør eller har råd til og håpe på det beste... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-409439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litenli Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Ja er man desperat nok, så betaler man nesten hva som helst og låner seg ihjel... Det spørs om prisen kan bli for stor når det skal betales!De prisene du nevnte,har de færreste egentlig råd til.Hvor tar du pengene fra da?Forsaker du alt annet? Kanskje er jeg godt stillet da ... som har råd til å betale dette ...? Må nok inrømme at helse & det å forsøke å bli gravid er en stor prioritet i livet mitt ja ! ...men nei; jeg forsaker ikke alt annet . Men ... jeg syns fortsatt ikke at prisen for å gå til en kinesolog er SÅ ekstrem... jeg skal gå dit en gang hver 4. uke ...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-409584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litenli Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Ja er man desperat nok, så betaler man nesten hva som helst og låner seg ihjel... Det spørs om prisen kan bli for stor når det skal betales!De prisene du nevnte,har de færreste egentlig råd til.Hvor tar du pengene fra da?Forsaker du alt annet? Kanskje er jeg godt stillet da ... som har råd til å betale dette ...? Må nok inrømme at helse & det å forsøke å bli gravid er en stor prioritet i livet mitt ja ! ...men nei; jeg forsaker ikke alt annet . Men ... jeg syns fortsatt ikke at prisen for å gå til en kinesolog er SÅ ekstrem... jeg skal gå dit en gang hver 4. uke ...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78516-naturmedisin/#findComment-409585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.