Gjest Kjempelei, frustrert og hovne øyne Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Hei Er det andre som har det som meg ? Nå er jeg lei sms som tikker inn til min samboer fra andre jenter. Vi har vært sammen i to år. Med jevne mellomrom dukker det opp sms fra jenter fra hans fortid som plutselig lurer på hvordan det står til med han etc, en blanding av x'er og venninner ? I går hadde han fått 7 meldinger av ei jente som ikke ville si hvem hun er. Jeg fant det ut ved å se på telefonen hans. Noe jeg selvfølgelig ikke bør gjøre. Men jeg klarer ikke å la være, for jeg føler at han skjuler ting for meg. Og så blir det en ond sirkel ut av det. Det var mye enklere før i tiden når man bare hadde en hjemmetelefon. Forholdet vårt er ikke så godt om dagen.Og slike meldinger gjør meg veldig usikker. Han sier aldri at han er glad i meg, vi har nesten aldri sex, han sier han har lyst men det skjer aldri. Han var ikke interessert i å finne ut hvem det var. Og jeg blir mistenksom. Og så er helvete løs, med krangel etc. Hvor jeg får beskjed om at jeg er en jævla drittkjerring og kan bare forsvinne. Han vil ikke prate mer om det, og jeg står igjen oppløst i tårer. Hans løsning på problemet er bare å gå ut døra. Vi har ei datter på 13 måneder, så det er da ikke bare å gå ut døra ? Jeg blir jo da kjempefortvilet.Og det jeg ikke skjønner er at når han ser hvor lei meg og fortvilet jeg blir, så kommer han ikke å gir meg en klem og holder rundt meg. Det er det eneste jeg har behov for. At han holder rundt meg, sier han er glad i meg, og at dette skal vi finne ut av sammen. Hvorfor skal slike sms få lov til å ødelegge vårt forhold og hvorfor skal han holde disse sms'ene hemmelige ? Kjempelei meg og frustrert 0 Siter
McLoud Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Du skal ikke behøve å finne deg i dette. Spesielt ikke å bli kalt "drittkjærring" når du tar opp problemet. Det er nok ikke SMS'n som er det egentlige problemet her, snarere er det hva han holder på med og gjør mot deg. Lykke til med å få orden på samlivet ditt. 0 Siter
Gjest been there Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Jeg skal gi deg litt av min egen erfaring, det er ikke sikkert du liker å høre det men et svar er det i allefall. Jeg husker godt selv tiden etter fødselen. Min kone hadde mistet sexlysten, naturlig nok, og tok da heller aldri noe initiativ til å ha sex. Jeg ble mer og mer frustrert og ble selv etterhvert avvisende og kald. Jeg søkte etter sex og spenning og ikke bare kyss og klem. Det gikk så langt at jeg aktivt forsøkte å få noe på si. Heldigvis lyktes jeg ikke å etablere noe elskerinne forhold. I ettertid ser jeg ganske klart at jeg var umoden og livredd for at hennes manglende sexlyst skulle være noe som var permanent. Komunikasjon var et ikke eksisterende tema så dette var noe jeg gikk rundt og kvernet på selv og ble da selvsagt surere og surere. Min kone har fortalt meg at hennes sexlyst kom tilbake etter en kort stund men at hun ikke orket tanken på å ha sex med en så sur og guffen gubbe som jeg var på den tiden. Hadde vi bare snakket sammen så hadde vi sluppet den 2 års krisen dette førte til. Min kone angrer også på at hun ikke bet det i seg og bare aksepterte min invit til sex, ja også det at hun ikke tok initiativet selv. Vi var for inntyllet begge to i vår forbannelse over den andre. Vel, dette ble litt langt.. mne håper du forstår noe av det jeg mener. Når det gjelder disse sms'ene ville jeg ikke lagt så stor vekt på dem. Fokuser heller på å få til en god komunikasjon, og hvis du orker, prøv å ta initiativ til sex selv. Det er utrolig hvordan sure gubber smelter av det. Lykke til 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Har du prøvd å fortelle han hva dine behov er noen gang? har du prøvd å spørre han rolig om sms´ene og prøve å unngå en krangel? Har du fortalt hvor usikker du er? Tror dere kommuniserer for dårlig... han skjønner ikke deg og hva du vil, du er usikker pga sms, han blir sint og lei og går... prøv å sett av en kveld og prat sammen, og ikke fyr oppunder! Så fort en av dere hever stemmen så må dere spole tilbake og roe ned. han kommer tilo å forstå deg bedre, og oppfylle dine behov - hvis han elsker deg da.. Håper da det! (Dette funker faktisk, har gjort det selv, og nå er jeg fornøyd!) Lykke til i hvert fall.. Og en ting til... Ikke mas om hans "private" ting, da får han deg oppi halsen. alle trenger å ha noe for seg selv (utroskap er ikke privat da.. dete r uakseptabelt). Men om han får meldinger av jenter han kjenenr fra før så bør ikke det bety noe. Har du mistanke om utroskap så skjønner jeg at du reagerer som du gjør. Men la mannen få puste! Spør heller i normalt tonefall hvem det er. Og ikke mas for mye om det samme kveld..: ) Smart triks! Lykke til 0 Siter
Gjest lalalei Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Jeg kjenner meg litt igjen... Nå er mitt forhold avsluttet, men underveis fikk han også meldinger fra jenter osv som gjorde meg usikker. Særlig en av dem var innpåsliten, og det var en jente som han hadde hatt et seksuellt forhold med rett før han kom sammen med meg. En gang kikket jeg mobilen hans og leste en melding fra henne: "Takk for igår, du var flink..." Han hadde vært på byen dagen før... Etter mye om og men viste det seg (beviselig) at det ikke lå noe bak den meldingen, men du kan tro jeg angret på snikingen min! 0 Siter
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 26. oktober 2002 Skrevet 26. oktober 2002 Hei! Jeg vet at veldig mange med deg blir frustrert og lei seg når sms-meldinger tikker inn fra partnerens tidligere kjærester. Og når partneren din ikke vil være åpen om hvem som tikker inn og hva de vil, er det ikke rart at du blir mer urolig og skeptisk. Hadde partneren din avvist dem, hadde de selvsagt ikke holdt på. Men det gjør han åpenbart ikke. Trenden blant mange unge i dag er at selv om kjæresteri og samboerskap er over og slutt, holdes det likevel en dør åpen for kontakt. Tanken er at det kanskje kan være greit å ty til gamlekjæresten hvis det blir problemer med den nye kjæresten. En slik holdning kan infisere samlivet og skape mistillit mellom deg og samboeren din. Er det noe et parforhold trenger så er det tillit og trygghet. Alle par vil møte uenighet i hverdagen og trenger å løse problemer. Hvis løsningen er å kjefte på hverandre og stikke ut døra når problemer møter dere, vil forholdet gå i stykker. Jeg oppfordrer deg til å foreslå en ordendtlig prat med samboeren din. Fortell han at du er urolig og usikker på om han elsker deg. Ikke gi deg selv om han forsøker å vri seg unna og slenger stygge ord etter deg. Kommunikasjon er kjempeviktig i samliv. Hvis han avviser all form for seriøs diskusjon om forholdet, synes jeg du skal kontakte en rådgiver for hjelp. Bruk gule sider i telefonkatalogen, familerådgivning. 0 Siter
Gjest CemS Skrevet 29. oktober 2002 Skrevet 29. oktober 2002 Fyren er en dust. Hadde det ikke vært for barnet ville jeg ha bed deg dumpe ham. Men jeg tror heller du skal bruke alle dine krefter på å få snakkes skikkelig med ham. (At du lukter godt, og ser sexy ut er små triks som faktisk får han til å høre etter!) Og ikke finn deg i at din kjære kaller deg jævla drittkjerring. Hva er det for en oppførsel? Kan han ikke respektere deg? Bare så dumt dere har et barn sammen, for du hadde vært lykkeligere uten ham! Men gi forholdet en sjangse eller fem til, for barnet sin skyld. Og fordi han kanskje innerst inne er menneskelig etterhver. Litt av en nøtt å knekke er han nok... Lykke til! 0 Siter
Gjest Oriel Skrevet 14. november 2002 Skrevet 14. november 2002 Å du, jeg kjenner meg igjen. Selv om mange mener "fortid er en privatsak", synes jeg man skylder hverandre en ærlig forklaring om sin historie med diverse jenter som tar kontakt. Det er ikke særlig kult at han flørte-melder med jenter han har hatt en masse på gang med tidligere, og sier de bare er venner. Spør han om hvordan han ville ha reagert hvis du hadde fått meldinger, eller allier deg med en kamerat som kan slå an en litt flørtende tone til deg på sms, så denne fyren din får smake egen medisin. Når fyren din får meldinger fra jenter, kan han f.eks. svare: "Hei! Hyggelig å høre fra deg! Akkurat nå sitter jeg og koser meg sammen med kjæresten min:) Du har kanskje ikke truffet henne enda?" - på den måten er han vennlig samtidig som han tydelig og høflig gir signal om at han er opptatt. Har disse jentene da noe folkeskikk, kutter de ut med en flørtende tone, og hvis de ikke gjør det, er det god grunn nok for at han skal kutte kontakten med dem. Et par av dem vil nok uansett ikke gidde å sende mer meld til han hvis de vet han er opptatt, og merker at han virker seriøs. Og er han verdt å samle på, så skjerper han seg. Han trenger jo ikke nødv.vis kutte alle jentebekjentskaper fordi om han er sammen med deg, så lenge han holder det på et vennskaplig nivå - og du vet hvor du har disse jentene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.