aviva Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 hei! vil bare si noe ang brevet ditt der du hadde vært på lap etc og alt så bra ut.. jeg har bare ett eneste fornuftig råd til deg: få en vettug lege til å begynne å sende søknad om IVF allerede NÅ! kan ikke fatte at legen på sykehuset ba dere prøve et år til!! og dere har allerede prøvd i 3 år- og hos ingen av dere er det påvist noe feil! det minner veldig om min egen historie. uforklarelig barnløs i år etter år. vært igjennom alt og ingen fant noe feilved oss. tok laparoskopi, utallige blodprøver,røntgen av eggledere,inseminasjon,pergotime-selv etter alt dette mente noen leger "jeg skulle tenke på noe annet" vi var jo friske! og vips så kunne det skje et lite under. vips meg her og vips meg der. nå har det skjedd et lite under. nå sitter jeg her gravid 3.5 mnd på vei etter første prøverørsforsøk. full klaff. tenke på noe annet..prøve litt til...NEI ELLERS TUSEN TAKK! det tok meg totalt over 5 år for å nå denne etterlengtede graviditeten, pga slike velmenende råd. det har vært 5 triste år .start NÅ! tiden bare går og går og går og går. 3 års prøving er mer enn nok! i grunn er 1 år nok! når det ikke er funnet noe feil på hverken deg eller mannen din så kan det dreie som om såkalt "kommunikasjonssvikt" mellom kvinne og mann sine celler. (som i vårt tilfelle) det vil si alt er åpent hos deg, passasjen er bra og hans spemier er normale- men de finner hverandre rett og slett ikke- legg dem i en skål og der kan faktisk legene se hva som skjer, for det er uhyre sjelden det ikke blir noen befruktning i det hele tatt. et IVF forsøk er den beste utredning som finnes. den kan gi svar på det meste. er du ekstra heldig blir førstepremien til og med en baby.men jeg så på dette forsøket først og fremst som en del av utredningen. vil bare ikke at andre skal måtte gå så lenge og slite som det vi har gjort når det faktisk er topp hjelp å få. men det er en lang prosess.så start nå! jeg gikk også på pergotimekurer og hadde inseminasjonsforsøk- uten resultat. lå med beina høyt etter samleie og andre dustete kjerringråd i åresvis, tenkte på noe annet.. var innom den ene mer uvitende legen enn den andre.brukte "millioner" på vitaminer, stumpa røyken.PØH! du kan jo gjøre dette i mellomtiden og se om det funker, men ikke nøl med å sende inn søknad om IVF! lykke til! klem fra meg i lykkelige omstendigheter. endelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78685-om-uvitende-leger-veronica74/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lange dager Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Så klart du bør få henvisning til ivf! Vi ventet i 5 år før både vi og legene fikk ut fingeren! Det hele endte med at vi fikk en time på volvat for å få fortgang i henvisningen. Vi måtte bare møte til en samtale, så var hensisningene i boks... Ikke vent - årene i denne sammenhengen er dyrebare! Hilsen 74-modell 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78685-om-uvitende-leger-veronica74/#findComment-408420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veronica74 Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Så klart du bør få henvisning til ivf! Vi ventet i 5 år før både vi og legene fikk ut fingeren! Det hele endte med at vi fikk en time på volvat for å få fortgang i henvisningen. Vi måtte bare møte til en samtale, så var hensisningene i boks... Ikke vent - årene i denne sammenhengen er dyrebare! Hilsen 74-modell Tusen takk! Skal følge rådene deres! Lykke til videre begge to!!! Kjempeklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78685-om-uvitende-leger-veronica74/#findComment-408989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.