lalali Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 En god venn av meg kom innom i går kveld og spurte om han kunne sove over, siden han hadde så lang vei hjem. Han var helt edru og har samboer på fjerde året, han trengte bare et sted han kunne tilbringe natten. Ettersom de jeg deler leilighet med satt i stua og så film, så la vi oss begge to i min seng. Vi var stort sett fullt kledd og jeg tenkte virkelig ikke noe over det, jeg deler ofte seng med venner. Da jeg våknet, så ringte jeg som vanlig kjæresten min. Siden han er det første jeg tenker på og jeg begynner å savne han umiddelbart, så snakker vi alltid sammen på morgenen. Men da han hørte at vennen min hadde sovet i senga mi, så ble han seriøst sur. Det hele endte med en krangel. Siden han flere ganger har spesifisert hvor mye han stoler på meg, så antok jeg dette var greit. Det var det tydeligvis ikke og han kunne ikke helt forklare hvorfor. Tilslutt ble vi i alle fall enig om at jeg ikke skulle gjøre det igjen, selv om jeg har problemer med å forstå hvorfor, da dette er helt normalt i min vennegjeng. Vet at dette er grenser vi må finne ut av selv, da alle mennesker og forhold er forskjellig. Men jeg vil gjerne høre andres synspunkter. Hadde du hatt et problem om kjæresten din sov i samme seng som en venn av motsatt kjønn? 0 Siter
Gjest Iznogood Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Hadde du hatt et problem om kjæresten din sov i samme seng som en venn av motsatt kjønn? Nei, jeg hadde ikke hatt et problem, men det hadde gubben hatt! 0 Siter
tigertrollet Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Forutsetningen er at jeg og kjæresten har et bra tillitsforhold og jeg ikke har hatt grunn til å mistro han før; Nei, jeg hadde ikke reagert på det. 0 Siter
Gjest sussi Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Æh, jeg må nok innrømme at jeg ikke hadde likt det så godt. Ikke fordi jeg ikke stoler på ham, men jeg hadde ikke syntes det var så kjekt at en annen dame skulle ligge tett intil min mann......... Sikkert litt kjip der men..... Mvh 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Æh, jeg må nok innrømme at jeg ikke hadde likt det så godt. Ikke fordi jeg ikke stoler på ham, men jeg hadde ikke syntes det var så kjekt at en annen dame skulle ligge tett intil min mann......... Sikkert litt kjip der men..... Mvh Hm... Du har et visst poeng. Kjæresten min forklarte det slik at vennen min lå hvor han selv burde ligge 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Forutsetningen er at jeg og kjæresten har et bra tillitsforhold og jeg ikke har hatt grunn til å mistro han før; Nei, jeg hadde ikke reagert på det. Jeg var utro en gang i begynnelsen av forholdet, det kan jo kanskje forklare reaksjonen hans. Men når han insisterer så veldig på at han stoler på meg (på tross av at jeg sier det er greit om han trenger litt tid), så skulle jo det å sove ved siden av en venn være greit, vel... 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Hadde du hatt et problem om kjæresten din sov i samme seng som en venn av motsatt kjønn? Nei, jeg hadde ikke hatt et problem, men det hadde gubben hatt! Alle er forskjellige. Vi får vel bare innrette oss etter "gubbene" våre, da 0 Siter
tigertrollet Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Jeg var utro en gang i begynnelsen av forholdet, det kan jo kanskje forklare reaksjonen hans. Men når han insisterer så veldig på at han stoler på meg (på tross av at jeg sier det er greit om han trenger litt tid), så skulle jo det å sove ved siden av en venn være greit, vel... Det er mulig at han får "flash back" til den gangen du var utro og tvilen begynner å gnage igjen. Eller, uansett om han stoler på deg så er det ikke alle som ville like at man sover i samme seng med en venn av det motsatte kjønn. Hvis han ikke liker det, så er det vel ikke urimelig å la det være? :-) 0 Siter
Gjest skrullemor Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Sorry, ja jeg syns det er du som virker litt dom..... 0 Siter
Gjest ova Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Jeg mener at det burde være greit om - jeg- lå over hos en mann slik. Men det ville -ikke- være helt greit om min kjære foretok seg noe lignende. Derfor er det vel best at ingen av oss gjør noe slikt, slik ser jeg egentlig på det. 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Sorry, ja jeg syns det er du som virker litt dom..... Det er greit, det. Han syntes jo tydeligvis det samme 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Det er mulig at han får "flash back" til den gangen du var utro og tvilen begynner å gnage igjen. Eller, uansett om han stoler på deg så er det ikke alle som ville like at man sover i samme seng med en venn av det motsatte kjønn. Hvis han ikke liker det, så er det vel ikke urimelig å la det være? :-) Han sa det ga han bilder han mislikte å ha i hodet. Og du har helt rett, slettes ikke urimelig og det er ikke noe stort offer, akkurat 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Jeg mener at det burde være greit om - jeg- lå over hos en mann slik. Men det ville -ikke- være helt greit om min kjære foretok seg noe lignende. Derfor er det vel best at ingen av oss gjør noe slikt, slik ser jeg egentlig på det. Ja, vi fant også ut at reglene burde gjelde for begge. Så selv om jeg hadde godtatt at han sov over hos en jente, så er det best at han lar det være, all den tid han ikke vil at jeg skal sove sammen med en annen gutt. 0 Siter
-Riksklysa Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 hmm, du skal få kreditt for at din første tanke var kjæresten din, men ser jeg bort i fra det, så tror jeg faktisk at jeg ville reagert negativt... det er rart med det, men uansett hvor god denne vennen/ venninnen hadde vært, så tror jeg faktisk at jeg ville blitt noe snurt... personelig hadde jeg ikke hatt noe problem med å overnatte hos eller sammen med en venninne, men sambis hadde neppe syntes det var noe særlig, så da krabber jeg heller hjem til henne, skylder henne såpass. ingenting jeg kunne si ville noen gang fjerne de rare tankene hun hadde opparbeidet seg... 0 Siter
Gjest lurer bare litt! Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Mitt råd til deg er å ta på alvor det kjæresten din signaliserer til deg! Du har selv grenser som du gjerne vil at han skal respektere, eller hva? Selv om en ting synes greit for deg, så er det ikke sikkert at han føler det på samme måten; tydeligvis ikke! Å være sammen med noen innebærer at man må ha respekt for partneren og dens synspunkter! 0 Siter
lalali Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Mitt råd til deg er å ta på alvor det kjæresten din signaliserer til deg! Du har selv grenser som du gjerne vil at han skal respektere, eller hva? Selv om en ting synes greit for deg, så er det ikke sikkert at han føler det på samme måten; tydeligvis ikke! Å være sammen med noen innebærer at man må ha respekt for partneren og dens synspunkter! Selvfølgelig respekterer jeg synspunktet hans og vi er nå enige om at dette ikke er akseptabelt i vårt forhold. Jeg så bare ikke problemet på forhånd og kunne ikke tenke meg at han hadde noe i mot det. Men nå hadde han det og da gjør jeg det aldri igjen, enkelt og greit 0 Siter
tigertrollet Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Han sa det ga han bilder han mislikte å ha i hodet. Og du har helt rett, slettes ikke urimelig og det er ikke noe stort offer, akkurat Nettopp! Man har jo forskjellige grenser selv om man stoler på hverandre. Jeg hadde akseptert det uten problemer om typen syntes det var ubehagelig:) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. oktober 2002 Skrevet 28. oktober 2002 Jeg hadde hatt problemer med det, ja... 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 28. oktober 2002 Skrevet 28. oktober 2002 Jeg var utro en gang i begynnelsen av forholdet, det kan jo kanskje forklare reaksjonen hans. Men når han insisterer så veldig på at han stoler på meg (på tross av at jeg sier det er greit om han trenger litt tid), så skulle jo det å sove ved siden av en venn være greit, vel... Selv om han stoler på deg, trenger ikke du å dra det for langt... 0 Siter
nonamor Skrevet 28. oktober 2002 Skrevet 28. oktober 2002 Ville du ha lekt det hvis det var kjæresten din som sov i samme seng som ei jente? Jeg ville ikke ha likt det. Skjønner godt at kjæresten din ble sur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.