Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest klamydia
Skrevet

Ja, jeg har lært det nå. Det forårsaker unødige problemer :)

Når det er sagt, så må jeg igjen spesifisere at dette er helt normalt i min vennegjeng og ingen av oss har endt opp med å ha sex til dags dato.

(tror du ja)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lalali

18

• petter smart

4

• -Riksklysa

4

• tigertrollet

3

Skrevet

Nå synes jeg du overdriver. Dette er i gråsonen, i motsetning til det å kysse eller ha sex med noen andre.

For å si det s lik, jeg ville synes det var 'tryggere' at mannen min kysset en dame på en fest eller tok seg en 'klinedans' enn at han overnattet i samme seng som en annen dame. DET første er slik de fleste opplever en eller annen gang, men å sove med noen andre, DET er så godt som utroskap. Kliner du litt på en fest så har du ihvertfall folk rundt deg så det ikke utvikler seg, men alene i en seng, med normale kjønnsdrifter, nei - jeg ville rett og slett ikke trodd på at det ikke hadde skjedd noe!

Skrevet

Du har vært utro mot ham tidligere og så synes du det er rart at han reagerer på at du lar en mann overnatte sammen med deg i senga deres?

Lurer du fortsatt?

Gjest klamydia
Skrevet

har ikke sett ham siden.

Sover alltid hjemme nå,sluttet med overnatting etter den episoden.

Noen som har opplevd lignede?

Ja, jeg har.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Da jeg er sjalu av natur tror jeg at jeg hadde reagert. Dette ikke fordi jeg ikke kan stole på kjæresten min, noe jeg gjør.

Jeg har erfart at denne sjalusien kommer uansett hvor mye man stoler på kjæresten sin eller ikke. Etterhvert har jeg lært meg å takle det bedre.

La han få ut sjalusien slik at den ikke blir "liggende". Prøv å forstå han og ikke bli sint fordi han er sjalu. det er sikkert like frustrerende for han som for deg at han er sjalu. Kan hende han som meg ikke helt har styringen på den.

Kanskje synes han at det å ligge ved siden av deg er en sterk følelsesmessig opplevelse.

Kan hende han er sjalu fordi noen annen fikk oppleve hvor fint han synes det er å ligge ved siden av deg og at han ikke er sjalu for noe annet.

Skrevet

Ofte når jeg leser inne på dette forumet, må jeg lure litt på om det forholdet jeg har er helt merkelig. Folk syns du er stutdum som ikke skjønte at han ikke kom til å like det...

Hos oss er ikke sånt et problem. Vi reiser på hytteturer med venner av alle kjønn der den andre ikke aner hva som foregår, vi sover over hos venner (av alle kjønn) etter nachspiel etc. Aldri sett noe problem med det. Såpass stoler vi på hverandre. Skulle man ikke klare å styre seg når man ligger i samme seng som en av motsatt kjønn? Hallo, er vi hjelpeløse slaver av driftene våre? Og er det noen automatikk i at vi tenner på alt av motsatt kjønn (evnt. samme om man er slik anlagt) som havner i nærheten?

Vår begrensning mht. det å overnatte ligger mer på at vi har to unger, og at det er litt uetisk å overlate begge ungene til den andre part i for mange timer feks. helgemorgener.

Når jeg ser du har en utroskapshistorie, vil jeg si at jeg skjønner din kjærestes sjalusi. Du har før vist at du ikke er tilliten hans verdig.

Men at ikke folk i bra forhold uten sidesprang tåler såpass, det forundrer meg.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Ofte når jeg leser inne på dette forumet, må jeg lure litt på om det forholdet jeg har er helt merkelig. Folk syns du er stutdum som ikke skjønte at han ikke kom til å like det...

Hos oss er ikke sånt et problem. Vi reiser på hytteturer med venner av alle kjønn der den andre ikke aner hva som foregår, vi sover over hos venner (av alle kjønn) etter nachspiel etc. Aldri sett noe problem med det. Såpass stoler vi på hverandre. Skulle man ikke klare å styre seg når man ligger i samme seng som en av motsatt kjønn? Hallo, er vi hjelpeløse slaver av driftene våre? Og er det noen automatikk i at vi tenner på alt av motsatt kjønn (evnt. samme om man er slik anlagt) som havner i nærheten?

Vår begrensning mht. det å overnatte ligger mer på at vi har to unger, og at det er litt uetisk å overlate begge ungene til den andre part i for mange timer feks. helgemorgener.

Når jeg ser du har en utroskapshistorie, vil jeg si at jeg skjønner din kjærestes sjalusi. Du har før vist at du ikke er tilliten hans verdig.

Men at ikke folk i bra forhold uten sidesprang tåler såpass, det forundrer meg.

Fra naturens side har vi fått den seksuelle driften for at vi skal parre oss (= å ha sex hvis du ikke skulle skjønne det) for at arten mennesket ikke skal dø ut.

Denne driften er hos mannen generelt laget vesentlig sterkere enn hos kvinnen siden slektenes gang er helt avhengig av at han 'har lyst'.

Så har vi moderne mennesker kommet med romantikken. Men naturen er sterkere enn den noen ganger. Så hvorfor friste skjebnen? Det har mange som ikke har tenkt å ha sex,m en har hatt det allikevel når driftene har gått amok.

Den som ikke kan tenke seg at slikt kan skje, må ha manglende erfaring eller sterkt nedsatt kjønnsdrift.

Jeg anser min mann for å være av den trofaste typen normalt sett. I hvertfall i edru tilstand. Men jeg hadde ikke vært videre rlig hvis jeg visste han sov i samme seng som en annen kvinne. Herregud, kan han ha lyst på min gamle, feite kropp (som han stadig vekk har) så ville det være rart om 'mekanismen' ikke virket på en kvinne som kanskje var både yngre, slankere, penere - hvis hun allikevel lå der ved siden av han og ignen egentlig ikke burde få vite om det. Den som ikke ser faresignalene her er dum! Hvis en derimot synes det er ok med utroskap, så er dette ikke noe problem. Men de færreste liker at partneren 'sex'er' rundt så vidt meg bekjent.

Skrevet

Fra naturens side har vi fått den seksuelle driften for at vi skal parre oss (= å ha sex hvis du ikke skulle skjønne det) for at arten mennesket ikke skal dø ut.

Denne driften er hos mannen generelt laget vesentlig sterkere enn hos kvinnen siden slektenes gang er helt avhengig av at han 'har lyst'.

Så har vi moderne mennesker kommet med romantikken. Men naturen er sterkere enn den noen ganger. Så hvorfor friste skjebnen? Det har mange som ikke har tenkt å ha sex,m en har hatt det allikevel når driftene har gått amok.

Den som ikke kan tenke seg at slikt kan skje, må ha manglende erfaring eller sterkt nedsatt kjønnsdrift.

Jeg anser min mann for å være av den trofaste typen normalt sett. I hvertfall i edru tilstand. Men jeg hadde ikke vært videre rlig hvis jeg visste han sov i samme seng som en annen kvinne. Herregud, kan han ha lyst på min gamle, feite kropp (som han stadig vekk har) så ville det være rart om 'mekanismen' ikke virket på en kvinne som kanskje var både yngre, slankere, penere - hvis hun allikevel lå der ved siden av han og ignen egentlig ikke burde få vite om det. Den som ikke ser faresignalene her er dum! Hvis en derimot synes det er ok med utroskap, så er dette ikke noe problem. Men de færreste liker at partneren 'sex'er' rundt så vidt meg bekjent.

"Herregud, kan han ha lyst på min gamle, feite kropp (som han stadig vekk har) så ville det være rart om 'mekanismen' ikke virket på en kvinne som kanskje var både yngre, slankere, penere "

Ja det er jo et poeng!:-)

Neida, vi er ikke utro mot hverandre, punktum finale. Ingen av oss har heller anlegg for sjalusi. Vi har vårt vi også, men sjalusi og manglende tillit er altså ikke noe problem her.

Men jeg kan godt plage deg hele kvelden med klagesanger om hvor dust han er på andre måter altså!:-)

Skrevet

Har du hørt om empati?

Ja. Og jeg kan forklare meg selv med tusen ord og du ville fremdeles ikke sette deg inn i saken. Heldigvis har kjæresten min mer sosial intelligens enn deg.

Skrevet

Ja, det ville jeg hatt problemer med. Fordi jeg har levd så mange år og opplevd så mange tilnærmelser fra andre(s) menn at jeg ikke stoler på noen av dem.

Tror det skal veldig lite til i en slik situasjon før det ender i samleie.

Og hvorfor måtte han ligge sammen med deg i senga? Han kunne vel i det minste ligge på en madrass på gulvet.

Nei, dette ville ikke jeg godtatt.

Hadde ikke ekstra madrass.

Og jeg stoler fullt og helt på denne vennen. Og selv om han gjorde tilnærmelser, så ville jeg aldri i verden gjøre noe som helst med han. Jeg vil kun ha kjæresten min og ingen andre, det er han jeg tenner på.

Skrevet

Du har vært utro mot ham tidligere og så synes du det er rart at han reagerer på at du lar en mann overnatte sammen med deg i senga deres?

Lurer du fortsatt?

Nei, har innsett at det var en feil. Vi er enige nå, det er jeg som var dum.

Men enkelte her overreagerer litt. Jeg er glad kjæresten min er mer fornuftig enn som så :)

Skrevet

Da jeg er sjalu av natur tror jeg at jeg hadde reagert. Dette ikke fordi jeg ikke kan stole på kjæresten min, noe jeg gjør.

Jeg har erfart at denne sjalusien kommer uansett hvor mye man stoler på kjæresten sin eller ikke. Etterhvert har jeg lært meg å takle det bedre.

La han få ut sjalusien slik at den ikke blir "liggende". Prøv å forstå han og ikke bli sint fordi han er sjalu. det er sikkert like frustrerende for han som for deg at han er sjalu. Kan hende han som meg ikke helt har styringen på den.

Kanskje synes han at det å ligge ved siden av deg er en sterk følelsesmessig opplevelse.

Kan hende han er sjalu fordi noen annen fikk oppleve hvor fint han synes det er å ligge ved siden av deg og at han ikke er sjalu for noe annet.

Tusen takk for fornuftige ord :)

Jeg har selvfølgelig ikke blitt sint på han, jeg tar sjalusien hans på alvor. Jeg innrømmer også når jeg har vært ubetenkt, som i denne saken.

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Hadde ikke ekstra madrass.

Og jeg stoler fullt og helt på denne vennen. Og selv om han gjorde tilnærmelser, så ville jeg aldri i verden gjøre noe som helst med han. Jeg vil kun ha kjæresten min og ingen andre, det er han jeg tenner på.

Javel, da har du en annen type tenningsmekanisme en min. Synd for deg da, hvis typen din går fra deg, og det bare er han du kan tenne på!

Selvfølgelig tenner en ikke bare på ett menneske på hele jorden av det kjønnet en tenner på. DA ville slekten ihvertfall ikke gått videre, hvis en hadde hatt så lite lyst på sex.

Plutselig kan en treffe et menneske, selv om en er i verdens beste forhold, som en kan tenne på, helt ufrivillig.

Du var trygg på at DU ikke tente på kameraten din, men hva om HAN plutselig fikk tenning på deg. JEG har opplevd gode kamerater, som jeg har ansett som venninne, som plutselig etter litt øl innabords, vil ha både kyss og litt mer. Hva de ville hatt om de i edru tilstand hadde overnattet i samme seng som meg, kan jeg bare tenke meg.

For å sidet slik, hvis en tillater overnatting i samme seng som en av det kjønnet en tenner på, så må en godta at det av og til glipper, dva at det ender med sex. Noe annet er naturstridig. Mennesket er skapt slik.

Skrevet

Javel, da har du en annen type tenningsmekanisme en min. Synd for deg da, hvis typen din går fra deg, og det bare er han du kan tenne på!

Selvfølgelig tenner en ikke bare på ett menneske på hele jorden av det kjønnet en tenner på. DA ville slekten ihvertfall ikke gått videre, hvis en hadde hatt så lite lyst på sex.

Plutselig kan en treffe et menneske, selv om en er i verdens beste forhold, som en kan tenne på, helt ufrivillig.

Du var trygg på at DU ikke tente på kameraten din, men hva om HAN plutselig fikk tenning på deg. JEG har opplevd gode kamerater, som jeg har ansett som venninne, som plutselig etter litt øl innabords, vil ha både kyss og litt mer. Hva de ville hatt om de i edru tilstand hadde overnattet i samme seng som meg, kan jeg bare tenke meg.

For å sidet slik, hvis en tillater overnatting i samme seng som en av det kjønnet en tenner på, så må en godta at det av og til glipper, dva at det ender med sex. Noe annet er naturstridig. Mennesket er skapt slik.

You said it. Hvis man tror at utroskap er noe som bare rammer "andre" er man DUM. Det gjelder (burde gjelde) å minimere risikoen.

Skrevet

*ler* Jeg sier da ikke at jeg for all framtid kun vil tenne på kjæresten min. Men jeg er uinteressert i sex om jeg ikke er forelsket i personen og jeg er da kun forelsket i han :)

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

*ler* Jeg sier da ikke at jeg for all framtid kun vil tenne på kjæresten min. Men jeg er uinteressert i sex om jeg ikke er forelsket i personen og jeg er da kun forelsket i han :)

Der traff du spikeren på hodet. Forelsket.... Ja, jenter må ofte være forelsket for å ha lyst på sex.

Men hos gutter er det absolutt ikke nødvendig med forelskelse. Det er heller snakk om tilfredsstillelse av øyeblikkets lyster. That's the male....

Skrevet

I utgangspunktet hadde jeg nok det. Noen ting _gjør_ man bare ikke. Jeg har vanskelig for å tro at den menneskelige natur klarer å totalt se bort fra det seksuelle aspektet ved en person tilhørende det kjønn man tenner på bredvid i sengen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen mener det er greit, andre ikke. Jeg synes ikke det hører hjemme i et seriøst forhold. Så hvis du er av den typen, kanskje du bør finne deg en fyr som deler ditt syn? (Da må du jo også tåle at den dritdeilige dama ligger ti centi unna han..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...