Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående når jeg onanerer. Jeg føler at jeg ikke får "den" stiv nok.

Jeg har onanert en del i mitt liv. Og lurer på om jeg har onanert for mye?,,,,Jeg onanerte 1gang om dagen,,,,,,fram til jeg fant ut at pungen ble mindre, også steinene. Jeg har nå redusert onanien til ca.1gang i uka....

Men når jeg sover og våkner om morran, er den ofte stiv uten at jeg har gjort noe.

Jeg går på antidepressiva av andre årsaker. Effexor. Kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er stiv nok? Penisen forandrer seg vel også med alderen, døgnet og sinnets/kroppens stemning? Det viktigste må nok være at du ikke plager deg selv med tanken om at den ikke er stiv nok. Dessuten tror jeg mange menn også runker når de faktisk ikke er kåte, men bruker runkingen som en måte å "stresse" ned på. Skal man da forvente at penis skal styres av viljen fullt ut?? Den lever om ikke sitt eget liv, så et liv som er mye bestemt av det store hodet på toppen av kroppen..

Mht. at "ting" blir mindre av runking over tid, så synes jeg det høres litt rart ut. Har lest at det faktisk kan være sunt å trene også "den muskelen". Men at medisiner, stress, usunn kost, røyking osv. kan ha neg. effekt er jeg mer tilbøyelig til å vektlegge. NEi du, runk i vei, enten du er kåt eller trenger å stresse ned. Det er jo godt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/#findComment-38081
Del på andre sider

Hva er stiv nok? Klarer du ikke å onnanere ferdig?Blir den helt slapp?Sikkert ikke noe farlig. Onani er ikke alltid det helt opphissende men heller et behov. Hvis du er redd for at den ikke skal bli stiv nok under et samlei kan jeg berolige med deg at den nok er stiv nok. Sørg bare for å ikke være så nervøs. Da er det greit å kjenne kroppen og stole på den man skal ha sex med. Ihvertfall at hun er forståelsesfull og hjelper til. Da "går" alt så fint :)

Du sier at du har onanert en del i ditt liv. Du nevner en gang om dagen. Jeg synes ikke det er noe mye. Helt naturlig. Jeg onanerer selv minst en gang om dagen. Nei tissen blir ikke mindre av det. Ballene skrumper ikke inn. Lærer heller å kjenne min kropp slik at jeg blir mere selvsikker når jeg har sex.

Om natten har menn ofte ereksjoner. Disse pleier som regel å gå ned før man vokner,men våkner man før man er utvilt av en eller annen grunn er det vanlig med "morgenbennern".Det er ogå vanlig selv om man er utvilt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/#findComment-38154
Del på andre sider

Gjest sånn er det med den saken

Hva er stiv nok? Klarer du ikke å onnanere ferdig?Blir den helt slapp?Sikkert ikke noe farlig. Onani er ikke alltid det helt opphissende men heller et behov. Hvis du er redd for at den ikke skal bli stiv nok under et samlei kan jeg berolige med deg at den nok er stiv nok. Sørg bare for å ikke være så nervøs. Da er det greit å kjenne kroppen og stole på den man skal ha sex med. Ihvertfall at hun er forståelsesfull og hjelper til. Da "går" alt så fint :)

Du sier at du har onanert en del i ditt liv. Du nevner en gang om dagen. Jeg synes ikke det er noe mye. Helt naturlig. Jeg onanerer selv minst en gang om dagen. Nei tissen blir ikke mindre av det. Ballene skrumper ikke inn. Lærer heller å kjenne min kropp slik at jeg blir mere selvsikker når jeg har sex.

Om natten har menn ofte ereksjoner. Disse pleier som regel å gå ned før man vokner,men våkner man før man er utvilt av en eller annen grunn er det vanlig med "morgenbennern".Det er ogå vanlig selv om man er utvilt.

"En eller annen grunn":

Når vi sover går vi igjennom diverse søvnstadier, et av dem er såkalt REMsøvn - det er der vi har de fleste drømmene våre og da skjer det også en del ting med kroppen, hjertet begynner å slå litt fortere, pusten går litt mer i utakt, øynene beveger seg fra side til side + + +

+ menn kan få ereksjon. Dette kan skje selv om han ikke drømmer om noe seksuelt. Faktisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/#findComment-38243
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Det er helt vanlig at penis er stiv når du våkner om morran. Mange gutter opplever det. Hvem vet, kanskje er det noe i drømmene? Tror ikke det har noe med medikamentene å gjøre.

Det er helt normalt med "morning erections". Hvorfor det er slil et det vel ingen som kan si. Kanskje har det å gjøre med at man nettopp er kommet ut av en drømmefase. Det er velkjent at menn under drømmer får ereksjon. Men hvorfor,ja se det ? Kanskje er det en form for lek fra hjernens side, en slags beredskapsøvelser for å holde penis m.m. klar til en fremtidig dyst.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/#findComment-38412
Del på andre sider

Annonse

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

"En eller annen grunn":

Når vi sover går vi igjennom diverse søvnstadier, et av dem er såkalt REMsøvn - det er der vi har de fleste drømmene våre og da skjer det også en del ting med kroppen, hjertet begynner å slå litt fortere, pusten går litt mer i utakt, øynene beveger seg fra side til side + + +

+ menn kan få ereksjon. Dette kan skje selv om han ikke drømmer om noe seksuelt. Faktisk.

b

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/#findComment-38414
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Kjærsten min og jeg har vært sammen i 17 mnd.og bodd sammen i 7.

Vi har et kjempefint sexliv,som kan forekomme opptill 3 ganger om dagen.Vi elsker hverandre høyt og jeg drømmer mye om henne ang.sex. Dette fører til at jeg flere ganger pr.uke blir konfrontert med at jeg onanerer i søvne,uten utløsning.Jeg våkner aldri av denne aktiviteten.Mine nattlige "egotripper"skjer selv etter seksuell aktivitet før søvn.Hun oppfatter dette sårende og meningsløst siden hun tilfredstiller meg på alle måter,både hverdagslig og ellers.Vi vil gjerne at dette problemet opphører,så vi tar gjerne imot råd og veiledning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7920-problemer-med-onani/#findComment-101716
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...