Gå til innhold

Litt ny her...

Anbefalte innlegg

volvo1365380397

Rart å skrive at jeg er ny på forumet når jeg har 'lusket i buskene' i lang tid.

Vi holder på med vårt 2.forsøk etter å ha måttet bryte 1.forsøk i vår da jeg ikke responderte på medisinen slik at eggene ikke vokste. Ble anbefalt å bryte og er nå igang med nytt forsøk på økt dose. Er på 5.sprøytedag og skal på ultralyd på fredag.

Er det andre som har opplevd at medisinene ikke virker som forventet og har måttet starte på nytt eller øke dosen under forsøket?

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å takke for at dere erfaringene deres her på forumet, det har vært til så god hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79217-litt-ny-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet dessverre ikke noe om det du spør om, men jeg ønsker dere lykke til med forsøket, du skal se at med justerte doser går det veien!

Klem fra

Jeg har ikke erfaring med brudd i forsøket(heldigvis),Siden jeg holder på med første forsøket no.Men økning i dosen?Opp til flere ganger!:)

Jeg var og svært uheldig med eggene og de vokste ikke noe særlig i begynnelsen.Hadde masse egg ihvertfall.

Jeg begynte med 125 ie Puregon,gikk på det i 10 dager til 1 ul.

Så satt de opp dosen til 200 ie i 7 dager til 2 ul.

Så satt de opp til 250 ei 4 dager til 3 ul.

Men da var de heller ikke store nok og måte gå i 6 dager til på 250 ei til 4 ul.

Da ble et egg stort nok..Og kanskje flere hvist jeg er heldig.Satt den siste sprøyten i går og eggløsningssprøyte i dag.Så svaret får jeg på Onsdag!

Spennende!

Så jeg var uheldig med sprøytene.Gikk 27 dager i stede for 9 som var satt opp hovedsaklig.Men det kan enda gå godt for meg!

Håper du ble klok av dette rotet her,'Men følte jeg måte forklare at jeg har økt dosen og vært på nippe til å bryte!Men det ser ut som utfalle skal gå bra....

Ønske deg lykke til med forsøket!

No går det sikkert bedre med dosen skal du se!

Klæmma fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79217-litt-ny-her/#findComment-412118
Del på andre sider

Hei og velkommen ut av skapet!! :)

Under vårt første forsøk begynte jeg på tydligvis for lav dose på Gonal F, og det resulterte i at vi fikk ut 3 egg, og to var umodne og ett ble ikke befruktet ved hjelp av ICSI.

Denne gangen er vi ved bedre håp. Dosen er økt fra 75 ie til 112 1/2 ie. Så vi håper at dette vil gjøre susen. Er på spraydag nr 4 i dag..

Lykke til på ul...

Kos fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79217-litt-ny-her/#findComment-412491
Del på andre sider

Hei du!

Jeg er også at den typen som ikke responderer noe særlig på medisinene.

Første forsøk hadde jeg kun ett stusselig lite egg, og i stedet for å avbryte forsøkte vi faktisk å gjøre en inseminasjon, uten at det gikk bra riktignok.

Jeg pleier å si at jeg bruker elefantdoser! :o) Skal i gang med nytt forsøk nå i november og skal starte med doser på 450 ie.... Som du forstår er det store variasjoner oss i mellom her inne på forum!

Jeg har også vært med på å måtte øke dosene etter hvert i forsøket. Tror det er gangske vanlig, og gjør ingen ting. Bedre at det blir slik enn at vi blir overstimmulerte.

Også hører det naturligvis med til historien at jeg har et helt levende lite bevis hjemme, iført cerrox og parkdress i fri utfoldelse i sandkassa.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79217-litt-ny-her/#findComment-412592
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...