Gå til innhold

småblødninger - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest vanmann 6+0

Egentlig burde jeg kanskje lagt dette på gravidforum, men jeg føler meg fortsatt mest hjemme her...

Oppdaget småblødning på jobben i dag tidlig. Ringte tårekvalt til St. Olavs og fikk komme til ultralyd omgående. De er så gode å ha!!! Heldigvis fant legen et bittelite foster. Ingenting tydet på at noe er galt, bortsett fra at det muligens var en væskeansamling lenger nede i livmoren. Fostersekken lå trygt langt oppe. Jeg var så stresset at jeg ikke helt fikk med meg alt hun sa..

Men: hun spurte meg om brystsprengen og kvalmen var borte. Det var de ikke da og heller ikke nå. Det bør jo være et godt tegn - noen som vet?

Jeg vet jo at jeg bare må ta en dag av gangen og at det er "normalt" å ha blødninger, men pokker så kaotisk alt blir. Takknemlig for råd og tips - bør jeg bare holde meg hjemme fra jobben i morgen også?? Går det an å stikke hodet i sanden og vips så var iallefall 12 uker godt passert???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79368-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære vannmann!

Jeg vet ikke helt hva 6+0 betyr, er du 6 uker på vei?!?

Jeg er veldig fortvilet over småblødninger nå, (jeg fikk satt inn to egg den 17)men her inne og på FUB-chatten har jeg fått veldig mange oppløftende meldinger om at det er vanlig først i et svangerskap!

Siden du er inne på denne siden regner jeg med at du kanskje har hatt ivf eller ICSI forsøk? Viss du har det: 30% av alle som blir gravide veh hjelp av disse metodene, har blødninger fram til 12. uke!

Lykke til, prøv å ikke være for redd!!!

Trøsteklem fra

Kjære vannmann!

Jeg er veldig fortvilet over småblødninger nå, (jeg fikk satt inn to egg den 17)men her inne og på FUB-chatten har jeg fått veldig mange oppløftende meldinger om at det er vanlig først i et svangerskap!

Siden du er inne på denne siden regner jeg med at du kanskje har hatt ivf eller ICSI forsøk? Viss du har det: 30% av alle som blir gravide veh hjelp av disse metodene, har blødninger fram til 12. uke!

Trøsteklem fra

Hei vanmann!

Jeg kan ikke trøste deg, for jeg tenkte jeg skulle skrive et innlegg om nettopp det samme! Jeg begynte å blø i natt, og ble kjemperedd! Jeg kom meg til legen i dag og han tok både GU og ultralyd. Han kunne se et lite foster heldigvis, og sa at det trengte ikke å være til bekymring. Jeg ble likevel sykemeldt ut uka og fikk beskjed om å ta det veldig rolig de neste dagene. Jeg blør ikke lengre nå, men kjenner veldig murring nederst i magen.

Vi får håpe at dette går bra med oss begge!

Klem fra Tyren 7+1

Kjære vannmann!

Trøsteklem fra

Takk for svar. Vi har vært gjennom andre icsi-forsøk og er 6 uker på vei.

Vi får krysse fingre for hverandre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...