Gå til innhold

sex....... Det lille ordet som kan lage så mye bråk..

Anbefalte innlegg

Gjest sol-stråleren

Jeg skriver dette innlegget i håp om at jeg kanskje kan få råd og tips fra andre som har vært, eller er i samme situasjon, eller fra menn som ser det fra andre siden.

Jeg er en jente på 24 som er samboer med en fantastisk gutt på 27.. Forholdet vårt har vært og er også veldig bra, men de siste månedene har ting begynt å gå i stå..

Kort fortalt; vi ble pang forelsket begge to og har siden da nesten ikke klart å være fra hverandre. Vi trives i hverandres selskap, har egne og felles interesser, reiser mye og vil gjerne at det skal vare begge to..

Sex-livet har vært upåklagelig... Helt frem til nå....

Det begynte med at jeg følte at det kun var jeg som bidro med små overraskelser i hverdagen.. Når foelskelsen går over trenger man å muntre hverandre opp og vise at man bryr seg og elsker det mennesket man har valgt å leve sammen med.. Det jeg gjorde kunne være forskjellige ting... Jeg kjøpte en ny genser til han når jeg hadde litt ekstra penger.. Lagde mat med levende lys til han kom hjem fra treningen.. Skrev søte kort og la på hodeputen hans.. Osv.

Etter hvert begynte jeg og lure på når han skulle gjøre noe sånt tilbake..

Kanskje i dag....Kanskje i morgen.. Jeg var evig optimist...

Men, ingenting skjedde..

Så tok jeg det opp. Prøvde forsiktig å forklare at jeg trenger sånne små oppmuntringer.. Ikke så ofte.. Men en gang i blant.

Han lovte på tro og ære at han skulle bli flinkere til å vise hvor mye han setter pris på meg og hvor glad han var i meg..

Forklaringen hans var at han ikke visste hva han skulle finne på, og at han ikke husket det..

Jeg foreslo at han kunne legge det inn små hint på kalenderen på jobb-mailen og jukse litt med huskingen.

Så gikk det 3 mnd og ingenting skjedde. Jeg forsøkte å gjøre mine ting for ham, men det ble etter hvert ikke den samme innlevelsen som før..

Han reiste bort på bursdagen min.. Glemte avtaler vi hadde.. Prioriterte kompiser fremfor meg..

Og ikke en gang forsøkte han å gjøre det bra igjen med å være snill..

Jeg for min del begynte å miste lysten på sex. Prøvde å forklare at jeg trenger romantikk og erotikk like mye som han har behov for sex..

Sex-appetitten forsvant med den manglende romantikken..

Til slutt fikk jeg nok og sa klart fra hva jeg mente om det han drev med..

Han unnskyldte seg og lovte på ny at han skulle bli mer romantisk og ikke bare forvente at jeg gjorde ting for ham..

Nå har det gått 5 mnd til og vi er ikke engang et skritt nærmere slik jeg ønsker det skal være..

Sex-livet er nesten en spøk.. Han prøver seg konstant, men jeg klarer ikke å glemme at han faktisk aldri gjør noe for å glede meg..

Menn har visst en evne til å tro at vi jenter skal bli så rørt og glad dersom de gjør sin del av husarbeidet.. Og slik er min mann også..

Men, det er jo ikke det jeg ønsker.. Husarbeid er noe man deler på!

Vi kom hjem fra en utenlandstur for noen dager siden.. Jeg spanderte turen på oss og betalte for alt..

Dette fordi jeg hadde mer penger enn han og fordi jeg mente vi trengte en tur bort..

Da vi kom hjem og skulle gå og legge oss ville han igjen ha sex..

Jeg klarte ikke helt å glemme at han ikke hadde takket meg for turen.. 18 000 rett ut, og det tok han som en selvfølge..

Jeg sa at jeg var trøtt og ville sove..

Da ble han dritt-sur og kom med følgende melding:

"Du vil jo aldri ha sex lengre! Da vi ble sammen hadde vi jo sex hele tiden.. Hvorfor er det ikke sånn mer nå"?

Jeg sa at det er aller vanligst at sex-livet dabber av etter hvert og det nettopp derfor er viktig at vi gjør ting for hverandre for å prøve å bevare det vi hadde fra starten av..

Jeg sa at om han tente stearinlys og ga meg en god massasje så ville sex komme mye mer naturlig for meg..

Det er ikke det at jeg sier nei takk til en kjapp en.. Men noen ganger trenger jeg faktisk litt oppvarming.. Og etterspill

Det han svarte da knuste meg helt:

"Hvis du vil ha stearinlys og massasje så kan du jo ordne det selv så kan jeg sikkert bli med når ting er klart"..

Sitatet hans viser bare akkurat det jeg har vært redd for hele tiden..

At han ikke evner å forandre seg, og at han kun tror vi ha et problem dersom han ikke får sitt behov for sex tilfredsstilt..

Når dette er sagt så vil jeg også få si at forholdet ikke er KUN dårlig..

Vi har også veldig mange gode dager hvor jeg nesten kan føle at jeg er ny-forelsket igjen..

Men, problemene kommer når vi nærmer oss soverommet. Klart jeg kunne ha hatt sex kun for å glede ham..

Men det blir ikke riktig overfor han eller meg..

Jeg vet snart ikke hva mer jeg skal si eller gjøre for å få han til å forstå at jeg trenger litt krydder i hverdagen jeg også..

Noen som har tips, råd eller forslag?

Jeg liker ikke å gi opp ting jeg tror kan bli bra..

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

12

• mrxx

9

• Babette

9

• Zelig

6

Mest aktive i denne tråden

Dere er for forskjellige. Han har spilt med på lag for å få deg. Nå har han deg, og da gidder han ikke spille mer.

Dessuten er nå engang hverdagen full av plikter og "en kjapp en". Sånt kommer og går. Av seg selv. Å jage etter evig romanse blir slitsomt i lengden.

Jo mer du gnager fyren om det, jo mer lei går han.

La det være. Så kanskje han plutselig savner det av seg selv. Eller kanskje du burde se deg om etter en fyr som ligner mer på deg?

Jeg tror du bare blir mer ulykkelig av å fokusere på det han IKKE gjør. Når man kommer et annet menneske nært så kommer man en dag til et punkt der man enten må godta mennesket slik det er, og heller fokusere på det du setter pris på som han faktisk har og gjør, og kommer naturlig for ham.

Din måte å vise kjærlighet på er ikke den samme som hans, og du må heller se etter hans måte å gjøre det på. Det har ikke noe med om han er glad i deg eller ei å gjøre, men dere er bare ikke helt like på akkurat det punktet. Det er ganske vanlig, og noe de fleste må jobbe med når man har vært sammen en stund. Å prøve å forandre ham vil bare føre til frustrasjoner.

Det var dumt av ham å si at han skulle begynne å huske på å gi deg små oppmerksomheter, når han ikke klarte å innfri det, men nå er det på tide å komme seg over dette her. Tenk på alt det andre fine dere gjør sammen, dere reiser jo masse og gjør mange ting sammen og har det jo fint på de fleste områder!

Det blir litt feil når man gir noe for så å forvente noe igjen, slik det kan høres ut som om det har blitt for din del. Som sagt, fokuser på det han gjør for dere og deg, han gjør det bare ikke akkurat på DIN måte.

Det er jo ikke noe i veien for at du fortsetter å gi ham små oppmerksomheter likevel. Jeg tror forholdet vil gå i vasken om du ikke gir opp å prøve å endre på kjæresten din på dette området. Det skal ikke føles som et press for ham, heller, da blir vel gleden borte for din del også, om han plutselig skulle finne på å gi deg en liten oppmerksomhet.

Jeg synes du virker meget tålmodig og han meget egoistisk.

Noen "feil" på partneren vår må vi leve med. Som hukommelse, sånt er jo ikke lett å dytte inn i hue på et menneske.

Men at han ikke skal kunne bli litt mere kjærlig på det romantiske og sexuelle plan,når du jobber så iherdig og ytrer så stort behov for det, den er for treg.

Den dag typen min hadde bedt meg ordne meg selv med levende lys etc, slik at han kunne trådd inn når det var klart.....ja den dagen hadde han gått på hue ut i snøen.

Kjærlighet skal nå være at man iallefall PRØVER å gjøre så godt man kan for partner og forhold da.

Vi kan gjøre masse med kvinnelist og pågangsmot, men med denne her.....tror ikke han er verdt det jeg.

Bruk de neste 18,000 på deg selv!

Men det er nå bare min mening!

Jeg synes du virker meget tålmodig og han meget egoistisk.

Noen "feil" på partneren vår må vi leve med. Som hukommelse, sånt er jo ikke lett å dytte inn i hue på et menneske.

Men at han ikke skal kunne bli litt mere kjærlig på det romantiske og sexuelle plan,når du jobber så iherdig og ytrer så stort behov for det, den er for treg.

Den dag typen min hadde bedt meg ordne meg selv med levende lys etc, slik at han kunne trådd inn når det var klart.....ja den dagen hadde han gått på hue ut i snøen.

Kjærlighet skal nå være at man iallefall PRØVER å gjøre så godt man kan for partner og forhold da.

Vi kan gjøre masse med kvinnelist og pågangsmot, men med denne her.....tror ikke han er verdt det jeg.

Bruk de neste 18,000 på deg selv!

Men det er nå bare min mening!

Er det en feil hos ham at han ikke er like henne? At han ikke uttrykker og definerer kjærlighet på samme måte som henne?

Ikke rart mange forhold ryker.

Gjest sol-stråleren

Tusen takk for alle svar..

Jeg ser jo at man kan se saken fra mange forskjellige sider.

Som en av dere nevner; det er klart at man ikke skal gi noe og så løpe og si at man forventer noe tilbake.. Men, det er ikke sånn det fungerer..

Jeg har aldri bedt om materialistiske ting.. Jeg setter mye mer pris på at han skriver et fint brev til meg eller en koselig e-mail når jeg er på jobb.. Og det sier jeg til han..

Det blir feil å si at man aldri kan be et annet menneske om å forandre seg..

Jeg ber han ikke endre personlighet eller utseende.. Jeg ber han bare tenke litt mer som en følsom mann..

Hvis jeg skulle være like vanskelig når det gjaldt å forandre meg så hadde jo ikke han hatt det så bra heller.. Jeg ser gjennom fingrene på mange ting som jeg sikkert hadde reagert på ellers.. Og jeg har gjort alt jeg kunne for å gå overens med vennene hans som er 100% forskjellige fra meg..

Alt dette gjør jeg fordi jeg elsker han..

Da føler jeg at jeg ikke forlanger for mye når jeg ber han være litt mer oppmerksom..

Problemet tror jeg er at jeg kanskje har gitt for mye av meg selv.. Jeg er kanskje litt for "enkel".. Han vet at han har meg og at jeg ikke kommer til å gå fra han.. Og da tror han ikke at han behøver å gjøre så mye ekstra for å få alt til å fungere..

Ikke vet jeg..

*sukk*

Annonse

Bet meg fast i et par ting

"Klart jeg kunne ha hatt sex kun for å glede ham.. Men det blir ikke riktig overfor han eller meg.."

Men det er riktig at han skal være romantisk for å glede deg? Blir ikke også det feil?

Menn og kvinner er forskjellige. Og vårt syn på romantikk og kjærlighet er fundamentalt forskjellig. Menn viser ofte ikke sin kjærlighet i form av små overraskelser osv. Det er noe kvinner kanskje tror etter å ha sett litt for mange romantiske såpeserier.

Hvorfor skal du definere hvordan forholdet deres skal være? Du skal definere hva som skal være der og hva som ikke er med.

Og når han prøver å gjøre noe for deg, ved å ta husarbeidet, er ikke det bra nok heller.

Du sier han aldri gjør noe for å glede deg (se også avsnittet over...). Men det er vel heller at han ikke gjør ting du vil han skal gjøre. Og det blir helt feil. Hva med å snu på flisa- kanskje han ikke synes du gjør noe for han heller, spesielt gjelder dette sex.

Angående det med stearinlysene osv., menn er ofte ikke så interessert i slikt. Da er det vel mer naturlig at du setter dette i stand. At han vil være med på det er jo bra. Er du villig til å være med på alt han vil (og da mener jeg ALT) og også organisere det. Ofte er ikke kvinner det. For deres behov skal jo tilfredsstilles (for de er jo helt naturlige og hører hjemme i et forhold), mens hans er bare kravstore og gjerne ekle.

Mitt eneste råd er å våkne opp og innse at vi er forskjellige. Du kan ikke kreve at andre skal endre seg for deg så lenge du ikke vil endre deg for dem.

Gjest sol-stråleren

"Klart jeg kunne ha hatt sex kun for å glede ham.. Men det blir ikke riktig overfor han eller meg.."

Men det er riktig at han skal være romantisk for å glede deg? Blir ikke også det feil?

Menn og kvinner er forskjellige. Og vårt syn på romantikk og kjærlighet er fundamentalt forskjellig. Menn viser ofte ikke sin kjærlighet i form av små overraskelser osv. Det er noe kvinner kanskje tror etter å ha sett litt for mange romantiske såpeserier.

Hvorfor skal du definere hvordan forholdet deres skal være? Du skal definere hva som skal være der og hva som ikke er med.

Og når han prøver å gjøre noe for deg, ved å ta husarbeidet, er ikke det bra nok heller.

Du sier han aldri gjør noe for å glede deg (se også avsnittet over...). Men det er vel heller at han ikke gjør ting du vil han skal gjøre. Og det blir helt feil. Hva med å snu på flisa- kanskje han ikke synes du gjør noe for han heller, spesielt gjelder dette sex.

Angående det med stearinlysene osv., menn er ofte ikke så interessert i slikt. Da er det vel mer naturlig at du setter dette i stand. At han vil være med på det er jo bra. Er du villig til å være med på alt han vil (og da mener jeg ALT) og også organisere det. Ofte er ikke kvinner det. For deres behov skal jo tilfredsstilles (for de er jo helt naturlige og hører hjemme i et forhold), mens hans er bare kravstore og gjerne ekle.

Mitt eneste råd er å våkne opp og innse at vi er forskjellige. Du kan ikke kreve at andre skal endre seg for deg så lenge du ikke vil endre deg for dem.

Klart at det blir feil å ha sex bare for å glede andre!

Man må jo ville det selv ellers er det jo ikke noe godt.. Og det jeg mener med at jeg ikke bare kan gjøre det han vil er at vi jenter gjerne trenger litt "oppvarming" ellers er det helt forferdelig vondt..

Får jeg det, klager jeg ikke...

Når det gjelder definering av hvordan forholdet skal være er det ikke det jeg holder på med..

Hvis man snur på flisa som du sier og tar opp noe som plaget han ville jeg prøvd å gjøre noe med det så lenge det var mulig å gjennomføre..

Og husarbeid er ikke noe menn skal gjøre for å glede kvinner!

Det er like mye mannens oppgave å gjøre huset rent som kvinnens!

Jeg jobber mye mer enn han og er mindre hjemme og det er kun rett og rimelig at vi deler på dette!

Selvfølgelig blir jeg veldig glad dersom han har gjort noe ekstra! Da roser jeg han og sier at jeg setter pris på det...

Men jeg føler ikke at jeg er nødt til å sprike med bena bare fordi han har tatt ut av oppvaskmaskinen når det var hans tur!

Når det kommer til set med starinlys og hva man gjør det til i sengen...

Jeg er stort sett med på det meste og har aldri fått klager for at jeg er for prippen..

Og hvis jeg gjør ting han vil så må jeg vel kunne forvente at han gjør ting for meg tilbake??

Klart vi er forskjellige..

Men, det er ikke bare den ene parten som skal gi..

Jeg kan sikkert begrense kravene mine..

Og han kan sikkert gjøre ting som jeg ber ham om..

Er det en feil hos ham at han ikke er like henne? At han ikke uttrykker og definerer kjærlighet på samme måte som henne?

Ikke rart mange forhold ryker.

Jeg er enig med mange her inne, man er ikke like og verken kan eller skal forlange det. Kvinner er mere "tossete" slik enn menn, slik er det.

Men det som fikk meg til å reagere var det han hadde sakt om stearinslysene....den ble for drøy.

Som hun sier : jeg har heller ikke noe imot en kjapp en i ny og ne...

Forsto det dit hen at det var slik det som oftest foregikk, og at hun fikk komme seg i humør selv og så skulle han komme på banen. Misforsto jeg?

Forhold hvor alt går kjapt og enkelt og det ikke er antydning til kosing, ja da er det som du sier ikke rart det ryker!!

Han gjør vel ikke noe FOR henne ved å ta husarbeidet?? Det blir som å si at han "hjelper" henne i huset, det. De bor da der begge to. Menn som trenger "takk for hjelpen" om de gjør sin del av husarbeidet er heldigvis en utdøende art.

Ellers er jeg enig med deg i endel av det du skrev.

Gjest sol-stråleren

Jeg er enig med mange her inne, man er ikke like og verken kan eller skal forlange det. Kvinner er mere "tossete" slik enn menn, slik er det.

Men det som fikk meg til å reagere var det han hadde sakt om stearinslysene....den ble for drøy.

Som hun sier : jeg har heller ikke noe imot en kjapp en i ny og ne...

Forsto det dit hen at det var slik det som oftest foregikk, og at hun fikk komme seg i humør selv og så skulle han komme på banen. Misforsto jeg?

Forhold hvor alt går kjapt og enkelt og det ikke er antydning til kosing, ja da er det som du sier ikke rart det ryker!!

Du forstod det riktig..

Det er den kjappe-varianten det går i..

Som du hadde lagt merke til så er jeg ikke imot det..

Men ikke HVER gang..

Når den kjappe er over.. Skal gjerne gutta snu seg og sove...

Hva med etterspillet???

Som en av dere nevner; det er klart at man ikke skal gi noe og så løpe og si at man forventer noe tilbake.. Men, det er ikke sånn det fungerer..

Jeg har aldri bedt om materialistiske ting.. Jeg setter mye mer pris på at han skriver et fint brev til meg eller en koselig e-mail når jeg er på jobb.. Og det sier jeg til han..

Jeg ber han ikke endre personlighet eller utseende.. Jeg ber han bare tenke litt mer som en følsom mann..

Hvis jeg skulle være like vanskelig når det gjaldt å forandre meg så hadde jo ikke han hatt det så bra heller.. Jeg ser gjennom fingrene på mange ting som jeg sikkert hadde reagert på ellers.. Og jeg har gjort alt jeg kunne for å gå overens med vennene hans som er 100% forskjellige fra meg..

Da føler jeg at jeg ikke forlanger for mye når jeg ber han være litt mer oppmerksom..

Problemet tror jeg er at jeg kanskje har gitt for mye av meg selv.. Jeg er kanskje litt for "enkel".. Han vet at han har meg og at jeg ikke kommer til å gå fra han.. Og da tror han ikke at han behøver å gjøre så mye ekstra for å få alt til å fungere..

Ikke vet jeg..

*sukk*

Man må ofre ting begge to for at et forhold skal gå. Men å regne på det, slik at jeg har gjort det og det, og han har gjort det og det, vil ikke fungere. Når det handler om relasjoner mellom mennesker er det så mange hendelser, erfaringer, personlighetstrekk, og alt slikt å ta hensyn til, at man nesten har en uoverstigelig grense for å kunne forstå hverandre fullt og helt.

Fokuser på andre deler av "gi og ta"-delen av et forhold. Ikke sett dere opp mot hverandre, tenk på at dere deler de hendelsene du gjør -det er jo også for din egen del at du tenner stearinlys osv. Ikke se på det så mye som at du gjør det for ham.

Se etter de tingene han faktisk gjør, så får du øye på den personen du ble glad i.

Du er redd for at han vet så altfor godt hvor han har deg, det kommer nok av at du fokuserer mest på ham og ikke på deg. Tenk på deg selv, gjør ting for din egen skyld, ikke bare for forholdet og ham. Så løser de seg nok, skal du se :)

Gjest sol-stråleren

Man må ofre ting begge to for at et forhold skal gå. Men å regne på det, slik at jeg har gjort det og det, og han har gjort det og det, vil ikke fungere. Når det handler om relasjoner mellom mennesker er det så mange hendelser, erfaringer, personlighetstrekk, og alt slikt å ta hensyn til, at man nesten har en uoverstigelig grense for å kunne forstå hverandre fullt og helt.

Fokuser på andre deler av "gi og ta"-delen av et forhold. Ikke sett dere opp mot hverandre, tenk på at dere deler de hendelsene du gjør -det er jo også for din egen del at du tenner stearinlys osv. Ikke se på det så mye som at du gjør det for ham.

Se etter de tingene han faktisk gjør, så får du øye på den personen du ble glad i.

Du er redd for at han vet så altfor godt hvor han har deg, det kommer nok av at du fokuserer mest på ham og ikke på deg. Tenk på deg selv, gjør ting for din egen skyld, ikke bare for forholdet og ham. Så løser de seg nok, skal du se :)

Takk skal du ha..

Jeg skal prøve å følge rådet ditt så godt jeg kan.. :-)

Annonse

Ikke vet jeg..

*sukk*

Jeg synes du har fått flere gode innspill.

Mannfolk har ikke sansen for stearinlys og lapper under hodeputa. Sånn er det bare. Det er håpløst å prøve å forandre på dette. Samtidig skjønner jeg at mange kvinner blir litt forvirret, for de fleste menn er veldig oppvartende og oppmerksomme helt i starten av forholdet. Pluss at man har så utrolig mange felles interesser i begynnelsen av en forelskelse og er så intenst opptatt av hverandre og strekker seg mot hverandre i alt man gjør.

Min nåværende kjæreste hadde med seg roser første gang han kom på besøk. Og det ble med den ene gangen. Det betyr ikke at han er mindre glad i meg i dag, men det betyr at han er ferdig med den innledende oppvartningen og er seg selv igjen. Han har tusen måter å vise sin kjærlighet på. Det har sikkert kjæresten din også, bare du ser godt etter.

Et klokt menneske sa en gang at du kan forandre deg selv, men ikke andre. Det er jo også et velkjent fenomen at kvinner som til slutt klarer å forme mannen i sitt bilde blir lei av ham. Så vær glad for at han holder fast på den han er.

Manglende sexlyst er et stadig tilbakevendende tema. Ofte rådes kvinnen til å møte ham med sexy bekledning og romantisk middag, mens mennene anbefales å bruke massasjeolje og sensuell berøring. Det kan sikkert virke for noen. Men jeg tror at i de aller fleste tilfeller oppstår ikke seksuelle problemer alene. Sexen er en god monitor på om ting fungerer, og dårlig kommunikasjon f. eks. kan ofte gi seg utslag i manglende sexlyst. Dermed blir manglende kåthet et symptom og ikke selve problemet. Og man må til roten for å løse opp. Da hjelper det nok ikke med olje og gjennomsiktig body.

Det siste jeg skriver her er mer generelle betraktninger og ikke spesielt til deg.

Klart at det blir feil å ha sex bare for å glede andre!

Man må jo ville det selv ellers er det jo ikke noe godt.. Og det jeg mener med at jeg ikke bare kan gjøre det han vil er at vi jenter gjerne trenger litt "oppvarming" ellers er det helt forferdelig vondt..

Får jeg det, klager jeg ikke...

Når det gjelder definering av hvordan forholdet skal være er det ikke det jeg holder på med..

Hvis man snur på flisa som du sier og tar opp noe som plaget han ville jeg prøvd å gjøre noe med det så lenge det var mulig å gjennomføre..

Og husarbeid er ikke noe menn skal gjøre for å glede kvinner!

Det er like mye mannens oppgave å gjøre huset rent som kvinnens!

Jeg jobber mye mer enn han og er mindre hjemme og det er kun rett og rimelig at vi deler på dette!

Selvfølgelig blir jeg veldig glad dersom han har gjort noe ekstra! Da roser jeg han og sier at jeg setter pris på det...

Men jeg føler ikke at jeg er nødt til å sprike med bena bare fordi han har tatt ut av oppvaskmaskinen når det var hans tur!

Når det kommer til set med starinlys og hva man gjør det til i sengen...

Jeg er stort sett med på det meste og har aldri fått klager for at jeg er for prippen..

Og hvis jeg gjør ting han vil så må jeg vel kunne forvente at han gjør ting for meg tilbake??

Klart vi er forskjellige..

Men, det er ikke bare den ene parten som skal gi..

Jeg kan sikkert begrense kravene mine..

Og han kan sikkert gjøre ting som jeg ber ham om..

"Klart at det blir feil å ha sex bare for å glede andre"

Det er jo det jeg sier! Poenget mitt er at det blir like feil at han skal være romantisk bare for å glede deg, når han ikke er en person som er naturlig romantisk. Ser du sammenhengen?

Du sier at alt du trenger er litt oppvarming. Men i ditt første innlegg klager du jo på sexlivet. Og det er ikke manglende oppvarming du klager på, men manglende romantikk fra hans side. Du er altså ikke villig til å gjøre det han ønsker, men krever det motsatt vei.

Hva er den store forskjellen på husarbeid og å lage mat? Du lager overraskende god mat for han og mener tydeligvis det er en romantisk "liten overraskelse", mens det å lage mat ikke er det. Er det ikke da du som definerer hva forholdet deres skal være?

Han blir i alle fall ikke mer romantisk av at du nekter sex og intimitet med han. Du fanger som kjent flere fluer med honning enn med edikk.

Jeg synes også han burde gjøre mer. Selv gjør jeg ofte små ting for dama mi, men hun gjør MYE mer enn meg. Og det uten å klage. Hun har innsett at hun er mer romantisk av seg og gleder seg over det hun får (og det er en del) uten å true med sexnekt før hun får viljen sin.

Han gjør vel ikke noe FOR henne ved å ta husarbeidet?? Det blir som å si at han "hjelper" henne i huset, det. De bor da der begge to. Menn som trenger "takk for hjelpen" om de gjør sin del av husarbeidet er heldigvis en utdøende art.

Ellers er jeg enig med deg i endel av det du skrev.

Dersom han gjør alt husarbeidet kan hun godt takke. De fleste har en ordning der de deler på husarbeidet. Tar du noe av det den andre egentlig skulle gjort så bør en vise takknemlighet.

Og det kan være lurt å rose mannen for å gjøre husarbeid, selv om han gjør mindre enn 50 %, fordi han da får lyst til å gjøre mer (vi liker alle ros, i alle former....). Får han bare kjeft for det han ikke gjorde gidder han snart ikke gjøre noe som helst.

Dere er nok mye mer forskjellig enn det du er klar over. Dere passer ikke sammen og du vil ikke klare å få han noe bedre enn du har klart så langt.

Hverdagen har nådd dere igjen og da først ser du hvor forskjellige dere er.

Du er nok mer romantisk enn de fleste og det er få menn som vil være slik du vil.Muligheten for at du finner en slik mann er nok ikke så veldig stor.

Du fokuserer også veldig på det du gjør for han og forventer det samme tilbake, noe du garantert ikke vil få, desverre

Gjest sol-stråleren

Dersom han gjør alt husarbeidet kan hun godt takke. De fleste har en ordning der de deler på husarbeidet. Tar du noe av det den andre egentlig skulle gjort så bør en vise takknemlighet.

Og det kan være lurt å rose mannen for å gjøre husarbeid, selv om han gjør mindre enn 50 %, fordi han da får lyst til å gjøre mer (vi liker alle ros, i alle former....). Får han bare kjeft for det han ikke gjorde gidder han snart ikke gjøre noe som helst.

Men hva skjer da den dagen kvinnen ikke gidder å gjøre husarbeidet.. Stepper mannen inn og gjør alt da?

Du leser så mye mer i innleggene enn oss andre :) De deler på husarbeidet, sto det. Dessuten kan de begge takke hverandre, da, om det er det om å gjøre. Alle trenger ros og oppmuntring! :)

"Fokuser på andre deler av "gi og ta"-delen av et forhold. Ikke sett dere opp mot hverandre, tenk på at dere deler de hendelsene du gjør -det er jo også for din egen del at du tenner stearinlys osv. Ikke se på det så mye som at du gjør det for ham. "

Meget klokt sagt.

Tror nok mange kvinner glemmer at mye av det romantiske de organiserer er mest for dem selv. Men likevel mener de at de har gjort det for mannen.

Hva om vi menn begynte sånn? Når vi kjøpte sexy undertøy til henne var det for hennes del, hun burde være takknemlig (selv om vi egentlig kjøper det for oss). Eller anskaffer Canal+ for at hun skal få se filmer osv (egentlig for at vi skal se fotball). Eller bare hadde kjappe knull for at hun ikke skulle gå glipp av såpeseriene sine (kommentar overflødig) osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...