Gå til innhold

familie hemlighet?

Anbefalte innlegg

Anklager de ikke får å hatt sex (igjen: kan en mor få barn med sønnen??) riktig nok har ungen noen "deffekter" men de sier legen har sagt at det kommer av at moren og faren ikke passet i lag genetisk og siden det er ste faren til typen min så har ikke han disse sykdommene..

de er ellers veldig normale, så eg tviler på at de noen gang har hatt seksuell omgang, og ja sefølgelig går det an med stor aldersforsjell mellom søsken, min mor har en 17 år eldre bror, men eg tror ikke at han er farfaren min og ikke den eg har vokst opp med, lol.

her er det bare veldig mye som eg ikke forstår, godt mulig at fantasien løper løpsk, men det er noe som ikke stemmer her sant??

En mor kan godt få barn med sønnen, selv om det er ulovlig, så lenge han er kjønnsmoden.

Tror nok fantasien din er i høygir. Spør ham, det er eneste måten å finne det ut på. Men spør på en måte som ikke gjør at han tror du er psyko og dumper deg.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zelig

12

• petter smart

4

• serendipity

2

• hevneren

2

Mest aktive i denne tråden

det er 20 år mellom den, hun er bare 3, så han kunne vært faren (og moren ikke moren men mormoren) faktisk så er eg noen gang så sikker i min sak at hadde det ikke vært for at eg ikke aner hvem barnets mor er eller hvordan hun kan ha gitt det fra seg uten at hennes familie har kontakt så ville eg vært helt sikker!!

det er blandt annet bestemt at dersom det skulle sje noe med moren skal han og ikke ste faren ha barnet, ste faren gir f*** i ungen anyway, når eg tenker meg om er det to kusiner (søsken)som har et skremmende nært forhold til henne, men det kan jo være helt naturlig også da. hjelp eg holder på å bli gal!!

Tror du han har fyrt over moren og kusinene sine ?

Det at du bringer med deg ballast over hva som er normalt i forhold til små barn, betyr ikke at din ballast / erfaring er den eneste rette !

Hvis mi dame hadde spurt om jeg var faren til mine søsken kan jeg garantere at jeg hadde sparket henne til helvete ut døra. Maken til syke ideer skal man lete lenge etter.

Hvis dette er seriøst ment, bør du snarest mulig oppsøke lege og be om tung medisinering.

Hvis dette ikke er seriøst ment, bør du allikevel oppsøke lege og be om ekstra tung medisinering.

Gjest SværtAnonym

Jeg tror hun mener at det er en annen som kan være moren -dette er vel det som kalles ad-hoc-forklaring?!:)

Håper du finner ut av det, anonym, og slutter å se på onsdagsfilmene på TVNorge!

Må jo bare tulle med deg litt ;)

ser ikke onsdagsfilmene heldigvis, tror fantasien min er gal nok som den er.

men eg vet at før i gamle dager så hendte det at om en ung pike ble gravid tok moren barnet og de oppdro den som søsteren hennes slik at familien ikke skulle på skal på seg.

ikke at han har noe å skamme seg over har han et barn, men han er gutt, ung og ikke istand til å være pappa, han vil ikke ha barn med det første sier han, mens moren allerede var mor og visste hva hun gikk til òm du skjønner

Gjest SværtAnonym

En mor kan godt få barn med sønnen, selv om det er ulovlig, så lenge han er kjønnsmoden.

Tror nok fantasien din er i høygir. Spør ham, det er eneste måten å finne det ut på. Men spør på en måte som ikke gjør at han tror du er psyko og dumper deg.

hmm, så det går an, æsj!

men søsken kan jo ikke (for like eller no) og kusiner og fettre bør heller ikke. altså eg vet jo også at det teoretisk er fult mulig at en mor og sønn har sex, men trodde ikke at de var istand til å produsere et barn sammen om du skjønner.

Gjest SværtAnonym

Tror du han har fyrt over moren og kusinene sine ?

Det at du bringer med deg ballast over hva som er normalt i forhold til små barn, betyr ikke at din ballast / erfaring er den eneste rette !

Hvis mi dame hadde spurt om jeg var faren til mine søsken kan jeg garantere at jeg hadde sparket henne til helvete ut døra. Maken til syke ideer skal man lete lenge etter.

Hvis dette er seriøst ment, bør du snarest mulig oppsøke lege og be om tung medisinering.

Hvis dette ikke er seriøst ment, bør du allikevel oppsøke lege og be om ekstra tung medisinering.

neeeeeeeeeei, tror ikke at han har hatt sex med moren og kusinene sine, moren behøver jo ikke å være den biologiske og bare en av kusinene holder, eller en vilt fremmed for den slags skyld...

vet at ingen barn er like, men ærlig talt: 3 åringer har ofte en periode der de er sutrete, og da er det helt normalt at de får det for seg at de ikke vil gi klem eller vinke nana. (hvorfor må du spørre en psykolog) og det er iallefall ikke vandlig å bli lei seg og gå når barnet ikke vi gi klem er det vel???

hmm, så det går an, æsj!

men søsken kan jo ikke (for like eller no) og kusiner og fettre bør heller ikke. altså eg vet jo også at det teoretisk er fult mulig at en mor og sønn har sex, men trodde ikke at de var istand til å produsere et barn sammen om du skjønner.

Søsken kan også få barn sammen, men som for mor/sønn far/datter så er veldig mye av genmaterialet likt, og det blir store sjanser for mutasjoner som gir seg utslag i både psykiske og fysiske defekter.

Det er det konkrete utgangspunktet for at incest er ulovlig i alle kjente kulturer og har vært "den største synd" til alle tider.

Annonse

men eg vet at før i gamle dager så hendte det at om en ung pike ble gravid tok moren barnet og de oppdro den som søsteren hennes slik at familien ikke skulle på skal på seg.

ikke at han har noe å skamme seg over har han et barn, men han er gutt, ung og ikke istand til å være pappa, han vil ikke ha barn med det første sier han, mens moren allerede var mor og visste hva hun gikk til òm du skjønner

Høres uansett rart ut. Det hadde muligens gått an i et lukket sekt-miljø eller på et helt spesielt bittelite sted, men for det vanlige norske samfunn så tror jeg denne "praksisen" har vært utdødd i minst 100 år :)

neeeeeeeeeei, tror ikke at han har hatt sex med moren og kusinene sine, moren behøver jo ikke å være den biologiske og bare en av kusinene holder, eller en vilt fremmed for den slags skyld...

vet at ingen barn er like, men ærlig talt: 3 åringer har ofte en periode der de er sutrete, og da er det helt normalt at de får det for seg at de ikke vil gi klem eller vinke nana. (hvorfor må du spørre en psykolog) og det er iallefall ikke vandlig å bli lei seg og gå når barnet ikke vi gi klem er det vel???

Jeg skjønner ikke hvorfor DET skulle vøre tegn på at kjæresten din er faren, han kan jo bare være noget spesiell, denne kjæresten din ! :)

I det første innlegget skriver du at moren er mormor, ikke mor. Du mener vel farmor? Men hvor er i så fall moren til barnet?

At det skjedde myre rart i gamle dager er så sin sak. I dag er det vel ikke så uvanlig at en 20-åring blir far utenom forhold og ekteskap, så jeg tror det er lite sannsynlig at dette hadde vært hemmeligholdt hvis det er som du sier. Og dessuten mer sannsynlig at barnemorens familie ville tatt hånd om barnet, kanskje?

Når man først får en fiks ide eller mistanke, blir det ofte til at alt som skjer tolkes inn i denne og passer inn. Pass deg for det. Jeg synes du bør la hele problematikken være i fred.

Gjest SværtAnonym

Høres uansett rart ut. Det hadde muligens gått an i et lukket sekt-miljø eller på et helt spesielt bittelite sted, men for det vanlige norske samfunn så tror jeg denne "praksisen" har vært utdødd i minst 100 år :)

tja, det tror ikke eg, men de siste 50 årene kansje?

etter at aborten ble enklere så forsvant vel problemet.

tror altså IKKE at det ble gjort for å ikke bringe skam over familien, det var bare et eksempel..

den familien er ikke så opptatt av status og slikt så hadde det skjed i disse tider så hadde det ikke sjedd i den familien nei:-)

bestemor, 1 tante + de to kusinene vet kansje også noe, rare er de (men normale!!) resten vet eg ikke.

men tror du alt er normalt her eller?

Som sagt, kom deg til lege, hjernen mangler et par koblinger, om du skjønner....

Ellers håper jeg snart webmasteren griper inn og sletter hele denne dritten og sperrer deg og epost-adressen din for flere sendinger.

tja, det tror ikke eg, men de siste 50 årene kansje?

etter at aborten ble enklere så forsvant vel problemet.

tror altså IKKE at det ble gjort for å ikke bringe skam over familien, det var bare et eksempel..

den familien er ikke så opptatt av status og slikt så hadde det skjed i disse tider så hadde det ikke sjedd i den familien nei:-)

bestemor, 1 tante + de to kusinene vet kansje også noe, rare er de (men normale!!) resten vet eg ikke.

men tror du alt er normalt her eller?

Det høres ikke helt normalt ut, men jeg tror den mest nærliggende forklaringen er at kjæresten din vil passe litt på søsteren sin p.g.a sitt eget kompliserte forhold til sin mor i oppveksten (og stefaren). Det er ikke sikkert han tenker det helt eksplisitt selv, men det kan virke som om han vil beskytte henne.

Det er i så fall en veldig fin kjæreste du har. Og er han det, så kan du jo trygt spørre om han er faren. Men spør på en litt finurlig måte :)

Annonse

Men har ikke du skrevet om dette her før da? Og da nevnte du vel at moren til kjæresten din( og søstra!) drakk endel, og var litt uberegnelig? Dersom det er tilfellet skjønner jeg godt at typen din føler et ekstra ansvar ovenfor søsteren sin. Du burde jo heller være glad for at han viser at han har stor evne til omsorg og ansvarsfølelse!

Søsken kan også få barn sammen, men som for mor/sønn far/datter så er veldig mye av genmaterialet likt, og det blir store sjanser for mutasjoner som gir seg utslag i både psykiske og fysiske defekter.

Det er det konkrete utgangspunktet for at incest er ulovlig i alle kjente kulturer og har vært "den største synd" til alle tider.

Det er ikke fare større fare for mutasjoner om nære familiemedlemmer får barn med hverandre.

Men ofte bærer personer på et ressessivt gen for en skade/sykdom osv. Dvs at dersom dette genet pares med et friskt gen skjer ingenting. Pares det derimot med et annet likt gen vil personen få denne "defekten". Og siden nær familie har mye lik arvemateriale så øker sjansen for at barna får disse "defektene".

Det er ikke fare større fare for mutasjoner om nære familiemedlemmer får barn med hverandre.

Men ofte bærer personer på et ressessivt gen for en skade/sykdom osv. Dvs at dersom dette genet pares med et friskt gen skjer ingenting. Pares det derimot med et annet likt gen vil personen få denne "defekten". Og siden nær familie har mye lik arvemateriale så øker sjansen for at barna får disse "defektene".

Jo, det er større fare for psykiske og fysiske defekter også i form av mutasjoner når nær familie får barn, delvis på grunn av det du forklarer.

En mutasjon er når et arveanleg endrer seg uten at det kan spores til foreldrene. Det kan skje når arvematerialet er for likt.

Gjest Annikka

Du kan jo tilby deg å sitte barnevakt på søstera, da får du sjansen til å lete litt, etter bilder fra sykehuset, fødselsatetst o.l...

Det er jo rart at mora ikke ammet i hele tatt da..

Selv om det er sannsynlig at du tar feil, så er jo dette noe man må finne ut av..

En sånn mistanke vil jo til slutt gjøre deg gal.

Men det med at søsken blir med på fødselen er jo ikke så rart, jeg var selv med når lillebroren min ble født.

Du bør nok ikke spørre typen rett ut, men heller hinte litt om at ærlighet er viktig og at du føler at han skjuler noe.. osv...

Søstera hans er heldig som har han om mora og faren ikke er så gode foreldre...

det er 20 år mellom den, hun er bare 3, så han kunne vært faren (og moren ikke moren men mormoren) faktisk så er eg noen gang så sikker i min sak at hadde det ikke vært for at eg ikke aner hvem barnets mor er eller hvordan hun kan ha gitt det fra seg uten at hennes familie har kontakt så ville eg vært helt sikker!!

det er blandt annet bestemt at dersom det skulle sje noe med moren skal han og ikke ste faren ha barnet, ste faren gir f*** i ungen anyway, når eg tenker meg om er det to kusiner (søsken)som har et skremmende nært forhold til henne, men det kan jo være helt naturlig også da. hjelp eg holder på å bli gal!!

Farmoren mener du vel???

For det er vel ikke tvil om at hun er moren til din samboer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...