Gå til innhold

Til ALLE som er igang med forsøk...

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Hvordan går det?? Og hvor lang i medisinrullene er du nå?

Jeg er på spraydag nr 5, og føler meg som en mekanisk robot som må ha faste tider til alt...irriterende men så skal det jo gi oss noe positivt forhåpentligvis.

Lurte bare på når dere har fått time til UL, hvor tar dere forsøket, når starter dere på sprøyte (hvis du ikke har starta da), og når er forventet uthenting og innsetting?

Selv skal jeg starte på sprøyte 14.11, ul 21.11 og uthenting i uke 48...

Stor vinterlig sørlandshilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79523-til-alle-som-er-igang-med-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Dipsey! Sitter nå med brevet fra Ullevål i hånda som dumpet ned i posten i dag. Dette blir tett opptil jul, så jeg har mange tanker rundt det ift. til julebord, familefeiringer osv. Tror nok det blir vanskelig å skjule dette, noe vi vil prøve å gjøre foreløbig. vel, her står det at jeg skal starte med spray 11/11 og UL 27/11. Egguthenting tror jeg blir i uke 50. Masse følelser og tanker svirrer rundt hele døgnet.

Du ligger jo et par uker foran meg, så lykke, lykke til.

skytte1365380395

Hei Dipsey!

Jeg er nå på spraydag 11 har bare fått et brev av Riksen om et info.møte til tirs. 5 nov. Og da får jeg vel beskjed om når jeg skal starte med sprøyter, egguttak og innsetting. Det eneste jeg har fått beskjed om er at egguttakk og innsetting vil bli i uke 47.

Så vi er ganske likt i løypa.

Ha en fortsatt fin dag.

Hei igjen Dipsey!

Jeg begynte å sniffe idag. Uvant med bare tre ganger daglig, jeg går hele tiden og føler at det er noe jeg har glemt, og at det er noe feil, for de andre gangene har jeg brukt Suprefact 6 ganger daglig. Det er jo enklere med tre da!

Har akkurat de samme dagene som deg for sprøytestart osv, så det blir spennende å se hvordan det ligger an når uke 48 kommer. Jeg skal begynne på litt lavere dose enn sist pga at jeg ble litt overstimulert sist, så da kan det gå litt lenger tid før eggene er modne. Håper ikke det blir noe tull med det.

Skal forresten bruke Puregonpenn, noe jeg ikke har gjort før. Blir greit å slippe å åpne alle de sprøytene og spissene og suge opp medisin osv.

Heia heia, vi skal surfe på en blå bølge alle sammen! ;-)

Hei!

Jeg på spraydag 19 i dag, og skal sette min første sprøyte i morgen! Vi dra oppover til St. Olavs 9. november, og hvis alt går som det skal blir det uttak i uke 46. Gleder meg! :o) Har ikke merket noen bivirkninger av sprayen, men får det kanskje igjen når jeg begynner på sprøytene?!

Lykke til alle sammen!! :o)

Klem fra

Hei Dipsey! Sitter nå med brevet fra Ullevål i hånda som dumpet ned i posten i dag. Dette blir tett opptil jul, så jeg har mange tanker rundt det ift. til julebord, familefeiringer osv. Tror nok det blir vanskelig å skjule dette, noe vi vil prøve å gjøre foreløbig. vel, her står det at jeg skal starte med spray 11/11 og UL 27/11. Egguthenting tror jeg blir i uke 50. Masse følelser og tanker svirrer rundt hele døgnet.

adek

Jeg skal også begynne med spray mandag 11. november.

Fredag 22. november skal de forsøke å suge ut innholdet i en endomentriosecyste.

Hormonstart blir i uke 48, og IVF i uke 50.

Etter to misslykkede forsøk på RH har jeg valgt å ta dette i Porsgrunn.

Lykke til alle sammen.

Annonse

Gjest Litenli

Hei Dipsey og dere andre...!

Har våknet til min femte spraydag og min første hetetokt i denne runden :O/

Here we go ...! ...men for et godt formål svetter jeg meg gjerne gjennom disse ukene *ler*

Jeg vet ikke helt når jeg starter med sprøyter...men tror nok det blir i slutten av uke 46 ! Skal på infomøte på Riksen 12.november ...

Sist jeg gjorde dette tok det bittelitt lenger tid på sprøyter enn forventet fordi jeg heletiden lå på kanten av overstimulering... håper det går greit i denne runden !

:o) Lykke til alle sammen !!

Klem fra

adek

Fredag 22. november skal de forsøke å suge ut innholdet i en endomentriosecyste.

Lykke til alle sammen.

har du noen opplysninger om IVF i Porsgrunn? hvor lenge de har holdt på, ventetid?Jeg er egentlig fra Skien men bor i Buskerud nå. prosgrunn ville være naturlig å velge istedet for RH for oss .

har du noen opplysninger om IVF i Porsgrunn? hvor lenge de har holdt på, ventetid?Jeg er egentlig fra Skien men bor i Buskerud nå. prosgrunn ville være naturlig å velge istedet for RH for oss .

Matea

De åpnet i Porsgrunn nå i oktober. Teamet der består blandt annet av Dr. Jarl Kahn, Arne Sunde og Paula Faye Rode. De kommer fra Trondheim og det var de som startet med IVF i Norge - så dette kan de.

Arne Sunde har også vært i Amman i Jordan - du så kanskje det programmet som gikk for snart ett år siden?

De regner ikke med at det kommer til å bli noe særlig med ventetid. Jeg sendte over søknad med kopi av mine dokumenter 7. oktober, 23. oktober var jeg inne til samtale og 11. november skal jeg begynne med spray.

Du kan jo ringe og snakke med dem.

Lykke til i alle fall.

Heisann!!

Oj, ja, du ha jo et lite dilemma hvis du ikke har fortalt det til så mange i henhold til å eventuelt forklare hvorfor du ikke tar et glass..men kan du ikke unnskylde deg med at noen må jo kjøre hjem??

Selv håper på at jeg vil få en fin bursdagsgave, når jeg skal i uke 48 ta ut/sette inn, og en enda finere julegave hvis testen er positiv...den som venter får se...

Lykke til!!

Kos fra

Hei Dipsey!

Jeg er nå på spraydag 11 har bare fått et brev av Riksen om et info.møte til tirs. 5 nov. Og da får jeg vel beskjed om når jeg skal starte med sprøyter, egguttak og innsetting. Det eneste jeg har fått beskjed om er at egguttakk og innsetting vil bli i uke 47.

Så vi er ganske likt i løypa.

Ha en fortsatt fin dag.

Heisnn

Hva er det for slags informasjonsmøte du skal på da?? Har du ikke vært på forundersøkelsen?? Lurte litt? Er det første forsøk?

Du er omtrent ei uke før meg i tid, så det blir spennende å holde følge med noen langs veien....

Lykke til videre...

Kos fra

Hei igjen Dipsey!

Jeg begynte å sniffe idag. Uvant med bare tre ganger daglig, jeg går hele tiden og føler at det er noe jeg har glemt, og at det er noe feil, for de andre gangene har jeg brukt Suprefact 6 ganger daglig. Det er jo enklere med tre da!

Har akkurat de samme dagene som deg for sprøytestart osv, så det blir spennende å se hvordan det ligger an når uke 48 kommer. Jeg skal begynne på litt lavere dose enn sist pga at jeg ble litt overstimulert sist, så da kan det gå litt lenger tid før eggene er modne. Håper ikke det blir noe tull med det.

Skal forresten bruke Puregonpenn, noe jeg ikke har gjort før. Blir greit å slippe å åpne alle de sprøytene og spissene og suge opp medisin osv.

Heia heia, vi skal surfe på en blå bølge alle sammen! ;-)

Heisann!!

Er det ikke godt å endelig være i gang, selv om det er litt uvant?? Jeg føler meg som en maskin, men sånn er det vel.

Jeg bruker gonal f, og ja, det er et stress med sprøyter og suging og dill og dall, men jeg vet ikke bedre, så sånn er det...

Tro meg vi skal ha en ny blå bølge her inne om 1-2 mnd. Vi er jo kjempemange som er igang også nå. Er også veldig koselig å holde følge med noen...

Stor kos fra

Hei!

Jeg på spraydag 19 i dag, og skal sette min første sprøyte i morgen! Vi dra oppover til St. Olavs 9. november, og hvis alt går som det skal blir det uttak i uke 46. Gleder meg! :o) Har ikke merket noen bivirkninger av sprayen, men får det kanskje igjen når jeg begynner på sprøytene?!

Lykke til alle sammen!! :o)

Klem fra

Hei!!

Lykke til med første stikk i dag!! Hva slags hormoner er det du bruker??

Du ligger et par uker før meg i tiden, men likevel så er det spennende tider vi skal ha sammen her nå i fremtiden..

Håper stikket gikk bra...

Kos fra

Annonse

Hei Dipsey og dere andre...!

Har våknet til min femte spraydag og min første hetetokt i denne runden :O/

Here we go ...! ...men for et godt formål svetter jeg meg gjerne gjennom disse ukene *ler*

Jeg vet ikke helt når jeg starter med sprøyter...men tror nok det blir i slutten av uke 46 ! Skal på infomøte på Riksen 12.november ...

Sist jeg gjorde dette tok det bittelitt lenger tid på sprøyter enn forventet fordi jeg heletiden lå på kanten av overstimulering... håper det går greit i denne runden !

:o) Lykke til alle sammen !!

Klem fra

Heihå!!

Jeg har spraydag nr 6 i dag. Trodde ikke at jeg til nå hadde fått noen bivirkninger, men da jeg leste i dagboken min fra forrige gang, så jeg at jeg da hadde fått endel småkviser, og det har jeg nå også...så da er det vel litt bivirkninger da!!

Har spurt andre, men infomøte på riksen angående hva? Har du ikke hatt forundersøkelsen kanskje??

Det blir i alle fall spennende å se hvor likt vi ligger an i løypa? Jeg har også fått økt dosering nå, skal starte på 112 1/2, kontra 75 ie som jeg starta på sist... Gleder meg til å kunne starte med stikkingen, for nå er jeg lei av å sniffe i tider og utider....hehe!!

Stor stor høstklem fra

adek

Lykke til alle sammen.

Heisann!!

Lenge siden jeg har hørt noe fra den damen!!

Hvordan har det gått med deg den siste tiden?? Ser du er et par uker etter meg, men jeg skal ønske deg kjempemasse lykke til!! Du verden for en baby-boom bølge vi kan starte her inne rett rundt juletider/nyttår....hehe

Du går vel rundt og tripper etter å få startet på sprayen??

Lykke til i alle fall...

Høstklem fra

adek

Lykke til alle sammen.

Da har vi samme oppstart dag på spray. Det er mitt første forsøk, og lik deg er endometriose en av årsakene til at jeg ikke har blitt gravid.Har mange år som barnløs bak meg og er skremt og spent på tiden frem mot jul.

Lykke til!

Gjest corsica

Jeg har fått brev og resept i dag. Skal begynne med Synerela, 3 spray pr dag, 18 November. 17 Desember skal jeg\vi til info-møte. Vi har tidligere hatt to forsøk på Ullevål før 1 Januar 2002. Har nå byttet til Rikshospitalet. Uttak regner vi med blir 2 uke i Januar 2003. Nå er vi ikke helt innsatt på hvordan RH gjør ting, så jeg følger med her inne hos dere som også går til Riksen. Dette har vi ventet lenge på!

Hilsen Corsica

skytte1365380395

Heisnn

Hva er det for slags informasjonsmøte du skal på da?? Har du ikke vært på forundersøkelsen?? Lurte litt? Er det første forsøk?

Du er omtrent ei uke før meg i tid, så det blir spennende å holde følge med noen langs veien....

Lykke til videre...

Kos fra

Hei Dipsey.

Har ikke fått svart på innlegget ditt tidligere.

Jeg har ikke vært på forundersøkelse. Hadde inseminasjonsforsøk før sommeren. Så da har de alle papirene mine og oversikt på det de trenger. Derfor har jeg ikke vært der. Det er første forsøket mitt.

Snakket med de i går og første UL blir da til tirsdag.

Det blir mer og mer spennende for hver dag. Gruer meg også mer og mer.

Men med så god støtte man får her går det nok mye lettere.

Ha en god helg.

Klemmer

Matea

De åpnet i Porsgrunn nå i oktober. Teamet der består blandt annet av Dr. Jarl Kahn, Arne Sunde og Paula Faye Rode. De kommer fra Trondheim og det var de som startet med IVF i Norge - så dette kan de.

Arne Sunde har også vært i Amman i Jordan - du så kanskje det programmet som gikk for snart ett år siden?

De regner ikke med at det kommer til å bli noe særlig med ventetid. Jeg sendte over søknad med kopi av mine dokumenter 7. oktober, 23. oktober var jeg inne til samtale og 11. november skal jeg begynne med spray.

Du kan jo ringe og snakke med dem.

Lykke til i alle fall.

Først, takk for svar

Har du tlf.nr til dem?

Klem fra Matea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...