Gå til innhold

Til dere med insulinresistens......

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Ville bare gi en liten oppmuntring til dere med insulinresistens.

Jeg prøvde å bli gravid etter en spontanabort, men det viste seg umulig. Etter 2 års prøving og inseminasjonsforsøk og IVF-forsøk, fant Dr. Magnus ut at jeg hadde insulinresistens, og ga meg Metformin. Etter 3 måneders bruk ble jeg gravid selv, og fødte en gutt. Startet med Metformin rett etter fødselen igjen, og etter 4 måneder ble jeg gravid igjen, og har akkurat født en gutt til....

Jeg har ikke hatt problem med pco, kun insulinresistens. Kommer til å bruke Metformin fast fremover.

Ville bare si at det er håp!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79540-til-dere-med-insulinresistens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke undertegnet

Hei!

Leste om din insulinresistens.

Hvordan fant legen ut at du hadde det?

Mulig er dumt spørsmål..!

Men jeg har selv blitt fortalt av en lege med tilleggsutdannelse i homeopati, at jeg har insulinresistens.

Allmennlegene på disse legekontorene fnyser av det og sier det har jeg IKKE.

Jeg er ikke enig med dem, fordi jeg føler at kroppen ikke er som den skal.

Kanskje du har tid til å svare og fortelle litt om dine symptomer i forhold til resistensen...?

Med vennlig hilsen

Hei!

Leste om din insulinresistens.

Hvordan fant legen ut at du hadde det?

Mulig er dumt spørsmål..!

Men jeg har selv blitt fortalt av en lege med tilleggsutdannelse i homeopati, at jeg har insulinresistens.

Allmennlegene på disse legekontorene fnyser av det og sier det har jeg IKKE.

Jeg er ikke enig med dem, fordi jeg føler at kroppen ikke er som den skal.

Kanskje du har tid til å svare og fortelle litt om dine symptomer i forhold til resistensen...?

Med vennlig hilsen

Hei!

Dr.Magnus på Røde Kors fant det ut ved blodprøve. Testen heter c-peptid. Etter aborten gikk jeg sakte men sikkert opp 14 kilo uten grunn, og ble ikke gravid igjen. Tok derfor til slutt IVF-forsøk og hadde nærmere 15 egg, og mange ble befruktet, men jeg hadde veldig dårlig eggkvalitet. Derfor mistenkte han at jeg hadde insulinresistens, og fra blodprøve fant han ut det. Han er for øvrig utrolig dyktig!!!

Hei!

Dr.Magnus på Røde Kors fant det ut ved blodprøve. Testen heter c-peptid. Etter aborten gikk jeg sakte men sikkert opp 14 kilo uten grunn, og ble ikke gravid igjen. Tok derfor til slutt IVF-forsøk og hadde nærmere 15 egg, og mange ble befruktet, men jeg hadde veldig dårlig eggkvalitet. Derfor mistenkte han at jeg hadde insulinresistens, og fra blodprøve fant han ut det. Han er for øvrig utrolig dyktig!!!

Hei Sol og måne

Takk for svar. Jeg har vært og tatt blodprøve hos en lege og homeopat. Hun jobber forresten sammen med Fedon Lindberg.De fant at mitt C-peptid var forhøyet, og ved hjelp av et par andre prøver mente de jeg hadde insulinresistens. Men det er jo forskjell på referanseområdene på de forskjellige sykehus/lab.En "vanlig" allmennlege hører ikke på det øret, og tror ikke på meg. Jeg er helt "kake" om dagene. Er gravid i 4 måned nå, og føler meg ikke i form.Jeg ble gravid ved hjelp av naturlig-syklus- metoden. Jeg gikk også opp i vekt etter en spontanabort og en ex-u, som jeg hadde tett i tett. Etter dette var det vanskelig å bli gravid.

Har du fått noe medisin for resistensen din? Hvor høy var din c-peptid?

Ja, jeg vet jeg spør mye, men jeg ønsker bare å få vite litt mer om dette, og kanskje relatere det til mine plager.

Hvordan er blodsukkeret ditt når det måles?

Jeg har vært og tatt en glukosebelastning i dag, og er utrolig spent på resultatet.

Men de har jo ikke tatt prøve av c-peptid, bare vanlig blodsukker.......

Det heter man skal kose seg i graviditeten, men jeg sliter hver dag. Slapp, trøtt, "bomull i hodet", og selvfølgelig kvalm pga. graviditeten. Merker godt forskjell alt etter hva jeg spiser. Men jeg synes det er vanskelig å spise bare det jeg skal nå, pga. kvalmen. Må jo putte i meg det jeg greier å få ned. Puhh, for et slit....

Håper jeg ikke sliter deg ut med all spørringa og gravinga her....

Masse hilsner til deg fra

Hei Sol og måne

Takk for svar. Jeg har vært og tatt blodprøve hos en lege og homeopat. Hun jobber forresten sammen med Fedon Lindberg.De fant at mitt C-peptid var forhøyet, og ved hjelp av et par andre prøver mente de jeg hadde insulinresistens. Men det er jo forskjell på referanseområdene på de forskjellige sykehus/lab.En "vanlig" allmennlege hører ikke på det øret, og tror ikke på meg. Jeg er helt "kake" om dagene. Er gravid i 4 måned nå, og føler meg ikke i form.Jeg ble gravid ved hjelp av naturlig-syklus- metoden. Jeg gikk også opp i vekt etter en spontanabort og en ex-u, som jeg hadde tett i tett. Etter dette var det vanskelig å bli gravid.

Har du fått noe medisin for resistensen din? Hvor høy var din c-peptid?

Ja, jeg vet jeg spør mye, men jeg ønsker bare å få vite litt mer om dette, og kanskje relatere det til mine plager.

Hvordan er blodsukkeret ditt når det måles?

Jeg har vært og tatt en glukosebelastning i dag, og er utrolig spent på resultatet.

Men de har jo ikke tatt prøve av c-peptid, bare vanlig blodsukker.......

Det heter man skal kose seg i graviditeten, men jeg sliter hver dag. Slapp, trøtt, "bomull i hodet", og selvfølgelig kvalm pga. graviditeten. Merker godt forskjell alt etter hva jeg spiser. Men jeg synes det er vanskelig å spise bare det jeg skal nå, pga. kvalmen. Må jo putte i meg det jeg greier å få ned. Puhh, for et slit....

Håper jeg ikke sliter deg ut med all spørringa og gravinga her....

Masse hilsner til deg fra

Hei igjen!

Jeg bryr meg i grunnen ikke så mye om hva hverken glukose eller blodsukkerverdiene er, men kun hva c-peptidprøven viser....dette fordi det er det eneste jeg kan forholde meg til. Da jeg ikke ble gravid var prøven 766, mens normalen var 240-720. Dr. Magnus ga meg resept på Metformin, 500mg x 3 pr.dag. Tok en ny prøve mest av nysgjerrighet da jeg var gravid nå sist, den var på 1097, og normalen var plutselig 240-1400.....så sekretæren på legesenteret sa jeg var innenfor normalen...Begge prøvene ble tatt på Centrum legesenter i Oslo og sendt til Furst. Så ikke vet jeg, tror mest på den første. Jeg tok ikke Metformin under graviditeten, og jeg spiste da normalt, hvilket første til at jeg gikk opp 19 kilo ved 1.graviditet og 23 ved siste...tåler ikke å spise brød som jeg elsker....Jeg kommer til å bruke Metformin i mange år fremover. Samtidig gikk jeg på Dr.Atkins karbohydratdiett da jeg gikk ned de 14 kiloene, men det er jo veldig likt Fedons sitt opplegg, bare mye strengere. Fedons sitt virker så innviklet synes jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...