Gå til innhold

En eggstokk, pcos og ivf

Anbefalte innlegg

Hei

Føler at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre eller si, eller spørre om nå.. Vil vel egentlig bare sondere terrenget litt slik at jeg evt. kanskje får noen pekepinner på hva jeg skal gjøre/ikke gjøre.

Saken er den at jeg har pcos, vi har prøvd å bli gravide i over 3 år, og nå denne uken måtte altså den ene eggstokken min under kniven og fjernes pga en svær tvillingcyste. Tidligere har vi prøvd alt utenom ivf, det var jo ivf vi hadde planlagt videre nå, selv om vi hadde tenkt til å vente en stund til.

Har noen av dere gjennomført ivf med en eggstokk, og tilfelle hvordan gikk det? Respondering på hormoner mm? Fortell alt dere vet om det å kun å en eggstokk, please! Hadde satt ufattelig stor pris på det..

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79614-en-eggstokk-pcos-og-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hooffe kor uheldig dere har vært da!

Vel jeg har ikke noe erfaring med dette selv.Men har ei venninna som har tatt IVF,med bare en eggstokk.Og den siste var blitt ødelagt,da legene var inne og fjernet den andre.Så hun hadde ingen eggstokker som fungerte,men på Onsdag testet hun positivt etter sitt 1 ivf forsøk!!

Så det må jo være håp for deg og?For det er jo mange pco'ere som blir gravid på ivf.

Håper du finner ut av det og at du får hjelp!

Klæmma fra

Jeg har ikke fått fjernet noen eggstokk, men ved det første forsøket vårt (som ikke ga 2 blå) kom det ingen egg på hø.side. Og eggstokken var ganske mye mindre og innevokst enn på ve.side. (Jeg har sammenvoksninger + pco)

På 2.forsøk fikk vi heller ingen egg på hø.side, og den fungerer vel neppe. (Har kun småcyster på ve.)

Men, vi fikk nok egg, og 2 blå.

Ønsker dere lykke til.

hooffe kor uheldig dere har vært da!

Vel jeg har ikke noe erfaring med dette selv.Men har ei venninna som har tatt IVF,med bare en eggstokk.Og den siste var blitt ødelagt,da legene var inne og fjernet den andre.Så hun hadde ingen eggstokker som fungerte,men på Onsdag testet hun positivt etter sitt 1 ivf forsøk!!

Så det må jo være håp for deg og?For det er jo mange pco'ere som blir gravid på ivf.

Håper du finner ut av det og at du får hjelp!

Klæmma fra

Hei!

vet ikke om dette er noen hjelp, men forteller allikevel..

Selv er jeg 21 år, 18 år gammel fikk jeg påvist pcos..

Da jeg var 19 år ble jeg gravid, noe jeg ikke visste om, grunnet bruk av prevansjon..

På den tiden lå jeg på sykehus grunnet en infeksjon jeg hadde fått i utlandet, så av medisinske grunner, avsluttet jeg svangerskapet..

Jordmoren sa det kunne være vanskeligheter senere å bli gravid, men at jeg ikke skulle bekymre meg, da det var så mye hjelp å få..

(Jeg har også høyt stoffskifte, men ikke overvektig)

Så nå, to år senere er jeg gravid igjen.. Tross alt..

Jeg tåler ikke p-piller, men bruker kondom.. For tre uker siden merket vi at den sprakk, og fant ut i går at jeg var gravid!

Nok om dette, men jeg tenkte kanskje du ville vite..

En annen ting, er at jeg i mai, fikk et lite søskenbarn..

Tanten min har også bare en eggestokk.. Og hun ble gravid etter kun tre mnd. forsøk..

Selvfølgelig noen er mer heldig enn andre, men hvis dette hjalp deg litt, så ville det vært hyggelig!

Jeg ønsker deg masse lykke til!

Positive og varme klemmer¤

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...