SierDuDet Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du må slutte å rote deg borti bergensere. Vi andre er faktisk normale. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Alle menn er forskjellige... noen menn føler press om selv å utføre "sexpress" - ellers opplever han å bli kalt "tiltaksløs", "uten initiativ" etc. ...andre menn er "for romantiske"... etc. Fasit: alle menn er forskjellige - derfor bør du søke en mann som tilfredsstiller dine behov. Ønsker du mindre sex, bør du finne deg en mann som deler ditt syn der... Det burde ikke være særlig vanskelig. PS! Det er ganske treffende blitt sagt at forskjellen på om en mann utøver "sexpress" eller er "positiv initiativtager" er hvorvidt HUN mener han er pen eller ikke... M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Sex som er ufrivillig fra den ene parten er voldtekt!!.. så lenge du har sagt i fra at du ikke vil altså! uansett om dere har vært gift 1 50 år, har 20 barn, er gode kompiser eller treffes tilfeldig på gaten, ufrivillig sex er vodtekt. Nå tror eg faktisk ikke at du sier klart nok i fra, og det er veldig viktig. Dessuten er ikke alle gutter slik, min for eksempel kunne aldri gjort noe slikt mot meg, og hadde han gjort det så hadde eg gått!! Tror det er heller du som har oppsøkt samme type gutter, det er helt normalt at jenter gjør det, sexavhengie, mishandlere eller alkoholikere, man gjerne en "standard" man holder seg til, men du skal vite gutter som gjør slikt med damene sine er ikke normale!! finn deg en med mer respekt for deg fordi om det betyr at du må gå fra han. sexlivet kan vel ikke akkurat være på topp heller da, når du er passiv og nærmest lider, føler du noe godt i det hele tatt? det er sikert ikke så deilig for han heller, snakk mer om det, kansje er han sex avhengi eller tror han må fordi det blir forventet av han? du må være alvorlig og la han skjønne alvoret, en forandring må til, du vil vel ikke ha det sånn resten av livet vel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Men alle kvinner sier jo at de av og til mener noe annet enn det de sier. Hva skal vi gjøre da? Da skal du være mann nok til og ta alvorlig det som blir sakt til deg. Om noen vil leke skuespill med deg, så kan de vel si i fra på forrhånd? Tar du alvorlig det som blir sakt, så slipper du trøbbel og du vil bli respektert for at du er en mann som tar det som blir sakt alvorlig. Merkelige kvinner du har hatt med og gjøre forresten :-D du får lære dem at et nei betyr nei og et ja betyr ja da vet du ;o) enkelt og greit 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Det er en sannhet med modifikasjoner. Kroppspråk og nonverbal kommunikasjon er vel så viktig som hva som kommer ut av munnen, og spesielt i en slik situasjon som rett før eller under sex. I tillegg så har jo vedkommende gått med på kravene fra sine partnere uten synlig mukking tidligere, og må derfor påregne og legge litt trøkk på sitt nei for å sikre at mottakeren skjønner at det er en ny sjeriff i byen... Kropspråk kan man jo tyde som man selv vil! hva som kommer ut av munnen skal man ikke tolke, med ta alvorlig! Hvem i huleste er i tvil om at et nei betyr nei? Det er ganske enkelt og tyde et nei for et nei! hvorfor er det så vanskelig for enkelte menn tror du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Kropspråk kan man jo tyde som man selv vil! hva som kommer ut av munnen skal man ikke tolke, med ta alvorlig! Hvem i huleste er i tvil om at et nei betyr nei? Det er ganske enkelt og tyde et nei for et nei! hvorfor er det så vanskelig for enkelte menn tror du? Jeg tror at det er vanskelig i en del situasjoner å ta et nei for et nei, fordi mange mange menn over mange mange år har erfart at nei kan bety ja. For vedkommende som starten denne tråden, som da tydeligvis ikke har sagt nei noen gang, så kan det slå ut på to måter: 1) Nei'et er så nytt og overraskende at det umiddelbart får effekt, eller 2) Nei'et tas ikke alvorlig, for hvorfor skulle hun plutselig si nei når hun ALDRI har gjordt det før, og tydeligvis aksepterer det meste kjæresten har hatt lyst til å prøve PÅ henne. Uansett så tror jeg at det i virkelighetens verden, ikke i den perfekte normative, kan være greit å være forberedt på at et nei ikke umiddelbart blir tatt som et nei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Da skal du være mann nok til og ta alvorlig det som blir sakt til deg. Om noen vil leke skuespill med deg, så kan de vel si i fra på forrhånd? Tar du alvorlig det som blir sakt, så slipper du trøbbel og du vil bli respektert for at du er en mann som tar det som blir sakt alvorlig. Merkelige kvinner du har hatt med og gjøre forresten :-D du får lære dem at et nei betyr nei og et ja betyr ja da vet du ;o) enkelt og greit Nå har mange kvinner, både her inne og andre steder (det var en debatt om dette for ca. en uke siden), sagt at de av og til sier noe, men mener noe annet. Kvinner går ofte rundt grøten, de sier ikke ting rett ut, det mellom linjene er minst like viktig osv. Da er det kanskje ikke så enkelt å vite hva de mener. Kanskje disse kjærestene det var snakk om trodde hun var blyg og egentlig mente ja siden hun ofte sa nei, men var med på sex likevel. Det er jo mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Nå har mange kvinner, både her inne og andre steder (det var en debatt om dette for ca. en uke siden), sagt at de av og til sier noe, men mener noe annet. Kvinner går ofte rundt grøten, de sier ikke ting rett ut, det mellom linjene er minst like viktig osv. Da er det kanskje ikke så enkelt å vite hva de mener. Kanskje disse kjærestene det var snakk om trodde hun var blyg og egentlig mente ja siden hun ofte sa nei, men var med på sex likevel. Det er jo mulig. Da har disse kvinnene også noe og lære! At et nei betyr nei og at de må ta konsekvensene om de sier nei og ikke mener det. Hvorfor enkelte menn vil lage mer problemer for seg selv og lissom prøve og tolke osv fordi noen kvinner sier noe de ikke mener er dumt synes jeg. Hvorfor ikke vise dem med en gang at du tar faktisk et nei for et nei, og hvis hun ikke mener nei, så får hun si ja eller ikke si noe? Da får man luket vekk menn som bruker slikt som unskyldning og kvinner slutter og forvirre de andre ;o) Mye lettere er det ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg tror at det er vanskelig i en del situasjoner å ta et nei for et nei, fordi mange mange menn over mange mange år har erfart at nei kan bety ja. For vedkommende som starten denne tråden, som da tydeligvis ikke har sagt nei noen gang, så kan det slå ut på to måter: 1) Nei'et er så nytt og overraskende at det umiddelbart får effekt, eller 2) Nei'et tas ikke alvorlig, for hvorfor skulle hun plutselig si nei når hun ALDRI har gjordt det før, og tydeligvis aksepterer det meste kjæresten har hatt lyst til å prøve PÅ henne. Uansett så tror jeg at det i virkelighetens verden, ikke i den perfekte normative, kan være greit å være forberedt på at et nei ikke umiddelbart blir tatt som et nei. #Uansett så tror jeg at det i virkelighetens verden, ikke i den perfekte normative, kan være greit å være forberedt på at et nei ikke umiddelbart blir tatt som et nei. # Hvordan kan det være greiere en at man er forberedt på at et nei faktisk betyr et nei og blir tolket det slik det faktisk blir sakt? Liker du og tolke i stede for og være sikker? Om menn tar et nei for et nei, så må jo kvinnene slutte og drive og forvirre og lære seg at nei er nei og ja er ja. Det kan da ikke være noe som er mer enkelt og greit for alle parter?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Da har disse kvinnene også noe og lære! At et nei betyr nei og at de må ta konsekvensene om de sier nei og ikke mener det. Hvorfor enkelte menn vil lage mer problemer for seg selv og lissom prøve og tolke osv fordi noen kvinner sier noe de ikke mener er dumt synes jeg. Hvorfor ikke vise dem med en gang at du tar faktisk et nei for et nei, og hvis hun ikke mener nei, så får hun si ja eller ikke si noe? Da får man luket vekk menn som bruker slikt som unskyldning og kvinner slutter og forvirre de andre ;o) Mye lettere er det ikke? Problemet er at disse damene blir mildt sagt forbanna hvis du tar de sier for god fisk og "ikke skjønte at det var noe annet de mente". Selv gir jeg alltid klar beskjed til mine kjærester, jeg tar det sier bokstavlig. Mener de noe så får de si det og sier de noe så må de mene det. Tror nok de fleste skjønner når en kvinne evt. ikke mener det hun sier (men neppe hva hun mener). Problemet er at kvinnene graver en grav for seg selv med dette. Noen menn forstår ikke, eller vil ikke forstå. Og så bruker de slikt som unnskyldning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 #Uansett så tror jeg at det i virkelighetens verden, ikke i den perfekte normative, kan være greit å være forberedt på at et nei ikke umiddelbart blir tatt som et nei. # Hvordan kan det være greiere en at man er forberedt på at et nei faktisk betyr et nei og blir tolket det slik det faktisk blir sakt? Liker du og tolke i stede for og være sikker? Om menn tar et nei for et nei, så må jo kvinnene slutte og drive og forvirre og lære seg at nei er nei og ja er ja. Det kan da ikke være noe som er mer enkelt og greit for alle parter?! Nei, ikke i teorien. I praksis så er vi jo ikke slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-416857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Klar ? Det har vel ikke vært en dag uten sex på flere år! Untatt da jeg fødte vårt barn for 3 år siden ,da skulle han ha sex 4 dager etterpå! Selv om jeg blødde , følte meg ikke klar OG ga beskjed om det! Jeg er helt sjokkert! Jeg skjønner at menn kan "gå på veggen" hvis det tar fryktelig lang tid for dama å komme seg innpå sporet igjen etter en fødsel, men 4 dager - DEN er for drøy!!! Men ettersom du har latt det skure og gå så lenge, så bør du være varsom med hvordan du "sier" i fra, hvis du fortsatt vil være sammen med ham da. Hvis du "buser" ut med det i senga, eller under en krangel el. lign, så vil nok inntrykket bli langt verre enn hvis du sier det i en annen "setting". Men du bør absolutt gjøre noe - ta det opp med ham eller forlate ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-420472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Nå har mange kvinner, både her inne og andre steder (det var en debatt om dette for ca. en uke siden), sagt at de av og til sier noe, men mener noe annet. Kvinner går ofte rundt grøten, de sier ikke ting rett ut, det mellom linjene er minst like viktig osv. Da er det kanskje ikke så enkelt å vite hva de mener. Kanskje disse kjærestene det var snakk om trodde hun var blyg og egentlig mente ja siden hun ofte sa nei, men var med på sex likevel. Det er jo mulig. nå var ikke jeg med på den diskusjonen, men jeg ville uansett være MEGET forsiktig med å ta noen tilfeldige uttalelser på DOL for å være et svar på "hvordan er jenter". Det er meget alvorlig hvis det brer seg ut den misforståelsen at nei ikke betyr nei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-420478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 nå var ikke jeg med på den diskusjonen, men jeg ville uansett være MEGET forsiktig med å ta noen tilfeldige uttalelser på DOL for å være et svar på "hvordan er jenter". Det er meget alvorlig hvis det brer seg ut den misforståelsen at nei ikke betyr nei. "Alle" menn har f.eks. spurt en kjæreste om noe var galt for å få svaret "nei", selv om det var noe galt. Og mange jenter har en skamfølelse i.f.m. sex som gjør at helst ikke vil vise at de liker sex og ønsker sex. Da er de ofte unnvikende selv om de faktisk ønsker sex. Dette skal ikke tas som grunn for å ikke ta et nei for et nei. Alle oppegående mennesker skjønner når et nei betyr nei og når det ikke gjør det. Selv om vi ikke alltid skjønner hva dere egentlig mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79622-lei-av-menn-som/page/2/#findComment-420522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.