Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kan p-pillen ha den effekten, at den setter ned sex-lysten hos en kvinne? Siden i sommer har jeg og kjæresten min knapt nok hatt sex. Hun sier at hun elsker å ha sex, men det er "kroppen hennes som ikke vil". Tiden går, og hun merker at jeg blir frustrert, og da blir hun lei seg. Vi har snakket mange ganger om dette, men vi kommer liksom ingen vei. En gang sa hun at kanskje d var noe med p-pillen, og siden det har ikke jeg tenkt på annet. Nå er det også sånn, at hun ikke tør spørrer legen sin om pillen kan redusere sex-lysten, så derfor spør jeg dere. Det merklige er dessuten, at dette skjedde først i sommer, og vi har vært sammen i 3 og et halvt år. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79631-p-pillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEi!

Jeg forstår din frustrasjon! Jeg har nå vært sammen med min kjære i 2,5 år. Jeg er selv en mann på 23 år og hun en kvinne på 23 år. Vi hadde før et kjempefint sexliv, men nå i sommer dabbet det helt av! Dette skjedde kombinert med at hun gikk over til nytt p-pille merke, samt at vi kranglet en del! Det er jo slik at kvinner har ulike reaksjoner/bivirkninger av p-piller. Mange merker at sexlysten dabber av. Jeg kan vel si at jeg gjorde samme feil som deg, at jeg maste på hva det var for noe, hvorfor hun ikke hadde lyst osv. Er ikke lett for oss gutter å skjønne dette, da vi ser enklere på sex. Det beste du kan gjøre er iallefall å "IKKE" mase på henne! Vis henne at du er glad i henne som den hun er selv om dere ikke har sex. Det hjelper best, har jeg funnet ut. Snakk med henne, kanskje kan hun kuttet ut p-pillene, og dere kan bruke annen prevensjon hvis lysten hennes kommer tilbake! Min kjære kuttet ut p-pillene for ca. 1,5 mnd siden for å se om lysten kommer tilbake. Det kan ta mange mnd. før pillene er fullstendig ute av kroppen! Hun har bedret seg litt, hun prøvde seg faktisk en kveld, noe som det er lenge siden hun har gjort. Vi kom ingen vei, for plutselig fikk hun ikke med hodet igjen. Dette tar lang tid, men forhåpentligvis har man fremgang over tid, og da er det vel verdt all frustrasjonen!

Håper du fikk noe fornuftig ute av dette! Jeg sliter selv en del i forholdet til min samboer og vårt sexliv, men av og til er det små glimt man lever en stund på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79631-p-pillen/#findComment-415770
Del på andre sider

Gjest frøkenfrida

Det er en vanlig bivirkning av p-piller det. Forbauset over at dere ikke visste det :)

På pakningsvedlegg står det som "sjelden bivirkning", men jeg tror det er relativt vanlig.

Slutt med pillen (finn noe annet), og sex lysten vil våkne igjen....Det går jo an å bare prøve et par måneder!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79631-p-pillen/#findComment-416082
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...