Gå til innhold

Sjalusi - Noe svineri!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Det kan nok også være en årsak, ja - hvis havesyke er det samme som eietrang.

Ja... det skulle jeg jo tro. Mange blir avhengig av, og fokuserer på, hva en selv får ut av forholdet. Da blir det hele en konkurranse. Mitt alternativ er kanskje gammeldags: å fokusere på hva en kan tilføre den andre... gjør begge parter det, vil kjærligheten muligvis seire over sjalusien.

M.

Ja... det skulle jeg jo tro. Mange blir avhengig av, og fokuserer på, hva en selv får ut av forholdet. Da blir det hele en konkurranse. Mitt alternativ er kanskje gammeldags: å fokusere på hva en kan tilføre den andre... gjør begge parter det, vil kjærligheten muligvis seire over sjalusien.

M.

Kort og godt - i et forhold bør begge både gi og ta. Gjerne på hver sin måte. Noen ganger kommer dette skeivt ut, da blir det ofte problemer.

Annonse

Gjest mislykket

Kjære mislykket, hverdagen består ikke bare av åndelige ting, den består av praktiske løsninger også. Bare spør en dobbeltarbeidende småbarnsmor.

...men om du spør en annen, så kanskje du vil få et annet svar. Jeghar ikke sagt at ALT skal være åndelig. Men kanskje dagliglivets krav til effektivitet, tempo og pragmatikk gjør behovet for nærhet og kjærlighet enda større?

Her er vi sikkert forskjellig - du og jeg. Jeg respekterer at du ikke deler mitt syn på viktigheten av kjærlighet. Kanskje vi skal la det bli med det. Vi kan tross alt ikke snakke for andre enn oss selv.

M.

M.

"Alle" er i et forhold for det de selv får ut av det.

Og fokuserer en kun på den andre ender en gjerne opp med å bli en dørmatte som blir utnyttet.

Klart en skal gjøre ting for den andre og ikke tenke på seg selv i alt. Men det må være en balansegang.

Gjest mislykket

"Alle" er i et forhold for det de selv får ut av det.

Og fokuserer en kun på den andre ender en gjerne opp med å bli en dørmatte som blir utnyttet.

Klart en skal gjøre ting for den andre og ikke tenke på seg selv i alt. Men det må være en balansegang.

ditt syn snakker for deg selv...

...kommer an på hva du mener. Det jeg mener er: dersom en i et kjærlighetsforhold ikke vender sin kjærlighet mot seg selv, men mot den man elsker, så vil en ikke bli sjalu.

Håper du fikk det med deg denne gangen.

Lykke til videre med lesning av innlegg.

M.

Den reneste og minst uselviske kjærligheten er mellom mor og barn. Ok, mellom far og barn også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...