Gå til innhold

ny bruker!!!!!

Anbefalte innlegg

tiny1365380405

hei!

jeg skal starter med å bruker P-pillen, og vet ikke så mye om det og lurte på om du kunne hjelp meg igang om hvordan jeg skal komme meg fram!Kan jeg blir gravid når jeg tar P-pillen?Må han bruker kondom,siden jeg bruker P-pillen?Når kan jeg starter å ha sex etter å ha startet med P-pillen??Jeg trenger ett svar...kan noen hjelpe meg??Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79741-ny-bruker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo begynne med å lese bruksanvisningen til pillene dine, der står det mye nyttig informasjon!

I alle fall, ja man kan bli gravid når man går på pillen, men sannsynligheten er svært liten, og graviditet kommer vel som oftest som følge av feil bruk av pillen. Dersom du har en fast partner som du vet ikke har kjønnssykdommer, trenger han ikke å bruke kondom. Dvs, det vil selvfølgelig bli enda mindre sannsynlig at du blir gravid, men som sagt, bruker du pillene riktig, er sjangsene små.. Hvis du derimot skifter partner, så bør han bruke kondom inntil du er sikker på at han er fri for kjønnssykdommer. Det er lov å be ham teste seg hvis du/dere er usikker.

Dersom du begynner med første pillen på mensturasjonens første dag, kan du også ha sikker sex fra første dag, begynner du derimot en annen dag, må du vente to uker før du har sex så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79741-ny-bruker/#findComment-416618
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...