Gå til innhold

Fosterhjem og Pride-kurs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Jill!

Vi er fosterforeldre til to skjønne jenter. De kom til oss nærmest ved en tilfeldighet, men vi er selvfølgelig kjempegalad for det i dag!

Å være fosterforeldre krever en del av deg, -du må holde jevnlig kontakt med hjelpetjenesten og barna skal ha regelmessig kontakt med sine biologiske foreldre.

Fosterbarn har dessuten en fortid. Det er en grunn til at de kommer i fosterhjem. Denne fortida tar barnet med seg i fosterhjemmet. Det kan ha opplevd både vold, omsorgsvikt og seksuelle overgrep.

Vi har vært fosterforeldre i over to år.

Hvis dere er usikker på hva dere har lyst til å gjøre, anbefaler jeg dere å gå på et kurs. Der kommer dere til å lære utrolig mye, -og få satt ting i fokus.

For vår del passer det fint å være fosterforeldre, og jeg kan gjerne anbefale det til andre. Det er viktig at ett slikt valg blir tatt etter nøye å ha tenkt gjennom det.

Hvis det er noe mer du lurer på, er det bare å spørre. Jeg har dessverre ikke tid til å skrive mer nå. Skal sette inn egg om20 minutter. Har det travelt.

Klem fra

Hei Jill!

Vi er fosterforeldre til to skjønne jenter. De kom til oss nærmest ved en tilfeldighet, men vi er selvfølgelig kjempegalad for det i dag!

Å være fosterforeldre krever en del av deg, -du må holde jevnlig kontakt med hjelpetjenesten og barna skal ha regelmessig kontakt med sine biologiske foreldre.

Fosterbarn har dessuten en fortid. Det er en grunn til at de kommer i fosterhjem. Denne fortida tar barnet med seg i fosterhjemmet. Det kan ha opplevd både vold, omsorgsvikt og seksuelle overgrep.

Hvis dere er usikker på hva dere har lyst til å gjøre, anbefaler jeg dere å gå på et kurs. Der kommer dere til å lære utrolig mye, -og få satt ting i fokus.

For vår del passer det fint å være fosterforeldre, og jeg kan gjerne anbefale det til andre. Det er viktig at ett slikt valg blir tatt etter nøye å ha tenkt gjennom det.

Hvis det er noe mer du lurer på, er det bare å spørre. Jeg har dessverre ikke tid til å skrive mer nå. Skal sette inn egg om20 minutter. Har det travelt.

Klem fra

Tusen takk for at du svarte.

Hei Jill!

Klem fra

Dette har ingenting med innlegget ditt å gjøre, dessverre, jeg bare ble så lattermild av din avslutningskommentar.....

"Jeg har dessverre ikke tid til å skrive mer nå. Skal sette inn egg om 20 minutter."

Det er bare her inne man kan høre dette som en helt dagligdags bemerkning. *s*

Får håpe eggene dine klorer seg riktig godt fast!

Gjest lykklig fostermor

Hei, vi er fosterforeldre til to hærlige unger, og har ikke angra et sekund!! Har hatt vår runde med prøverør osv. og valgte fosterbarn før adoptivbarn. Klart at det krever en del av deg og dine men du får utrolig mye igjen for det.

Det som er viktig mener jeg er at du viser respekt til barnas foreldre, selv om de kanskje har gjort mye vondt mot "ditt barn", de er tross alt glade i ungen sin uansett. Men de kan være vansklige å forholde seg til ja. Og ungene er utrolig lojale, merker det godt her, selv om de var små da de kom hit. ( 2 mnd og 3,5 år). Så vi må godta at de har røtter, og jeg mener det er viktig jeg da.

De ser ikke foreldrene så ofte, Har ikke hatt pride kurs, men har vært fostermor i 10 år nå - og hører at de som har tatt kurset er kjempefornøyd og føler at de har lært masse.

Ønsker dere lykke til i prosessen videre, husk det er kjempemangel på fosterforeldre for tida!!!

Dette har ingenting med innlegget ditt å gjøre, dessverre, jeg bare ble så lattermild av din avslutningskommentar.....

"Jeg har dessverre ikke tid til å skrive mer nå. Skal sette inn egg om 20 minutter."

Det er bare her inne man kan høre dette som en helt dagligdags bemerkning. *s*

Får håpe eggene dine klorer seg riktig godt fast!

Hei Albertine!

Må innrømme at den siste kommentaren ser ganske komisk ut. Tenkte nok ikke over hva jeg skrev. Hadde det faktisk veldig travelt, men følte ikke at jeg hadde fått skrevet alt det jeg ville.

Hilsen

Annonse

Hei!

vi har gått på PRIDE kurs! Det er helt utrolig! Jeg vil absolutt anbefale det kurset! Ikke bare til blivende fosterforeldre, men det er noe som ALLE blivende foreldre burde hatt i ryggen.

For det første lærer du enormt mye om deg selv. For det andre, du lærer veldig mye om ditt forhold til ektefelle!

Under hele kurset og etter hver samling, skriver dere noe som heter livsbok. Nesten som om ei dagbok, men hver livsbok, er til etter hvert tema som blir tatt opp på den aktuelle kurskvelden. Det som dere har skrevet blir sendt til b.vernet. De kommer så på hjemmebesøk, og dere går igjennom det som har blitt skrevet, og forrige kurskveld.

Hvis du lurer på noe annet så ta for all del kontakt med meg, og jeg svarer deg gjerne..

[email protected]

kos fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...