Gå til innhold

Fortelle om familieterapi på jobb ?

Anbefalte innlegg

Gjest Marie II

Jeg og min samober går til familievernkontoret. Og som et ledd i dette går jeg i tillegg til terapi hos psykolog. Jeg prøver så godt jeg kan å få timene til enten tidlig på morgenen eller sent på dagen, slik at det ikke skal gå bort så mye tid i fravær på jobben. Jeg har ikke fortalt enda til min sjef om dette. Hittil har det gått greit å si at jeg skal til lege eller privat ærend, men det går jo ikke i lengden. Hva ville dere andre gjort ? Alternativet er å slutte med oppfølgningen med det resultat at forholdet mest sannsynlig ryker. Vi har også et lite barn på 14 måneder å ta hensyn til.

Jeg synes dette blir vanskelig.

Noen gode råd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79820-fortelle-om-familieterapi-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv leder,og jeg ville like å vite om slike ting. Jeg mener ikke at jeg vil vite alle private detaljer om alle mine ansatte, men slike ting som dette, som medfører at du må være litt borte fra jobb, er det mye lettere å vise forståelse for dersom man vet litt... Det spørs helt hvor "kompis" du er med sjefen din, da. Det er ikke alle jeg ville fortalt slike ting til heller. Din leder har taushetsplikt, men du har heller ikke opplysnings-plikt om slike ting. Lykke til :)

Gjest mislykket

Arbeidsgiveren din har ikke noe med hva du du bruker denne tiden til så lenge han vet at det er hos en lege e.l. Hva saken omhandler er privat. Og sjefen har ikke lov å si noe som helst til andre i bedriften.

...kanskje sjefen er en kvinne?

M.

Jeg er sikker på at ditt barn og samboer egentlig er viktigere enn jobben for deg.

Ikke la vær å ta imot hjelp av hensyn til jobben. Da får du heller fortelle det.

Hvis det er slik at sjefene har taushetsplikt, så er jo problemet mindre. (Visste ikke det jeg).

Ellers tror jeg du bare får sympati av de som får greie på det. Å gjøre noe for å få til samlivet står det stort sett resoekt av.

Lykke til!

Annonse

Gjest Marie II

Arbeidsgiveren din har ikke noe med hva du du bruker denne tiden til så lenge han vet at det er hos en lege e.l. Hva saken omhandler er privat. Og sjefen har ikke lov å si noe som helst til andre i bedriften.

Sjefen er en kvinne ja :-) jeg hadde ikke tenkt å fortelle selve grunnen. Kun at vi gikk til fam.vern kontoret og eventuelt at jeg hadde ind.terapi. Hadde ikke tenkt å legge ut om eventuelle problemer etc etc. Tenkte kun å opplyse slik at hun ikke spekulerer i hvorfor jeg f.eks. går så mye til lege. Det er kanskje letter å forstå når man har fått beskjed ?

Jeg har også vært leder, og ville satt pris på å få beskjed. Jeg er ikke kompis med min leder, og har kun jobbet der i to måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...